Categories: F1

A Ferrari alapjaiban újítja meg az SF-25-öst Suzukában

A Ferrari Japánban igyekszik majd helyreállítani a 2025-ös Forma-1-es idénye ingadozását.

Megbízható olasz médiaforrások szerint a maranellói csapat egy új padlólemez bevezetését tervezi, miután Kínában különösen hullámzó versenyhétvégét produkáltak. Lewis Hamilton a sanghaji sprintfutamot a pole pozícióból nyerte, de a tempó aztán elúszott, amikor a FOM által irányított élő televíziós közvetítés beadta a hétszeres világbajnoknak adott nyilvánvaló utasítást, hogy adja át a helyét Charles Leclercnek. Frederic Vasseur csapatfőnök „viccnek” nevezte az esetet, és azzal vádolta a Formula One Managementet, hogy szándékosan kihagyta a rádióbeszélgetés azon részét, amelyből kiderült, hogy Hamilton valójában miképp javasolta a cserét. A FOM szóvivője, szerint a beszélgetés többi részének kihagyása „nem szándékosan történt”:

„Egyáltalán nem állt szándékunkban hamis információkat terjeszteni.”

A verseny után aztán mindkét vörös autót kizárták – Leclerc autója alulsúlyos volt, Hamiltonén pedig szabálytalan kopólemezt találtak. Az olasz sajtó azonban inkább a tempó miatt aggódik.

„SOS Ferrari” – áll a La Repubblica címlapján. Alessandra Retico újságírójuk így magyarázza a helyzetet:

„Nincs vesztegetni való idő, de lehet, hogy az új padlólemez már Japánban van.”

A La Stampa munkatársa, Jacopo D’Orsi hozzátette:

„Úgy tűnik, hogy Maranello a gyógyulás útját választotta, köszönhetően az új padlólemezüknek, amelyet már a következő, suzukai futamon bevezethetnek.”

A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko sem hajlandó leírni a csapatot. Ő az  Österreichnek beszélt erről:

„Rendezni fogják a dolgaikat, ezért én még nem írom le a Ferrarit.”

A La Gazzetta dello Sport technikai újságírója, Paolo Filisetti egyetért mindezzel:

„A projekt még kiforratlan, de van benne potenciál. Fejlesztéseket terveznek a padlólemez miatt, hogy jobban kezeljék a hasmagasságot.”

A vitatott csapatsorrend mellett a másik kérdés Hamilton és Leclerc első összeütközése volt. Vasseur csapatfőnök azonban egyáltalán nem aggódik:

„A két srác közötti együttműködés pompás volt és az is, egy pillanatig sem panaszkodhatok.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

22 perc ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

1 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

2 óra ago

Száraz vagy esős F1 verseny lesz Hollandiában? Íme az időjárás-előrejelzés!

Minden készen áll a Holland Nagydíj rajtjára, miközben a verseny megnyerésért a harc egyre intenzívebbé…

3 óra ago

Hát Alonso, ez a hajó elment, Taylor Swift az Alpine egyik tulajához megy férjhez

Az Alpine F1-es csapatának egyik társtulajdonosa, Travis Kelce, amerikaifutball-játékos   és a világhírű amerikai énekesnő és dalszerző,…

4 óra ago

Öröm Zandvoortban: az FIA meglepő intézkedése a futam élénkítése érdekében

Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…

6 óra ago