Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Máris szigorít az FIA, emiatt az egyik csapat nem leplezi az örömét

Csonka Nikolett by Csonka Nikolett
2025.04.02.
Máris szigorít az FIA, emiatt az egyik csapat nem leplezi az örömét

Fotó: Simon Galloway/LAT Images/McLaren

A felvételeket látva azonnali lépére szánta el magát az FIA, így szigorított a hátsó szárnyak rugalmassági tesztjén.

Már tavalyi is vitát szított a csapatok körében a flexi hátsó szárnyak kérdésköre. A McLaren alkalmazta a leghatékonyabban a kiskapukat, ugyanis a ,,mini-DRS-ük” rendkívül hasznosnak bizonyult egyes pályákon. Ám az újítást végül el kellett engednie a wokingi csapatnak és a Szövetség az idei évre módosítást is eszközölt a DRS-t meghatározó szabályokban.

Ez is érdekelhet

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

2025.05.18.
Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

2025.05.18.

Ám a Red Bull még a szezon előtti tesztek alatt felhívta a nyilvánosság és az FIA figyelmét arra, hogy a 2024-es konstruktőri bajnok és a Ferrari szárnyai jobban mozognak a kelleténél.

Bár, a technikai vizsgálaton minden konstrukció sikeresen átjutott, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy látta jónak, hogy Melbourne-ben nagyobb felbontású kamerákat alkalmaznak a kérdéses területen. Eredetileg a Spanyol Nagydíjtól léptek volna életbe a szigorúbb tesztek, ám az FIA az Ausztrál Nagydíj után az azonnali cselekvés mellett döntött.

Mi fog változni?

A Kínai Nagydíjtól életbe lépő technikai direktíva elő írja, hogy a 75 kg-os terhelés alatt a rés mérete 0,5 millimétert változhat. Ezt korábban 2 milliméterig engedték. Mivel a csapatoknak nem volt idejük arra, hogy nagyobb módosításokat eszközöljenek a szóban forgó elemen, 0,25 milliéteres tűréshatárt enged a Szövetség.

Az értesítést tegnap délután kapták meg a csapatok, majd az FIA a következő közleményt adta ki:

„Amint azt korábban közöltük, a 2024-es szezon vége és a 2025-ös szezon kezdete között az FIA a Technikai Szabályzat 3.15.1-es cikkelyében biztosított hatáskörével élve, új vagy szigorúbb terheléses hajlékonysági teszteket vezet be az első szárnyra, a hátsó szárnyra és a gerendaszárnyra. Ezen felül az FIA felszólította a csapatokat, hogy az Ausztrál Nagydíj szabadedzései során használjanak nagy felbontású kamerákat a pályán tapasztalt deformációk pontosabb megfigyelésére és elemzésére. 

Ez a döntés jelentős kihívást jelent a csapatok számára, akiknek rendkívül rövid idő alatt kell az érintett aerodinamikai elemeket módosítaniuk és azok szabályosságát igazolniuk. Az új előírások célja az aerodinamikai rugalmasság ellenőrzése és az esetleges szabálysértések minimalizálása, amelyek kritikus hatással lehetnek a konstrukciók teljesítményére és versenyképességére.

Az FIA a Melbourne-ben végzett vizsgálatok során elemezte a hátsó szárny deformációiról készült felvételeket, valamint a garázsában végzett statikus elhajlási mérések eredményeit. Ennek alapján arra a következtetésre jutott, hogy elegendő indok áll fenn egy szigorúbb teszt bevezetésére a soron következő Kínai Nagydíjtól kezdődően.”

Ezen felül a Szövetség kihangsúlyozta, Ausztráliában az összes versenygép megfelelt a technikai szabályzat 3.15.17-es cikkelyében szereplő követelményeknek, így minden autó szabályosnak minősült.

Az új iránymutatás ismertetését követően a Red Bullnál örültek leginkább. Helmut Marko elmondta, a szigorúbb felxi szabályok nagyban segítségükre lesznek abban, hogy utolérjék a McLarent.

Source: FIA X
Tags: Ausztrál NagydíjF1FIAflexi szárnyForma-1Kínai NagydíjMcLarenMcLaren Racingmini-drsRed BullRed Bull Racingtechnikai direktíva
Csonka Nikolett

Csonka Nikolett

Ki legyen a következő FIA elnök?
204 Szavazat · 204 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.