Fotó: Mercedes-Benz AG
George Russell azt állítja, ha a verseny csak a töredékével hosszabb lett volna, akkor nem harmadikként ér célba.
A Kínai Nagydíj utolsó pár köre nem várt izgalmakat hozott a második helyen autózó Lando Norrisnak. A bajnokság éllovasa fékproblémákkal küzdött, ami miatt komolyabban vissza kellett vennie a tempójából. Az első helyért nem volt már csatába Oscar Piastrival, de miután Russell tudomást szerzett a problémáival kapcsolatban, nem dőlhetett hátra. Norris viszont magabiztosan hozta be a második helyre a McLarent, kényelmesen beosztva előnyét Russellel szemben.
A Mercedes versenyzőjének az utolsó körben sikerült három és fél tizedet találnia, de honfitársa elég nagy előnyt tudott kiharcolni ahhoz, hogy 1,3 másodperccel előrébb haladjon át a célvonalon, így Russell lett a harmadik.
Viszont úgy gondolja, ha lett volna még egy kevés, akkor megelőzte volna a McLaren angol pilótáját.
„Szóltak nekem a problémáról, de teljes gázzal mentem. Azt hiszem, fél körön belül megelőztem volna, csak tudta, hogy mekkora a különbség. Jól kezelte, és végül nem érdemeltünk volna a harmadik helynél jobb helyezést. Szóval most nagyon boldog vagyok.” – nyilatkozta Russell.
Russell, aki a második helyről rajtolhatott már a rajt után elvesztette a helyét Norrisszal szemben. Az egyetlen kerékcseréje során tudta megelőznie, de mikor Norris abroncsai üzemmelegek lettek, már nem tudott védekezni ellene. A mercedeses ezt követően lemaradt, de a verseny hajrájában megérkezett rá, mivel Norris fékproblémája körről-körre egyre rosszabb lett. A háromszoros futamgyőztes elégedett volt a dobogós helyezéssel Kínában, miután sikeresen megelőzte a Max Verstappent és a Ferrari duóját, Charles Leclerc-et és Lewis Hamiltont.
„Tudjuk, hogy nem vagyunk teljesen benne a harcban. A harmadik hely messze a maximum, amit ma elérhettünk. Nagyon erős versenyünk volt szerintem, hat-hét másodperccel Max (Verstappen) előtt végeztem, és feltartottam a Ferrarikat. Jó kis csata volt Landóval a rajtnál, majd a boxkiállások környékén. Nagyon határozottan döntöttünk, amikor elég korán elköteleztük magunkat az egy kiállás mellett.” – értékelte futamát.
A Mercedes a hétvége során többször megkapta azt a jelzőt, hogy a csapat rendelkezik a mezőny második leggyorsabb autójával. Russell ezt határozottan cáfolta, és azt állította, hogy nem állt volna dobogóra, ha nem az első sorba kvalifikálja magát.
,,Szerintem nagyon szoros, hogy őszinte legyek. Nagyon szoros a verseny köztünk, a Ferrari és a Red Bull között. Hat másodperccel Max előtt végeztünk, és tíz másodperccel a Ferrari előtt. Ezzel mega elégedett vagyok. De ha a kvalifikáció nem lett volna ilyen erős, ha a hatodik helyre kvalifikáltam volna magam mögöttük, akkor ma nem végeztem volna a dobogón. Szóval ilyen apró különbségekkel játszunk.” – fejezte be Russell, aki a jó szezonkezdetével a harmadik a bajnokságban.
Oscar Piastrit egyre többen hasonlítják a négyszeres világbajnok Alain Prost-hoz. Ráadásul Prost is dicséri. Ő…
Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…
Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…