Motorsportol.hu
2025. május 18, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Norris nyerte a roncsderbit, de a dupla-McLaren előny úgy olvadt el, mint a vaj

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2025.03.16.
Norris nyerte a roncsderbit, de a dupla-McLaren előny úgy olvadt el, mint a vaj

Fotó: Clive Mason/Getty Images/McLaren

Drámai versennyel indult a 2025-ös Forma-1-es szezon. Lando Norris győzelmet aratott, de nem volt könnyű menet és a McLaren sem lehet teljesen elégedett. Újoncok és rutinos versenyzők is „hullottak, mint a legyek” a változó körülmények között.

A 2025-ös Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a rajtot megelőzően is esett az eső, a rajtrácsra felhúzták a csapatok a sátraikat, míg a kezdésre készültek.

Ez is érdekelhet

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

2025.05.18.
Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

2025.05.18.

A pole pozíciót Lando Norris foglalhatta el a McLarennel, mellőle pedig csapattársa, a hazai pályán lévő Oscar Piastri várta a lámpák kialvását. Mögöttük Max Verstappen és George Russell sorakoztak fel, őket pedig némi meglepetésre Yuki Tsunoda és Alexander Albon követte. Mögöttük tűnt csak fel a rajtrácson a két Ferrari: Charles Leclerc és Lewis Hamilton.

Liam Lawson, aki csak a 18. rejthelyet szerezte meg szombaton, a boxutcából várta, hogy elindulhasson a többiek után.

Mire a rajtprocedúra elkezdődött, az eső már elállt, azonban a pálya még vizes volt, mindenki zöld jelölésű intermediate gumikon várta, hogy elindulhasson.

Korai dráma

Isack Hadjar, aki a szombati nap legjobb újonca volt az ötből, már a rajt előtt kiesett a versenyből: A felvezető körön megcsúszott, majd nekicsúszott a tecpro falnak, az autója hátulja tört, a debütáló versenye pedig még az előtt véget ért, hogy elkezdődött volna.

Az eredeti kezdési időponthoz képest negyedórával később volt így rajt, és az újabb felvezető kör miatt egy körrel csökkent a versenytáv.

Az 57 körös verseny rajtját követően Norris megtartotta az első helyet, ám Verstappen is jól rajtolt és megelőzte Piastrit, átvéve a második helyet.

Már az első körben kiesett egy újabb újonc búcsúzott: Jack Doohan törte össze az Alpaine-t a vizes pályán. Biztonsági autós fázis következett, mely alatt Carlos Sainz is megcsúszott és ő is a falnak csapta autóját.

A 7. kör végén távozott a biztonsági autó és versenytempóra kapcsolt a mezőny; az indítás során nem változott a sorrend.

A 11. körben Norris és Verstappen már látványosan keresték a vizesebb foltokat a pályán, hogy hűtsék az intermediate Pirelliket.

A 12. körben már a DRS-használatot is engedélyezte a versenyirányítás.

Száradó pálya

Miközben a Ferrari versenyzői arra kérték mérnökeiket, hogy kicsit hagyják őket békén az információhalommal, Andrea Kimi Antonelli végrehajtotta első F1-es előzését Nico Hülkenberggel szemben. Nem sokkal később azonban a Mercedes újonca megforgatta az autóját: szerencséjére ez aszfaltozott bukótérnél történt és nem ért falat, így versenyben maradt, ám Hülkenberg vissza tudta venni a korábbi pozícióját. De csak ideiglenesen, mert utána a fiatal olasz ismét maga mögé utasította.

A 18. körre már kezdett túl száraznak bizonyulni a pálya, de legalábbis az ideális ív az intermediate gumikhoz. Verstappen meg is csípte miatta a kavicságyat, így nem csak, hogy jobban lemaardt Norristól, de Piastri is megelőzte. Verstappen utána jelezte is, hogy időszerű lenne a kerékcsere, de a csapat arra kérte, hogy még tartson ki egy kicsit, látni kell, hogy jön-e még eső, hogy ideális lehessen a gumiválasztás a cserekor.

A 25. körre Leclefc már az 5. helyen állt, míg Hamilton továbbra is a 8. helyen állt.

