A Forma-1-ből már kikerült, de népszerűségét megőrző Günther Steiner úgy gondolja, hogy a Cadillacnek nem újonc pilótával kellene indulnia.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, pénteken este hivatalossá vált a Cadillac Forma-1-be csatlakozása. Így már a legtöbbször felmerülő kérdés az, hogy kik lesznek majd a versenyzők. Mióta a Cadillac terítékre került, vele együtt Colton Herta neve is. A fiatal amerikai versenyző jelenleg az IndyCarban versenyzik az Andretti színeiben, de még hosszú út áll előtte. Az amerikai alakulat egy dolgot világossá tett: egy hazai versenyzőt szeretne szerződtetni, jelenesetben Hertát, aki egy tapasztaltabb társával alkotna párost, amikor megérkezik a Forma-1-be.
Adja magát a kérdés, hogy a szupertehetségnek kikiálltott versenyzőnek helye van-e a mezőnyben? Günther Steiner erről másképp vélekedik, szerinte nem a nemzetiségnek kellene döntenie.
A Haasnak kilenc évig volt csapatfőnöke arról fejtette ki véleményét, hogy fontos-e a hazai tehetségeket előnyben részesíteni egy nemzetközi sportágban.
,,A Haas számára sosem volt fontos egy amerikai versenyző. Ez soha nem volt téma, mert abban az időben nem sokan voltak, akiknek szuperlicencük lett volna.” – kezdte Steiner a The Race-nek.
Némileg ellentmond magának az olasz szakember, mert 2016 és 2018 között a Haas saját pilótanevelő programjukban volt egy amerikai, Santino Ferrucci. Vele komolyan számoltak, viszont a nehéz természete miatt megváltak tőle.
Hozzátette, hogy a döntés, ami szerint olyan valakit alkalmazzanak, akinek nincs túlzottan sok Európában szerzett tapasztalata, talán nem a legokosabb ötlet egy új csapat számára.
„Egy fiatal csapat és egy újonc pilóta párosítása, aki nincs hozzászokva a Forma-1-es versenyzéshez, nem lehet jó egyik félnek sem. Ha a versenyző nem jár sikerrel, akkor kinyírod a karrierjét. Ha a versenyző összeveszik a csapattal, abból nem lesz jó dolog.” – mondta Steiner.
Steinernek egy dologban igaza lehet, hogy egy amerikai versenyző, aki Amerikában versenyez jó ideje, számára nagy kihívás lesz a Forma-1-es debütálás. Hertának pedig még mindig az a legfontosabb, hogy el kell érnie a szükséges szuperlicenc-pontokat a bemutatkozáshoz.
A Haas volt csapatfőnöke az interjúban hozzátette, hogy akkoriban nem volt egyértelmű amerikai opció. Az amerikai közönség F1 iránti akkori kevés felhajtás nem indokolta a kockázatos szerződtetéseket.
„Soha nem volt opció egy amerikai versenyző. Akkoriban mikor beszálltunk nem volt nagy érdeklődés a Forma-1 iránt a tengerentúlon.”