Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Helmut Marko nem várja meg a 2025-ös Forma-1-es idény melbourne-i rajtját, máris egy konkrét versenyző sorsáról beszél.
A hétvégén az Ausztrál Nagydíjjal indul a szezon. A Red Bull tanácsadója azonban nem hiszi, hogy a honfitárs Jack Doohan túlélné az előttünk álló év egészét. A 22 éves pilóta máris az F1-es pletykák középpontjában találta magát. Eszerint már csak egy pár futama van arra, hogy bebizonyítsa, hogy érdemes az Alpine versenyülésére. Annak ellenére, hogy még csak egy nagydíjon indult, az újoncra már most is hatalmas nyomás nehezedik a francia csapatnál. Négy tartalék- és tesztpilóta várakozik ugyanis a helyére, hogy szükség esetén beugorjanak. Kush Maini a legújabb szerzemény Flavio Briatore egyre bővülő névsorában. Ugyanakkor Franco Colapinto a legesélyesebb arra, hogy ha Doohan nem tudja egyből felvenni a csapattárs Pierre Gasly tempóját, akkor az argentin kap erre lehetőséget.
Colapinto lenyűgöző volt a kilenc versenyes eddigi fellépése alatt, amit Logan Sargeant helyén tett a Williamsnél, miután az amerikait Grove-ból elbocsátották, mert nem sikerült teljesítenie. Bár még mindig vannak kérdőjelek azzal kapcsolatban, hogy Colapinto képes-e folyamatosan a szükséges tempót hozni anélkül, hogy a falba állna, egyre nagyobb az egyetértés abban, hogy Enstone-ban – és különösen Briatore asszisztálásával – őt részesítik előnyben Doohannal szemben.
Ez a kegyetlen valóság az ausztrál számára, akinek még nem adtak megfelelő lehetőséget arra, hogy bizonyítson. Marko viszont van abban a helyzetben, hogy ítéletet mondjon. Mint az ismert, a Red Bull gyakran gyilkos megközelítést alkalmaz a pilóták menedzselésében. Gaslyt 2019-ben mindössze 12 forduló után dobták ki a versenyzői üléséből a Milton Keynes-i csapatnál Max Verstappen mellett. Nyck de Vries pedig mindössze 10 futamot bírt ki, mielőtt két évvel ezelőtt ajtót mutattak neki az AlphaTaurinál. A 81 éves szakember a ServusTV-nek az Albert Parkban megrendezett szezonnyitó előtt beszélt erről:
„Nem hiszem, hogy végig fogja vezetni a teljes évet.”
Hogy tovább fokozza az „élőhalott ember, aki járkál” elméletet, amely Doohan idejét az Alpine versenyülésében övezi, a Red Bull korábbi pilótája, Christian Klien is beszállt, tovább erősítve azt az elképzelést, hogy a váltás inkább előbb, mint utóbb megtörténhet:
„Nem hiszem, hogy túl sok versenye lesz, sajnos.”
Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…
Megosztó versenyhelyszín következik a Forma-1-es menetrendben: a Monacói Nagydíj. A Monacói Nagydíj hosszú évtizedek óta…
A szombatihoz hasonlóan a vasárnapi két futamot is megnyerte a címvédő és hatszoros Európa-bajnok Kiss…
A Monacói Nagydíj következik a Forma-1 idei versenynaptárában, ahová a Formula 2-es és Formula 3-as…
Karel Abraham, a korábbi MotoGP-pilóta, újabb határait feszegetve sikeresen feljutott a világ legmagasabb pontjára, a…
Az Emilia-Romagna Nagydíjon Max Verstappen diadalmaskodott. Mögötte Lando Norris és Oscar Piastri értek célba. Ezzel…