Fotó: Antonin Vincent / DPPI / Ferrari
A Forma-1-es Ausztrál Nagydíj második szabadedzése is lezajlott, a leggyorsabbnak pedig Charles Leclerc bizonyult.
A magyar idő szerint reggel 6-kor kezdődött gyakorláson Gabriel Bortoleto (Sauber) és Pierre Gasly (Alpine) hajtottak elsőként pályára. Gasly 1:19,146-os idővel nyitott, de Yuki Tsunoda hamar javított ezen 1:17,949-vel.
Nico Hülkenbergnek egy szokatlan „incidens” miatt kellett a boxba hajtania Sauberjével: meglazult a tűzoltó készülékének biztonsági dugója.
7 perccel a kezdés után az első szabadedzést megnyerő Lando Norris állt az élre a McLarennel, 1:17,671-es körrel, közepes Pirelliken. Mindeközben Oliver Bearman autóját még javították, miután az első edzésen összetörte a Haast.
George Russell (Mercedes) végül kemény gumikkal állt az élre, 1:17,565-ös idővel, de utána Carlos Sainz (Williams) átvette tőle a vezetést, akitől pedig korábbi csapattársa, a ferraris Charles Leclerc.
Az egyórás szabadedzés féltávjánál azonban már Norris állt az élen, Yuki Tsunoda előtt.
5 perccel később Leclerc 1:16.439-es idővel vette át a vezetést, majd Oscar Piastri futott be mögé a második helyre.
Miután korábban a lágyabb gumikeverékekkel futottak a versenyzők, az utolsó 20 percre többeknél visszakerültek a kemény keverékek, hogy hosszabb etapokat teljesítsenek.
A Red Bull látványosan nem volt formában. Verstappen a 7., Lawson a 17. helyen állt. Utóbbi versenyszimulációs etapot futott a leintéshez közelítve, de több mint egy másodperces lemaradásban volt néhány riválisához képest.
Az élen már nem változott a sorrend ezt követően. Leclerc nyerte az FP2-t, Piastri, Norris, Tsunoda, Hamilton, Hadjar és Verstappen előtt.
# | Versenyző | Csapat | Köridő | Diff. | Körök |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:16.439 | 31 | |
2 | Oscar Piastri | McLaren | 1:16.563 | +0.124 | 29 |
3 | Lando Norris | McLaren | 1:16.580 | +0.141 | 29 |
4 | Yuki Tsunoda | Racing Bulls | 1:16.784 | +0.345 | 28 |
5 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:16.859 | +0.420 | 30 |
6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:17.019 | +0.580 | 29 |
7 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:17.063 | +0.624 | 21 |
8 | Nico Hulkenberg | Sauber | 1:17.161 | +0.722 | 23 |
9 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:17.279 | +0.840 | 27 |
10 | George Russell | Mercedes | 1:17.282 | +0.843 | 29 |
11 | Carlos Sainz | Williams | 1:17.302 | +0.863 | 29 |
12 | Alexander Albon | Williams | 1:17.302 | +0.863 | 27 |
13 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:17.330 | +0.891 | 26 |
14 | Jack Doohan | Alpine | 1:17.394 | +0.955 | 29 |
15 | Pierre Gasly | Alpine | 1:17.493 | +1.054 | 29 |
16 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:17.634 | +1.195 | 30 |
17 | Liam Lawson | Red Bull Racing | 1:17.640 | +1.201 | 29 |
18 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:17.847 | +1.408 | 28 |
19 | Esteban Ocon | Haas | 1:18.034 | +1.595 | 30 |
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…
A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…