Categories: F1

A 10 csapat és az F1 már aláírta az új Concorde-egyezményt, de az FIA még nem!

Mivel idén lejár az a kritikus fontosságú Concorde-egyezmény, amely a csapatokat a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosával és az irányító FIA-val köti össze, az F1 a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj napján jelentette be a 2026-ra és az azt követő évekre vonatkozó új megállapodást.

Kiderült azonban, hogy az F1 valójában csak annyit árult el, hogy az összes csapat aláírta, bár a közlemény arra is kitért, hogy a megállapodás biztosítja a sportág hosszú távú gazdasági erejét.

Az Auto Motor und Sport újságírója, Michael Schmidt azonban arra hívta fel a figyelmet, hogy a harmadik fél, az FIA, még nem írta alá az egyezményt.

Hónapok óta egyértelmű feszültség van a két oldal között: egyiken a Liberty és a csapatok, míg a másikon a Mohammed Ben Sulayem vezette FIA áll.

Schmidt azonban úgy véli, hogy Ben Sulayem hamarosan aláírja az új Concorde-ot. Hozzátette azonban, hogy az FIA forrásai szerint a szerződés már az ügyvédeknél van.

Úgy tudni, hogy a tíz meglévő csapat sem egyszerre írta alá a szerződést. Az egyik akadályt az úgynevezett „hígulás elleni” díj jelentette, amelyet az új csapat, a Cadillac 2026-ra fizet. A beszámolók szerint a végső szám 450 millió dollár volt. Ezt a pénzt Schmidt információi szerint egyenlően osztják majd el a meglévő tíz csapat között.

De egy esetleges jövőbeli tizenkettedik csapatra vonatkozó rendelkezéseket is bele kellett írni az új Concorde-egyezménybe, melynek célja állítólag az, hogy mindenáron megakadályozzák az Andretti-dráma megismétlődését.

Ami az FIA végső aláírásának késedelmét illeti, Schmidt szerint a fennakadás oka a szabályalkotással kapcsolatos ismételt nézeteltérések a közelmúltban, míg Ben Sulayem elnök a megnövekedett munkaterhelésre és személyzeti igényekre hivatkozva jelentősen több pénzt követel a jövőre nézve.

A szabályalkotási és marketingkérdések – úgy tudni – megoldódtak és már csak a jogi jóváhagyás van hátra.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Százra váltott a BMW – Razgatlıoğlu újabb mérföldkövet ért el

Razgatlıoğlu az elejétől kezdve magabiztosan vezette a Superpole-futamot, ami a BMW számára a 100. dobogót…

29 perc ago

Így lett a Red Bull több, mint egy márka – Egy könyv és egy vélemény

Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…

2 óra ago

„Sokkoló és horrorisztikus” Horner kirúgása, véli egy világbajnok

Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…

3 óra ago

Tim Mayer visszavág: vita robbant ki az FIA-elnökválasztás kampányában

Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…

5 óra ago

Sérüléshíradó: Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales lehet, hogy a Cseh Nagydíjat is

Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…

6 óra ago

Marc Márquez taktikája frusztrálja a riválisokat

A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…

7 óra ago