Lewis Hamilton elismerte, hogy a Ferrari-bemutatkozása „sokkal rosszabbul” sikerült, mint amire számított, de vigasztalta, hogy az autóval „nem falazott”.
A hétszeres világbajnok csalódást keltő első versenyt élt meg a Scuderiánál. A 10. helyen végzett – két hellyel csapattársa, Charles Leclerc mögött. Eközben Lando Norris megszerezte a győzelmet, miután legyőzte a regnáló bajnok Max Verstappent. A Mercedes pilótája, George Russell pedig egy szolid harmadik helyet szerzett. Annak ellenére, hogy Hamilton csalódott volt a teljesítménye miatt, örült, hogy befejezte a futamot, tekintve, hogy a 20 autóból csak 14 ért célba a nehéz körülmények miatt. A futam végén Hamilton így nyilatkozott:
„Nagyon trükkös dolog új csapatnál vezetni. Sokkal rosszabbul ment, mint azt gondoltam. Az autót kifejezetten nehéz volt ma vezetni. Szóval úgy értem, valójában hálás vagyok, hogy távol tartottam a faltól, mert a legtöbbször oda akart volna menni. De sokat kell tanulni ebből, és a vizes körülményekhez való hozzászokás minden beállításhoz más vezetési módot és a kormánykerék beállítását igényel. Addig tartottam ki, ameddig csak tudtam, csak az útmutatás hiányzott, hogy mennyi eső jön, így azt hiszem, ezen a téren lemaradtunk. Megpróbáltuk ezeket az egyeztetéseket a bokszfallal letudni. De az információ, amit kaptam, az volt, hogy csak egy rövid zápor lesz. Nagyon gyorsan jött, és akkor még csak az utolsó kanyarban volt. Csak ennyi jött, aztán később jött még több is.”
Annak ellenére, hogy csalódott a teljesítménye miatt, Hamilton örült, hogy befejezte a versenyt, tekintve, hogy a 20 autóból csak 14 ért célba. A versenyt 15 percig tartották fel, amikor az újonc Isack Hadjar a felvezető körben a kettes kanyarban elvesztette az irányítást, és a Racing Bulls autójával hátuljával a falnak csapódott. A hátsó szárny elgörbült, és a futamának vége volt, mielőtt elkezdődött volna. A sértetlen viszont francia sírva fakadt, amikor autóját egy daru elszállította. Jack Doohan szintén a hatos kanyarban szenvedett balesetet az első körben, ami a biztonsági autó pályára küldéséhez vezetett. Eközben édesapja, a nagy motoros, Mick hitetlenkedve nézte a csapat garázsában.
A dráma folytatódott, amikor a Williams pilótája, Carlos Sainz a biztonsági autó bevetése alatt a 14-es kanyarban megpördült.
Hamilton elárulta hogy más problémákkal szembesült a Ferrarinál, mint a Mercedesnél