Categories: F1

A Ferrari alapjaiban újítja meg az SF-25-öst Suzukában

A Ferrari Japánban igyekszik majd helyreállítani a 2025-ös Forma-1-es idénye ingadozását.

Megbízható olasz médiaforrások szerint a maranellói csapat egy új padlólemez bevezetését tervezi, miután Kínában különösen hullámzó versenyhétvégét produkáltak. Lewis Hamilton a sanghaji sprintfutamot a pole pozícióból nyerte, de a tempó aztán elúszott, amikor a FOM által irányított élő televíziós közvetítés beadta a hétszeres világbajnoknak adott nyilvánvaló utasítást, hogy adja át a helyét Charles Leclercnek. Frederic Vasseur csapatfőnök „viccnek” nevezte az esetet, és azzal vádolta a Formula One Managementet, hogy szándékosan kihagyta a rádióbeszélgetés azon részét, amelyből kiderült, hogy Hamilton valójában miképp javasolta a cserét. A FOM szóvivője, szerint a beszélgetés többi részének kihagyása „nem szándékosan történt”:

„Egyáltalán nem állt szándékunkban hamis információkat terjeszteni.”

A verseny után aztán mindkét vörös autót kizárták – Leclerc autója alulsúlyos volt, Hamiltonén pedig szabálytalan kopólemezt találtak. Az olasz sajtó azonban inkább a tempó miatt aggódik.

„SOS Ferrari” – áll a La Repubblica címlapján. Alessandra Retico újságírójuk így magyarázza a helyzetet:

„Nincs vesztegetni való idő, de lehet, hogy az új padlólemez már Japánban van.”

A La Stampa munkatársa, Jacopo D’Orsi hozzátette:

„Úgy tűnik, hogy Maranello a gyógyulás útját választotta, köszönhetően az új padlólemezüknek, amelyet már a következő, suzukai futamon bevezethetnek.”

A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko sem hajlandó leírni a csapatot. Ő az  Österreichnek beszélt erről:

„Rendezni fogják a dolgaikat, ezért én még nem írom le a Ferrarit.”

A La Gazzetta dello Sport technikai újságírója, Paolo Filisetti egyetért mindezzel:

„A projekt még kiforratlan, de van benne potenciál. Fejlesztéseket terveznek a padlólemez miatt, hogy jobban kezeljék a hasmagasságot.”

A vitatott csapatsorrend mellett a másik kérdés Hamilton és Leclerc első összeütközése volt. Vasseur csapatfőnök azonban egyáltalán nem aggódik:

„A két srác közötti együttműködés pompás volt és az is, egy pillanatig sem panaszkodhatok.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

8 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

9 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

10 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

11 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

12 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

13 óra ago