Categories: F1

Hamilton kiborult a 10. helyezése után az esős Ausztrál Nagydíjon a ferraris debütálásán

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Ferrari-bemutatkozása „sokkal rosszabbul” sikerült, mint amire számított, de vigasztalta, hogy az autóval „nem falazott”.

A hétszeres világbajnok csalódást keltő első versenyt élt meg a Scuderiánál. A 10. helyen végzett – két hellyel csapattársa, Charles Leclerc mögött. Eközben Lando Norris megszerezte a győzelmet, miután legyőzte a regnáló bajnok Max Verstappent. A Mercedes pilótája, George Russell pedig egy szolid harmadik helyet szerzett. Annak ellenére, hogy Hamilton csalódott volt a teljesítménye miatt, örült, hogy befejezte a futamot, tekintve, hogy a 20 autóból csak 14 ért célba a nehéz körülmények miatt. A futam végén Hamilton így nyilatkozott:

„Nagyon trükkös dolog új csapatnál vezetni. Sokkal rosszabbul ment, mint azt gondoltam. Az autót kifejezetten nehéz volt ma vezetni. Szóval úgy értem, valójában hálás vagyok, hogy távol tartottam a faltól, mert a legtöbbször oda akart volna menni. De sokat kell tanulni ebből, és a vizes körülményekhez való hozzászokás minden beállításhoz más vezetési módot és a kormánykerék beállítását igényel. Addig tartottam ki, ameddig csak tudtam, csak az útmutatás hiányzott, hogy mennyi eső jön, így azt hiszem, ezen a téren lemaradtunk. Megpróbáltuk ezeket az egyeztetéseket a bokszfallal letudni. De az információ, amit kaptam, az volt, hogy csak egy rövid zápor lesz. Nagyon gyorsan jött, és akkor még csak az utolsó kanyarban volt. Csak ennyi jött, aztán később jött még több is.”

Annak ellenére, hogy csalódott a teljesítménye miatt, Hamilton örült, hogy befejezte a versenyt, tekintve, hogy a 20 autóból csak 14 ért célba. A versenyt 15 percig tartották fel, amikor az újonc Isack Hadjar a felvezető körben a kettes kanyarban elvesztette az irányítást, és a Racing Bulls autójával hátuljával a falnak csapódott. A hátsó szárny elgörbült, és a futamának vége volt, mielőtt elkezdődött volna. A sértetlen viszont francia sírva fakadt, amikor autóját egy daru elszállította. Jack Doohan szintén a hatos kanyarban szenvedett balesetet az első körben, ami a biztonsági autó pályára küldéséhez vezetett. Eközben édesapja, a nagy motoros, Mick hitetlenkedve nézte a csapat garázsában.

A dráma folytatódott, amikor a Williams pilótája, Carlos Sainz a biztonsági autó bevetése alatt a 14-es kanyarban megpördült.

Vámosi Péter

Recent Posts

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

2 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

4 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

5 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

6 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

8 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

18 óra ago