Fotó: Antonin Vincent / DPPI / Ferrari
A Forma-1-es Ausztrál Nagydíj második szabadedzése is lezajlott, a leggyorsabbnak pedig Charles Leclerc bizonyult.
A magyar idő szerint reggel 6-kor kezdődött gyakorláson Gabriel Bortoleto (Sauber) és Pierre Gasly (Alpine) hajtottak elsőként pályára. Gasly 1:19,146-os idővel nyitott, de Yuki Tsunoda hamar javított ezen 1:17,949-vel.
Nico Hülkenbergnek egy szokatlan „incidens” miatt kellett a boxba hajtania Sauberjével: meglazult a tűzoltó készülékének biztonsági dugója.
7 perccel a kezdés után az első szabadedzést megnyerő Lando Norris állt az élre a McLarennel, 1:17,671-es körrel, közepes Pirelliken. Mindeközben Oliver Bearman autóját még javították, miután az első edzésen összetörte a Haast.
George Russell (Mercedes) végül kemény gumikkal állt az élre, 1:17,565-ös idővel, de utána Carlos Sainz (Williams) átvette tőle a vezetést, akitől pedig korábbi csapattársa, a ferraris Charles Leclerc.
Az egyórás szabadedzés féltávjánál azonban már Norris állt az élen, Yuki Tsunoda előtt.
5 perccel később Leclerc 1:16.439-es idővel vette át a vezetést, majd Oscar Piastri futott be mögé a második helyre.
Miután korábban a lágyabb gumikeverékekkel futottak a versenyzők, az utolsó 20 percre többeknél visszakerültek a kemény keverékek, hogy hosszabb etapokat teljesítsenek.
A Red Bull látványosan nem volt formában. Verstappen a 7., Lawson a 17. helyen állt. Utóbbi versenyszimulációs etapot futott a leintéshez közelítve, de több mint egy másodperces lemaradásban volt néhány riválisához képest.
Az élen már nem változott a sorrend ezt követően. Leclerc nyerte az FP2-t, Piastri, Norris, Tsunoda, Hamilton, Hadjar és Verstappen előtt.
# | Versenyző | Csapat | Köridő | Diff. | Körök |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:16.439 | 31 | |
2 | Oscar Piastri | McLaren | 1:16.563 | +0.124 | 29 |
3 | Lando Norris | McLaren | 1:16.580 | +0.141 | 29 |
4 | Yuki Tsunoda | Racing Bulls | 1:16.784 | +0.345 | 28 |
5 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:16.859 | +0.420 | 30 |
6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:17.019 | +0.580 | 29 |
7 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:17.063 | +0.624 | 21 |
8 | Nico Hulkenberg | Sauber | 1:17.161 | +0.722 | 23 |
9 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:17.279 | +0.840 | 27 |
10 | George Russell | Mercedes | 1:17.282 | +0.843 | 29 |
11 | Carlos Sainz | Williams | 1:17.302 | +0.863 | 29 |
12 | Alexander Albon | Williams | 1:17.302 | +0.863 | 27 |
13 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:17.330 | +0.891 | 26 |
14 | Jack Doohan | Alpine | 1:17.394 | +0.955 | 29 |
15 | Pierre Gasly | Alpine | 1:17.493 | +1.054 | 29 |
16 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:17.634 | +1.195 | 30 |
17 | Liam Lawson | Red Bull Racing | 1:17.640 | +1.201 | 29 |
18 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:17.847 | +1.408 | 28 |
19 | Esteban Ocon | Haas | 1:18.034 | +1.595 | 30 |
A legfrissebb szóbeszéd szerint az Aston Martin (is) érdeklődik a Mercedes versenyzője, George Russell iránt…
Nico Hülkenberg lévén szenzációs, ötödik helyet ért el a svájci kicsapat Barcelonában. A sereghajtónak titulált…
Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…