Charles Leclerc elárulta, hogy a közepes és a nagy sebességű kanyarok azon területek, ahol a Ferrari 2025-ös Forma-1-es autójának versenyképesebbnek kell lennie, hogy gondot okozzanak a McLarennek.
Az elvárás az volt, hogy a Ferrari a 2024-es utolsó futamán is szerepet játszó, késői fellendülésre építve újra ott legyenek a bajnokságban. Ez azonban nem valósult meg. Az olasz márka két futammal a szezon rajtja után az ötödik helyen áll a konstruktőri bajnokságban, 61 ponttal lemaradva a McLaren mögött. De míg az alakulat szerény pontszáma az ausztráliai gyenge szereplésnek és a Kínában történt kettős kizárásnak tudható be, a Ferrari gyorsasága is elmaradt. A Ferrari SF-25-ös időnként ígéretesnek tűnik. Leclerc a melbourne-i második szabadedzésen a legjobb időt autózta, míg Lewis Hamilton a sanghaji sprintben diadalmaskodott. A maranellói bázisú alakulat azonban képtelen volt ezt a potenciált következetesen használni. Ez a riválisokhoz képest sokkal változékonyabb kilengéseket váltott ki a versenyképességükben. Leclerc felvetette, hogy a Ferrari nagy sebességben elért javulása az SF-25-nél az elődjéhez képest máshol nyújtott teljesítményének a rovására mehetett:
„Az igazat megvallva, soha nem egy dologról van szó. Ha megnézzük a melbourne-i kvalifikációt, igazán erősek voltak hozzánk képest az utolsó szektorban, ami talán inkább a gumik miatt lehetett. De aztán ha megnézzük a futamot, akkor teljesen más a helyzet, és csak az általános teljesítményről van szó, ahol egyszerűen hiányzott a sebességünk, legyen szó alacsony vagy magas sebességről, vagy degradációról. Alapvetően mégis minden egyben volt. Tudom, és azt hiszem, tudjuk, hogy hol kell nyomulnunk az autó teljesítményéért. A nagy sebességnél szerintem óriási lépést tettünk előre. Az alacsony és közepes sebességű kanyarok az a terület, ahol egyelőre még egy kicsit dolgoznunk kell.”
Leclerc a kínai versenyhétvége során tapasztalt küzdelmeket legyőzve a leggyorsabb Ferrariként került ki a versenyből, annak ellenére, hogy a Hamiltonnal való ütközése miatt egy véglemezzel kevesebbel ment. A monacói, aki a későbbi kizárása előtt az ötödik helyen végzett, elgondolkodott azon, mi lett volna, ha nincs a nyitó körben elszenvedett sérülése:
„Azt hiszem, általában véve gyorsak voltunk. A sprinten is láttuk ezt Lewisszal. Láttuk ezt a stint vége felé, ahol nagyon erős voltam. Összességében azt gondolom, hogy igen jó versenyautónk volt. Tettem előre egy lépést az autóval, és azt hiszem, ez sokkal jobbá tette azt a versenyre is. Úgy éreztem, sokkal több potenciál van még benne. Tönkretettem az elejét, és 30 ponttal kevesebb leszorítóerőm volt, óriási különbség. Nem várom el azt, hogy egy autó így legyen gyorsabb. Máskülönben gondunk lesz.”
Leclerc a Ferrari tempójáról: ,,Több van-e az autóban? Talán”