Categories: F1

A Ferrari alapjaiban újítja meg az SF-25-öst Suzukában

A Ferrari Japánban igyekszik majd helyreállítani a 2025-ös Forma-1-es idénye ingadozását.

Megbízható olasz médiaforrások szerint a maranellói csapat egy új padlólemez bevezetését tervezi, miután Kínában különösen hullámzó versenyhétvégét produkáltak. Lewis Hamilton a sanghaji sprintfutamot a pole pozícióból nyerte, de a tempó aztán elúszott, amikor a FOM által irányított élő televíziós közvetítés beadta a hétszeres világbajnoknak adott nyilvánvaló utasítást, hogy adja át a helyét Charles Leclercnek. Frederic Vasseur csapatfőnök „viccnek” nevezte az esetet, és azzal vádolta a Formula One Managementet, hogy szándékosan kihagyta a rádióbeszélgetés azon részét, amelyből kiderült, hogy Hamilton valójában miképp javasolta a cserét. A FOM szóvivője, szerint a beszélgetés többi részének kihagyása „nem szándékosan történt”:

„Egyáltalán nem állt szándékunkban hamis információkat terjeszteni.”

A verseny után aztán mindkét vörös autót kizárták – Leclerc autója alulsúlyos volt, Hamiltonén pedig szabálytalan kopólemezt találtak. Az olasz sajtó azonban inkább a tempó miatt aggódik.

„SOS Ferrari” – áll a La Repubblica címlapján. Alessandra Retico újságírójuk így magyarázza a helyzetet:

„Nincs vesztegetni való idő, de lehet, hogy az új padlólemez már Japánban van.”

A La Stampa munkatársa, Jacopo D’Orsi hozzátette:

„Úgy tűnik, hogy Maranello a gyógyulás útját választotta, köszönhetően az új padlólemezüknek, amelyet már a következő, suzukai futamon bevezethetnek.”

A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko sem hajlandó leírni a csapatot. Ő az  Österreichnek beszélt erről:

„Rendezni fogják a dolgaikat, ezért én még nem írom le a Ferrarit.”

A La Gazzetta dello Sport technikai újságírója, Paolo Filisetti egyetért mindezzel:

„A projekt még kiforratlan, de van benne potenciál. Fejlesztéseket terveznek a padlólemez miatt, hogy jobban kezeljék a hasmagasságot.”

A vitatott csapatsorrend mellett a másik kérdés Hamilton és Leclerc első összeütközése volt. Vasseur csapatfőnök azonban egyáltalán nem aggódik:

„A két srác közötti együttműködés pompás volt és az is, egy pillanatig sem panaszkodhatok.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

4 perc ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

1 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

3 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

5 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

7 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

9 óra ago