Categories: F1

Nagyot húzhat a Cadillac: tavalyi első hatban végzett pilótát igazolhatnak

Colton Herta Andretti IndyCar-bérezését már felajánlotta a Cadillac egy Forma-1-es szerződésért cserébe 2026-ra, de a nagy kérdés, hogy ki lesz az amerikai csapattársa?

A Ziggo Sport szakértői, Renger van der Zande és Jack Plooij szerint ez nem lehet más, mint George Russell. A Cadillac, amely hivatalosan is most már a Forma-1 11. csapata lesz, és a jövő évben érkezik a rajtrácsra, már több kulcsfontosságú szerződést is kötött. Graeme Lowdontól kezdve Mario Andrettin át Peter Crolláig nagy nevek töltik be a kulcsszerepeket az amerikai istállónál. A kérdés azonban továbbra is az, hogy ki fogja vezetni az autóikat?

Colton Herta szinte biztos befutó, azóta, hogy az Andretti Global eredetileg jelentkezett a 11. csapatként. Bár az Andretti már nem az a név a nevezési lapon, ez átkerült a General Motors által támogatott Cadillachez, még mindig ők a hajtóerő, vagy legalábbis az ugródeszka ebbe az ülésbe. Herta, aki az Andretti Global versenyzője az IndyCarban, úgy tűnik, hogy az Andretti, aki nem ügyvezető igazgató, és Dan Towriss ügyvezető igazgató az amerikai versenyzőről beszélnek. A holland pilóta és szakértő Van der Zande úgy véli, hogy ez már szinte fixre vehető:

„Az egyik jele annak, hogy Herta lesz a befutó, hogy ő a legjobban fizetett IndyCar-pilóta, évi hétmillió dollárral. A többiek három-négy millió dollár körül mozognak. Ez azért van, mert tulajdonképpen már az F1-ben is szerződést ajánlottak neki.”

Rátérve Herta csapattársára, szakértő kollégája, Jack Plooij szerint a Cadillacnek, amelyet Sergio Perezzel és Kevin Magnussennel hoztak szóra, a Mercedes vezető pilótájára, Russellre kellene inkább ráhajtania. Fel is tette a költői kérdést:

„Kit tennék mellé? George Russell jöhet már 2026-ban? Ki kell szállnia, hiszen Maxnak be kell szállnia a helyére. Russellre tenném a pénzem.”

Plooij megjegyzése azon a meggyőződésén alapul, hogy Max Verstappen az idei év végén „elhagyja” a Red Bullt a Mercedesért, amin Verstappen édesapja, Jos is gúnyolódott. De nem ő az egyetlen, aki szerint ez egy világos lehetőség. Van der Zande hozzátette még:

„Láttam múltkor, ahogy Max csütörtökön leszállt a saját gépével az eindhoveni repülőtéren. Ezután Toto Wolff gépe is ott landolt történetesen fél órával később. Ők is fél óra eltéréssel indultak aztán újra. Ezek a beszélgetések nyilvánvalóan csak megtörténnek. Nem tudom, hogy Max maga folytatja-e ezeket a tárgyalásokat, talán már régóta zajlanak.”

A folyamatos pletykák ellenére, amelyek most már az Aston Martinra is kiterjednek, Verstappen világosan jelezte, hogy amíg boldog a Red Bullnál, addig marad az energiaitalosoknál. A győzelem pedig az, ami boldoggá teszi Max Verstappent.

Vámosi Péter

Recent Posts

Brad Pitt nem úttörő: Tom Cruise ma 14 éve már vezetett F1-es autót!

Az elmúlt hónapokban a motorsport világbának színész főszereplője Brad Pitt volt, aki az F1 film…

9 perc ago

Két lehetősége van a Forma-1-es visszatérésre Hornernek

20 év után távozott nemrégiben a Red Bulltól Christian Horner. A brit sikerkovács jelenleg pihen…

10 óra ago

“Nincs olyan sok titok a pályával kapcsolatban” – Marc Márquez szerint a korábbi teszt nem előny a számára

Marc Márquez szerint közel lesz egymáshoz a mezőny a Balaton Parkban, ahol minden gyártó labdába…

11 óra ago

Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

Miközben a pilóták pihennek és felkészülnek a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó tíz futamára, amely a…

12 óra ago

Erősségből gyengeség: ez Bagnaia legnagyobb gondja, ami korábban a sikere kulcsa volt

Szerkesztőségünk a hétvégét a Balaton Parkban tölti, ahol többek között Francesco Bagnaia sajtótájékoztatóján is jelen…

13 óra ago

Russell Michael Schumacheréhez hasonlította helyzetét

George Russell továbbra is bízik abban, hogy egyszer világbajnok lesz a Forma-1-ben, még akkor is,…

14 óra ago