A két McLaren közben alaposan elhúzott a többiektől. Piastri 1,3 másodpercre volt Norristól, mögöttük Verstappen azonban több, mint 15 másodperces lemaradásban volt. A McLarenek a 30. körben már elkezdték a lekörözéseket. Piastrinak pedig rádión jelezte a csapat, hogy ne próbálja megelőzni csapattársát. Később azonban korrigáltak: mondták az ausztrálnak, hogy szabad a verseny, de csak ésszel.

Újabb törés

A 34. körben a legrutinosabb versenyző, Fernando Alonso csapta falhoz az Aston Martint. Érkezett a biztonsági autó, a mezőny jelentős része pedig kihasználta ezt kerékcserére. Előkerültek a slick gumik. A két McLaren keméy keverékű Pirelliket kapott, míg Verstappen közepeset.

A 42. körben folytatódott a verseny, mikor újabb esőre számított a mezőny, de ekkor mindenki slick gumikon haladt. Az élen nem változott a sorrend, Tsunoda azonban Leclerc elé került.

Dráma az élen

Érkezett az eső, csúszkálni kezdett mindenki, így a két McLaren is. Norris „csak” visszaesett, miután elevicélt a boxba egy kerékcserére, míg Piastri a füvön végezte. Úgy tűnt, hogy ott is marad, mer elpörögtek a vizes füvön a kerekei, de végül hátramenetben sikerült visszaevickélnie a pályára. Visszatért a boxba kerékcserére, de körhátrányba került.

Verstappen is kerékcserére készült, de a csapat egyelőre pályán maradásra intette. A következő körben szintén így tettek, de a holland felülbírálta a döntést és kiállt intermediate gumikra.

A 47. körben Lawson és Bortoleto is eldobta az autót, így ismét érkezett a safety car.

Miután mindenki visszaállt az intermediate gumikra, rendeződött a sorrend: Norris, Verstappen, Russell, Albon, Antonelli a top 5-ben.

Az 52. körben folytatódott a verseny, Norris megtartotta a vezetést Verstappen előtt, Leclerc azonban – aki időközben Hamilton mögé került – megelőzte új csapattársát.

Az 54. körben Piastri már a 10., pontszerző helyért üldözte Gasly-t, később pedig meg is előzte a franciát, sőt utána Hamiltont is.

A 4. helyen haladó Antonelli 5 másodperces büntetést kapott, mert a boxutcában a csapat nem biztonságosan engedte őt ki.

A versenyt végül Norris nyerte Verstappen és Russell előtt.

Albon a fantasztikus 4. helyet szerezte meg a Williamsnek. A csapatnak Russell 2021-es második helyezése óta nem volt ennél jobb eredménye.

A Mercedeshez Lewis Hamilton helyére szerződtetett újonc Antonelli a büntetésével az 5. helyen zárt, megelőzve ezzel többek között Hamiltont is.

Végeredmény:

# Versenyztő Csapat Diff.
1 Lando Norris McLaren
2 Max Verstappen Red Bull Racing +0.895
3 George Russell Mercedes +8.481
4 Alexander Albon Williams +12.773
5 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +15.135
6 Lance Stroll Aston Martin +17.413
7 Nico Hulkenberg Sauber +18.423
8 Charles Leclerc Ferrari +19.826
9 Oscar Piastri McLaren +20.448
10 Lewis Hamilton Ferrari +22.473
11 Pierre Gasly Alpine Renault +26.502
12 Yuki Tsunoda Racing Bulls +29.884
13 Esteban Ocon Haas +33.161
14 Oliver Bearman Haas +40.351
– Liam Lawson Red Bull Racing Kiesett
– Gabriel Bortoleto Sauber Kiesett
– Fernando Alonso Aston Martin Kiesett
– Carlos Sainz Williams Kiesett
– Jack Doohan Alpine Kiesett
– Isack Hadjar Racing Bulls Kiesett
Tags: Ausztrál NagydíjCarlos SainzF1Fernando AlonsoForma-1Gabriel BortoletoIsack HadjarJack DoohanLando NorrisLiam LawsonOscar Piastri
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
203 Szavazat · 203 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újabb csapatfőnök távozóban a Forma-1-ből?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.