A Ferrari Japánban igyekszik majd helyreállítani a 2025-ös Forma-1-es idénye ingadozását.
Megbízható olasz médiaforrások szerint a maranellói csapat egy új padlólemez bevezetését tervezi, miután Kínában különösen hullámzó versenyhétvégét produkáltak. Lewis Hamilton a sanghaji sprintfutamot a pole pozícióból nyerte, de a tempó aztán elúszott, amikor a FOM által irányított élő televíziós közvetítés beadta a hétszeres világbajnoknak adott nyilvánvaló utasítást, hogy adja át a helyét Charles Leclercnek. Frederic Vasseur csapatfőnök „viccnek” nevezte az esetet, és azzal vádolta a Formula One Managementet, hogy szándékosan kihagyta a rádióbeszélgetés azon részét, amelyből kiderült, hogy Hamilton valójában miképp javasolta a cserét. A FOM szóvivője, szerint a beszélgetés többi részének kihagyása „nem szándékosan történt”:
„Egyáltalán nem állt szándékunkban hamis információkat terjeszteni.”
A verseny után aztán mindkét vörös autót kizárták – Leclerc autója alulsúlyos volt, Hamiltonén pedig szabálytalan kopólemezt találtak. Az olasz sajtó azonban inkább a tempó miatt aggódik.
„SOS Ferrari” – áll a La Repubblica címlapján. Alessandra Retico újságírójuk így magyarázza a helyzetet:
„Nincs vesztegetni való idő, de lehet, hogy az új padlólemez már Japánban van.”
A La Stampa munkatársa, Jacopo D’Orsi hozzátette:
„Úgy tűnik, hogy Maranello a gyógyulás útját választotta, köszönhetően az új padlólemezüknek, amelyet már a következő, suzukai futamon bevezethetnek.”
A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko sem hajlandó leírni a csapatot. Ő az Österreichnek beszélt erről:
„Rendezni fogják a dolgaikat, ezért én még nem írom le a Ferrarit.”
A La Gazzetta dello Sport technikai újságírója, Paolo Filisetti egyetért mindezzel:
„A projekt még kiforratlan, de van benne potenciál. Fejlesztéseket terveznek a padlólemez miatt, hogy jobban kezeljék a hasmagasságot.”
A vitatott csapatsorrend mellett a másik kérdés Hamilton és Leclerc első összeütközése volt. Vasseur csapatfőnök azonban egyáltalán nem aggódik:
„A két srác közötti együttműködés pompás volt és az is, egy pillanatig sem panaszkodhatok.”
Leclerc a Ferrari tempójáról: ,,Több van-e az autóban? Talán”