Fotó: Michael L. Levitt / LAT Images / Courtesy of IMSA
Nemrég vált hivatalossá, amit már egy jó ideje szinte biztosra lehetett venni, hogy a Cadillac 2026-ban tizenegyedik F1-es csapatként csatlakozik a mezőnyhöz.
Az amerikai gyártó érkezése azt is jelenti, hogy a csapatok által szétosztott pénzdíjak több részre osztódnak, vagyis kevesebbet kaphatnak a gárdák a nagy közösből.
Ezt kompenzálva az FIA minden új csapattól komolyabb belépési díjat kér, amelyet aztán kárpótlásul a kisebb jogdíjaknak szétosztanak a már meglévő csapatok között, ez az úgynevezett bővítési, vagy higítási összeg.
Az eddig nem került nyilvánosságra, hogy a Cadillac esetében mekkora volt ez a pénzmennyiség, a racingnews365.com értesülései szerint ez az összeg hatalmas, 450 millió amerikai dollár.
Ezt az összeget egyébként az aktuális Concorde Egyezméz szabályozza, a jelenlegi 2025-ig van érvényben, és 2021 került elfogadásra. Ebben azonban még csak 200 millió dollár volt megszabva ezen összeg. A csapatok azonban keveselték ezt, így került meghatározásra a több, mint kétszer akkora összeg.
Bár a Brit Nagydíjat követően mindenki Nico Hülkenberg dobogójáról és Lando Norris hazai győzelméről beszélt,…
Enea Bastianini sachsenringi betegségének oka egy gyomor-bélrendszeri baktérium volt, amelyet csirkehús fogyasztásával szerzett. Nem is…
A korábbi F1-es kommentátor, James Allen úgy véli, hogy a Red Bull nemrég menesztett csapatfőnöke,…
A Mercedesnél állítólag minden jel szerint zöld utat adtak Max Verstappen szerződtetésére. A legnagyobb kihívás…
Jorge Martín a semmiből bejelentette, hogy nem megy sehová. Robbant a bomba a csehországi Brnóban,…
Lesznek visszatérők és hiányzók a Cseh Nagydíjon. 2020 után visszatér Csehországba a MotoGP, ahol több…