Categories: F1

Marko szerint az volt a baj, hogy nem esett eléggé, és még egy dolog…

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko részletezte azt a kulcsfontosságú területet, ahol a McLaren előnyben van a csapatával szemben.

Lando Norris az Ausztrál Nagydíjon győzelemmel pecsételte meg a szezonkezdését. A McLaren pilótája vegyes körülmények között győzött, pedig több versenyző is futam végén megpördült, és a korlátba állt a nagydíj során. A verseny végén a biztonsági autót követően Norris nyomás alá helyezte Max Verstappen, de képes volt elhárítani riválisa ellen a dobogó legfelső fokára állást. Norris és csapattársa, Oscar Piastri a biztonsági autó kiállása előtt óriási különbséget építettek ki Verstappen előtt, ami friss gumikkal esélyt adott a Red Bullnak a győzelemre. Marko a német Skyon beszélt erről:

„Örültünk a biztonsági autónak, mert a verseny előrehaladtával láttuk, hogy a gumikopásunk túl jelentős volt. Ahhoz, hogy valódi esélyünk legyen, több esőnek kellett volna esnie. De igazán elégedettek lehetünk az eredménnyel. Nagyon szoros volt, és összességében azt kell mondanom, hogy remek verseny volt.”

Az erős gumikezelés kulcsfontosságú tulajdonság volt a McLarennél tavaly – és Marko arra a következtetésre jutott, hogy ez egy olyan kulcselem, amelyet átmentettek a jelenlegi autóra:

„A McLaren egyszerűen jobban kezeli a gumikopást. Ezt már láttuk a hosszú etapokon Bahreinben is, és ez az, amin még keményen kell dolgoznunk.”

Vámosi Péter

Recent Posts

MotoGP Magyarországon: ott leszel a Balaton Park Circuiten?

A hazai motorsport-rajongók évtizedek óta várják, hogy a MotoGP végre újra Magyarországra is ellátogasson. 2025-ben…

1 óra ago

Lawsont csőbe húzta a Red Bull, hogy kirakhassa a csapatból?

A 23 éves új-zélandi F1-es versenyző, Liam Lawson elismerte, hogy naiv volt, mikor azt gondolta,…

3 óra ago

Marko elárulta, miben más Laurent Mekies, a Red Bull új főnöke

Helmut Marko kimondta, hogy Laurent Mekies mérnöki tehetsége teszi őt olyan erős vezetővé a Red…

13 óra ago

Sainz elárulta, mi zavarja leginkább a Williamshez való átigazolásában

Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…

15 óra ago

Newey hiperautója gyorsabb, mint Max Verstappen F1-es autóval Spa-ban

A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…

17 óra ago

Hiába a sok körön át tartó Aprilia-vezetés, Marc Márquez nyerte az 1000. MotoGP-futamot

Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…

18 óra ago