Categories: F1

Egy év alatt 90 millióval több rajongója lett a Forma-1-nek!

A Forma-1 globális rajongótábora 2024-re 826,5 millióra nőtt, ami közel 90 millióval több, mint egy évvel korábban – derül ki a Nielsen Sports új adataiból.

Az általános növekedést a kínai szurkolói bázis jelentős növekedése okozta. A múlt hétvégi Kínai Nagydíj előtt, az elmúlt 12 hónapban 39%.kal nőtt a sportágat követő rajongók száma.

Tavaly a Forma-1 2019 óta először látogatott el az országba, ahol a hazai hős, Zhou Guanyu állt rajthoz, majd idén a Ferrarinál tartalékversenyzői szerepkört tölt be.

A további kulcsfontosságú növekedési piacok közé tartozik Kanada (31,5 százalékos növekedés a rajongók körében), Argentína és Szaúd-Arábia (mindkét esetben 25,5 százalékos növekedés). A Forma-1 amerikai piacra való összpontosítása 10,5%-os növekedést eredményezett, és az amerikai szurkolói bázis 2024-re 52 millióra nőtt.

„A Forma-1 növekedése tükrözi a növekvő globális vonzerőt” – mondta Jon Stainer, a Nielsen Sports globális vezérigazgatója.

„A 2024-es szezon versenyképesebbé válásával és az olyan kulcsfontosságú piacokkal, mint az Egyesült Államok, Kína és Brazília, ahol a rajongók száma évről évre növekszik, az F1 tovább erősíti pozícióját, mint valóban globális sportág.”

„A 2025-ös szezon, amely a 75. évfordulót jelzi, komoly lehetőséget kínál a márkák számára, hogy igazodjanak ehhez a lendülethez, és elkötelezzék magukat az egyre sokszínűbb és elkötelezettebb rajongótáborral.”

A közvetítések terén jelentős növekedés volt tapasztalható a kumulatív televíziós nézettségben* 2024. A Nielsen szerint több futam eseetén is több mint tíz százalékkal nőtt a nézettség 2023-hoz képest, köztük az Egyesült Államok és a São Paulo-i Nagydíj.

*a kumulatív televíziós nézettség egy olyan mérőszám, amely azt mutatja meg, hogy egy adott televíziós műsort hány ember nézett meg összesen, egy meghatározott időszak alatt.

A Forma-1-ben a Miami Nagydíj és a Kanadai Nagydíj is hazai tévénézési rekordot döntött. A Brit Nagydíj új rekordot állított fel az Egyesült Királyságban egy európai futam esetében.

A bajnokság digitális lábnyoma továbbra is kulcsszerepet játszott a rajongók elkötelezettségében. A YouTube-kiemelt események további 233 millió nézőt vonzottak világszerte,  e tekintetben kiemelkedő volt az Egyesült Államok (31,5 millió), az Egyesült Királyság (25 millió) és India (13 millió).

Az idei szezonnyitó Ausztrál Nagydíj is 465 498 látogatót vonzott, ami a Melbourne-ben mért rekordot jelenti.

Mindezek az adatok a Nielsen Sports F1 közönségmérési adataiból és a Nielsen Fan Insightsból származnak, amely 37 nemzetközi piacon 44 000 válaszadó véleményét és érdeklődését mérte fel.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Felrobban a dühtől Bagnaia: Rászólt a Ducatira

Hiába ült a Red Bull Ring trónján Francesco Bagnaia az elmúlt években, idén Marc Márquez…

2 óra ago

Marko dicséri a McLaren pilótapárosát, de egyben figyelmezteti őket egy problémára is

Helmut Marko kijelentette, hogy "nagyon sportszerű” a McLarentől, amiért nem alkalmaz csapatutasításokat, de egyben figyelmeztet…

4 óra ago

Megfejtették a McLaren dominanciájának a titkát

Az idei McLaren MCL39-es a Forma-1 történetének egyik legsikeresebb és legdominánsabb konstrukciója. Kevés versenypályán tudják…

6 óra ago

A Ferrari korábbi kollégája Hamilton édesapját méltatta

Lewis Hamilton édesapja, Anthony Hamilton hosszú évek óta szereplője a Forma-1 világának. A hétszeres világbajnok…

16 óra ago

Malajzia szerint hiba volt dobni az F1-et, ezért visszatérnének

Az NST beszámolójában Azhan Shafriman Hanif, a Sepang International Circuit vezérigazgatója megemlítette, hogy hiba volt,…

18 óra ago

Verstappen szerint újra kell építeni a Red Bullt

A négyszeres világbajnok Max Verstappen elismerte, a Red Bull csapatának előbb egy újraépítési fázist kell…

20 óra ago