Jos Verstappen „képtelenségnek” bélyegezte azt az állítást, miszerint Max Verstappen a 2026-os szezontól kezdve a Mercedesnél versenyezne, a Red Bull pilótájának jövőjét övező pletykák közepette.
Annak ellenére, hogy Verstappent a 2028-as szezon végéig köti szerződés, az elmúlt 12 hónapban kitartóan kapcsolatba hozták a Red Bulltól való távozással. Tény, hogy a csapat versenyképessége csökkent, valamint az édesapja és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner között is feszült volt a viszony. A Mercedest 2024-ben komolyan kapcsolatba hozták Verstappennel. Lewis Hamilton úgy döntött, hogy a Ferrarihoz igazol. Az ex-csapata végül a hétszeres világbajnok utódjaként a tinisztár, Andrea Kimi Antonellit szerződtette. Az Aston Martin is felmerült, mint Verstappen lehetséges célpontja, miután a motorgyártó Honda és az F1-es tervezőguru Adrian Newey átigazolt. Mindketten kulcsszerepet játszottak a regnáló világbajnok legutóbbi dominanciájában a Red Bull-lal.
Antonelli szerződésének hossza nincs meghatározva. A csapattársa, George Russell jelenlegi megállapodása pedig vélhetően 2025 végén lejár. Így a Mercedes a feltételezések szerint kitartóan érdeklődik Verstappen iránt az F1 2026-os nagyszabású szabályváltozások előtt. Ezekre a csapat felkészülése vélhetően előrehaladott állapotban van. A Mercedes korábban a sportág V6-os hibrid motorokra vonatkozó szabályainak 2014 elején történt bevezetését követően az F1 meghatározó erejévé vált. Rekordot jelentő nyolc egymást követő konstruktőri és hét versenyzői világbajnoki címet szerzett, megosztva Hamilton (6) és Nico Rosberg (1) között.
A holland F1-es műsorszolgáltató, a Ziggo Sport egyik produkciójában Jack Plooij szakértő nemrég azt állította, hogy Verstappen a 2026-os szezont a Mercedes pilótájaként kezdi meg. Plooij jóslata válaszra késztette idősebb Verstappent, aki a Twitteren kommentálta ezt:
„Jack, Jack. Micsoda baromságokat beszélsz.”
A tavalyi zandvoorti Holland Nagydíjon a médiának, köztük a PlanetF1.com-nak nyilatkozva Horner elismerte, hogy Verstappen szerződése tartalmaz egy „teljesítményelemet”. Ez potenciálisan lehetővé teszi számára, hogy 2028 előtt elhagyja a Red Bullt, ha a csapat nem tud versenyképes autót biztosítani. A találgatások szerint Verstappen szabadon érvényesítheti a kilépési záradékot, ha az F1 2025-ös szezon jelentős részének befejezése után a harmadik helynél hátrébb áll a pilóták bajnokságában. Amennyiben ez a megállapodás igaz, akkor úgy tűnik, hogy egy olyan záradékot tükröz, amely széles körben ismert. Ráadásul hasonló Verstappen legalább egy korábbi Red Bull-szerződésében is szerepelt. Nyilvánosan mindkét Verstappen ragaszkodik ahhoz, hogy a világbajnok a Red Bullnál tölti ki a szerződéséből hátralévő éveket.
Egy tekintélyes F1-es riporter azonban januárban azt állította, hogy „folyamatban vannak” a tárgyalások arról, hogy Verstappen az Aston Martinhoz kerüljön. A lépés megvalósulását „igen reálisnak” jellemezték. Ez a leleplezés egy olyan újsághír után történt, amely szerint az Aston Martin azzal próbálta meg megfogni a potenciális szponzorait, hogy Verstappen a közeljövőben csatlakozik a csapathoz. A hírt a csapat határozottan cáfolta, és az alábbi közleményt adták ki:
„Az Aston Martin Aramco szóvivője kategorikusan cáfolja az értesülést.”
Eközben Verstappen tábora állítólag úgy reagált a hírre, hogy ennyivel kommentálta azt: „Ez cuki.”
Úgy tudni, hogy az Aston Martin mindkét jelenlegi versenyzőjének, Fernando Alonsónak és Lance Strollnak legalább a következő két idényre szóló szerződése van. Így elméletileg nem marad hely Verstappennek. Eközben a korábbi F1-es csapattulajdonos Eddie Jordan tavaly azt állította, hogy a Mercedes-főnök Toto Wolff Monacóban találkozott Ola Kallenius elnökkel és Sir Jim Ratcliffe egyharmados csapattulajdonossal. Elő akartak készíteni egy „versenyképes alapot” Verstappen fizetésének fedezésére. Jordan, aki ismert arról, hogy megjósolta Hamilton 2012 végén megtörtént váratlan átigazolását a McLarentől a Mercedeshez, azt állította, hogy Verstappen tudott a csillagos márka legfelsőbb vezetőit érintő találkozóról.
Az Auto Motor und Sport című német kiadványnak adott friss interjújában Wolff azonban tagadta, hogy a Mercedesnél valaha is terv lett volna Verstappen szerződtetése. Azt pedig hozzátette, hogy a Red Bull-sztárral folytatott tárgyalások tavaly véget értek, amikor Verstappen közölte, hogy jelenlegi csapatánál szeretne maradni. A Mercedes így ezután Antonellivel folytatta az üzlet véglegesítését:
„Soha nem volt ilyen terv, bár mindig is beszéltünk és nyitva tartottuk a kommunikációs vonalat. Egy bizonyos ponton azt mondta, hogy egyelőre ott akar maradni, ahol van, mert úgy érzi, hogy ez a megfelelő neki. Én pedig azt mondtam, hogy mi Kimivel megyünk, mert nekünk úgy éreztük, hogy ez a helyes. Most majd meglátjuk, hova vezet ez minket.”
Hivatalos: Verstappen és az Aston Martin egyesítették az erőiket!