Categories: F1

Az FIA szerint a fél F1-es mezőny szárnyainak flexibilitása nem felelt meg

A teljes Forma-1-es rajtrács felének változtatásokat kellett végrehajtania a hátsó szárnyon a túlzott flexibilitás elleni újabb, Sanghaj óta érvényes FIA-korlátozás közepette.

Néhány csapat, nevezetesen a McLaren – amelyet azzal vádoltak, hogy ügyesen használták a szárnyaik kialakítását, hogy átmenjenek az FIA tesztjein, de sebességnél „mini DRS” hatást keltettek – tagadták, hogy bármilyen változtatásra szükség lett volna a Kínai Nagydíjon. Más jelentések szerint az Alpine és a Haas voltak azon istállók, amelyek a legnagyobb változtatásokat hajtották végre. Az FIA formaautós főnöke, Nikolas Tombazis azonban így nyilatkozott:

„Öt csapatból négynek volt olyan autója, amely nem felelt meg az új követelményrendszernek.”

Kínában az FIA elrendelte, hogy a szabadedzéseken minden versenyautóra nagyfelbontású kamerákat szereljenek fel, hogy a statikus ellenőrző teszteken túl a rugalmasságot is nyomon követhessék. Tombazis szerint ugyan most nincsenek nyitott kérdések, „de továbbra is használunk kamerákat.”, majd így folytatta:

„Kombináljuk a terheléses tesztek eredményeit és a kamerák adatait, hogy biztosak legyünk benne, hogy nem tévesztünk szem elől semmilyen trükköt. Jelenleg az FIA elégedett az alakulatok hátsó szárny meghajlásának megakadályozására irányuló megközelítésével. De megértjük, hogy a csapatok mindig a legjobbat próbálják kihozni az autókból, így továbbra is ébernek kell maradnunk. A mi véleményünk az, hogy egy versenyautó, amely átmegy az FIA tesztjein, általában legális, hacsak nincsenek rejtett mechanizmusai, vagy olyan dolgok, amelyek az anyagok nem lineáris tulajdonságain, a hőmérsékleten és más hasonló tényezőkön alapulnak. Ezen esetekben beavatkozunk.”

Vámosi Péter

Recent Posts

MotoGP-ből a világ tetejére: Karel Abraham megmászta a Mount Everestet

Karel Abraham, a korábbi MotoGP-pilóta, újabb határait feszegetve sikeresen feljutott a világ legmagasabb pontjára, a…

3 óra ago

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

Az Emilia-Romagna Nagydíjon Max Verstappen diadalmaskodott. Mögötte Lando Norris és Oscar Piastri értek célba. Ezzel…

4 óra ago

F2: Szombaton az Aston Marin, vasárnap a McLaren ifjonca állt a dobogó csúcsára

  A Formula 2 imolai hétvégéjén Jak Crawford és Alexander Dunne diadalmaskodtak. Jak Crawford a…

5 óra ago

Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

Max Verstappen a rajtot követően magához ragadta a vezetést az Emilia-Romagna Nagydíjon, majd győzelemre is…

7 óra ago

F3: Red bullos és mexikói siker született Imolában!

A Formula 3 imolai versenyhétvégéjén Tim Tramnitz és Santiago Ramos állhattak a dobogó legfelső fokára.…

7 óra ago

Hihetetlen hajrában, az utolsó métereken dőlt el a verseny Mostban

Elképesztő izgalmakat hozott a mosti második főverseny, ahol az utolsó méterek döntöttek a futam győztesének…

9 óra ago