Categories: F1

Hamilton kiborult a 10. helyezése után az esős Ausztrál Nagydíjon a ferraris debütálásán

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Ferrari-bemutatkozása „sokkal rosszabbul” sikerült, mint amire számított, de vigasztalta, hogy az autóval „nem falazott”.

A hétszeres világbajnok csalódást keltő első versenyt élt meg a Scuderiánál. A 10. helyen végzett – két hellyel csapattársa, Charles Leclerc mögött. Eközben Lando Norris megszerezte a győzelmet, miután legyőzte a regnáló bajnok Max Verstappent. A Mercedes pilótája, George Russell pedig egy szolid harmadik helyet szerzett. Annak ellenére, hogy Hamilton csalódott volt a teljesítménye miatt, örült, hogy befejezte a futamot, tekintve, hogy a 20 autóból csak 14 ért célba a nehéz körülmények miatt. A futam végén Hamilton így nyilatkozott:

„Nagyon trükkös dolog új csapatnál vezetni. Sokkal rosszabbul ment, mint azt gondoltam. Az autót kifejezetten nehéz volt ma vezetni. Szóval úgy értem, valójában hálás vagyok, hogy távol tartottam a faltól, mert a legtöbbször oda akart volna menni. De sokat kell tanulni ebből, és a vizes körülményekhez való hozzászokás minden beállításhoz más vezetési módot és a kormánykerék beállítását igényel. Addig tartottam ki, ameddig csak tudtam, csak az útmutatás hiányzott, hogy mennyi eső jön, így azt hiszem, ezen a téren lemaradtunk. Megpróbáltuk ezeket az egyeztetéseket a bokszfallal letudni. De az információ, amit kaptam, az volt, hogy csak egy rövid zápor lesz. Nagyon gyorsan jött, és akkor még csak az utolsó kanyarban volt. Csak ennyi jött, aztán később jött még több is.”

Annak ellenére, hogy csalódott a teljesítménye miatt, Hamilton örült, hogy befejezte a versenyt, tekintve, hogy a 20 autóból csak 14 ért célba. A versenyt 15 percig tartották fel, amikor az újonc Isack Hadjar a felvezető körben a kettes kanyarban elvesztette az irányítást, és a Racing Bulls autójával hátuljával a falnak csapódott. A hátsó szárny elgörbült, és a futamának vége volt, mielőtt elkezdődött volna. A sértetlen viszont francia sírva fakadt, amikor autóját egy daru elszállította. Jack Doohan szintén a hatos kanyarban szenvedett balesetet az első körben, ami a biztonsági autó pályára küldéséhez vezetett. Eközben édesapja, a nagy motoros, Mick hitetlenkedve nézte a csapat garázsában.

A dráma folytatódott, amikor a Williams pilótája, Carlos Sainz a biztonsági autó bevetése alatt a 14-es kanyarban megpördült.

Vámosi Péter

Recent Posts

Verstappené a pole Silverstone-ban a két McLaren előtt

Max Verstappen csendre intette az angol közönséget, és ő szerezte meg a pole pozíciót. Borult…

24 perc ago

Megvédte Marc Márquez az öccsét, miután a kritikák kereszttüzébe került

Nem hagyta Marc Márquez, hogy fals állításokat mondjanak a tesójáról. Álex Márquez volt fent és…

2 óra ago

A Ducati korábbi sztárja szerint ezek a tényezők hátráltatják Bagnaiát

Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…

3 óra ago

Charles Leclerc nyerte a harmadik edzést Silverstone-ban

Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…

4 óra ago

Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…

6 óra ago

Nagy célokat tűzött ki Lawson a hatodik helye után

Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…

7 óra ago