Categories: F1

Az FIA szerint a fél F1-es mezőny szárnyainak flexibilitása nem felelt meg

A teljes Forma-1-es rajtrács felének változtatásokat kellett végrehajtania a hátsó szárnyon a túlzott flexibilitás elleni újabb, Sanghaj óta érvényes FIA-korlátozás közepette.

Néhány csapat, nevezetesen a McLaren – amelyet azzal vádoltak, hogy ügyesen használták a szárnyaik kialakítását, hogy átmenjenek az FIA tesztjein, de sebességnél „mini DRS” hatást keltettek – tagadták, hogy bármilyen változtatásra szükség lett volna a Kínai Nagydíjon. Más jelentések szerint az Alpine és a Haas voltak azon istállók, amelyek a legnagyobb változtatásokat hajtották végre. Az FIA formaautós főnöke, Nikolas Tombazis azonban így nyilatkozott:

„Öt csapatból négynek volt olyan autója, amely nem felelt meg az új követelményrendszernek.”

Kínában az FIA elrendelte, hogy a szabadedzéseken minden versenyautóra nagyfelbontású kamerákat szereljenek fel, hogy a statikus ellenőrző teszteken túl a rugalmasságot is nyomon követhessék. Tombazis szerint ugyan most nincsenek nyitott kérdések, „de továbbra is használunk kamerákat.”, majd így folytatta:

„Kombináljuk a terheléses tesztek eredményeit és a kamerák adatait, hogy biztosak legyünk benne, hogy nem tévesztünk szem elől semmilyen trükköt. Jelenleg az FIA elégedett az alakulatok hátsó szárny meghajlásának megakadályozására irányuló megközelítésével. De megértjük, hogy a csapatok mindig a legjobbat próbálják kihozni az autókból, így továbbra is ébernek kell maradnunk. A mi véleményünk az, hogy egy versenyautó, amely átmegy az FIA tesztjein, általában legális, hacsak nincsenek rejtett mechanizmusai, vagy olyan dolgok, amelyek az anyagok nem lineáris tulajdonságain, a hőmérsékleten és más hasonló tényezőkön alapulnak. Ezen esetekben beavatkozunk.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Colapinto halálos fenyegetést is kapott, rajongói reakciót várnak az F1-től

Lassan nincs olyan Forma-1-es személy, aki még ne lett volna gyűlölködő, minősíthetetlen kommentek áldozata. Sőt…

8 óra ago

Halálos kimenetelű balesetben elhunyt a Moto2-es géposztály korábbi csillaga

Csütörtökön tragikus esemény rázta meg a motorsport világát, amikor a korábban a Moto2-ben is versenyző…

8 óra ago

A McLaren újra esélyt ad Brad Pittnek, hogy elérje a vágyott 320 km/órás sebességet

Brad Pitt F1-es filmje épp világszerte az első helyen áll a mozipénztárak listáján, de a…

9 óra ago

Meglepő név jelenhet meg a Supebike-világbajnokság mezőnyében?

A spanyol versenyző személyében új pilóta tűnhet fel a Superbike-paddockban jövőre. Vajon Arón Canet melyik…

10 óra ago

„Szörnyű, egyszerűen nem élvezem” – közölte Verstappen

Max Verstappen, a regnáló világbajnok, elmondta véleményét a vörös szőnyeges megjelenésekről.  A holland négyszeres világbajnok…

11 óra ago

A Libertyvel visszatérhet egy legendás pálya is?

Az Európai Bizottság zöld utat adott a Dorna felvásárlására irányuló Liberty Media-üzletnek. Ezzel világszerte sok…

12 óra ago