Fotó: Michael L. Levitt / LAT Images / Courtesy of IMSA
Nemrég vált hivatalossá, amit már egy jó ideje szinte biztosra lehetett venni, hogy a Cadillac 2026-ban tizenegyedik F1-es csapatként csatlakozik a mezőnyhöz.
Az amerikai gyártó érkezése azt is jelenti, hogy a csapatok által szétosztott pénzdíjak több részre osztódnak, vagyis kevesebbet kaphatnak a gárdák a nagy közösből.
Ezt kompenzálva az FIA minden új csapattól komolyabb belépési díjat kér, amelyet aztán kárpótlásul a kisebb jogdíjaknak szétosztanak a már meglévő csapatok között, ez az úgynevezett bővítési, vagy higítási összeg.
Az eddig nem került nyilvánosságra, hogy a Cadillac esetében mekkora volt ez a pénzmennyiség, a racingnews365.com értesülései szerint ez az összeg hatalmas, 450 millió amerikai dollár.
Ezt az összeget egyébként az aktuális Concorde Egyezméz szabályozza, a jelenlegi 2025-ig van érvényben, és 2021 került elfogadásra. Ebben azonban még csak 200 millió dollár volt megszabva ezen összeg. A csapatok azonban keveselték ezt, így került meghatározásra a több, mint kétszer akkora összeg.
Lewis Hamilton odaadó tisztelettel adózott Niki Lauda előtt, amikor először indul Ferrari-pilótaként az Olasz Nagydíjon,…
Nem tűnt egyértelműnek az időmérő, ahol változatos sorrend alakult ki. A Magyar Nagydíj után a…
Többször dőlt meg a körrekord Magny-Coursban az időmérő edzésen. Végül Toprak Razgatlıoğlu nem talált legyőzőre. …
A BWT Alpine F1 Team örömmel jelentette be, hogy Pierre Gasly az Olasz Nagydíj hétvégéjén,…
Pár nappal az Olasz Nagydíj előtt, szeptember 4-én elhunyt a világhírű olasz divattervező, Giorgio Armani.…
A Spanyol Nagydíj hetében lehetőségem volt meglátogatni Eduardo Costabal magángyűjteményét, a Chelsea1979-ot. Az Instagramon találtam…