Categories: F1

Leclerc elárulta, hogy mik a gyenge pontjai a 2025-ös Ferrarinak

Charles Leclerc elárulta, hogy a közepes és a nagy sebességű kanyarok azon területek, ahol a Ferrari 2025-ös Forma-1-es autójának versenyképesebbnek kell lennie, hogy gondot okozzanak a McLarennek.

Az elvárás az volt, hogy a Ferrari a 2024-es utolsó futamán is szerepet játszó, késői fellendülésre építve újra ott legyenek a bajnokságban. Ez azonban nem valósult meg. Az olasz márka két futammal a szezon rajtja után az ötödik helyen áll a konstruktőri bajnokságban, 61 ponttal lemaradva a McLaren mögött. De míg az alakulat szerény pontszáma az ausztráliai gyenge szereplésnek és a Kínában történt kettős kizárásnak tudható be, a Ferrari gyorsasága is elmaradt. A Ferrari SF-25-ös időnként ígéretesnek tűnik. Leclerc a melbourne-i második szabadedzésen a legjobb időt autózta, míg Lewis Hamilton a sanghaji sprintben diadalmaskodott. A maranellói bázisú alakulat azonban képtelen volt ezt a potenciált következetesen használni. Ez a riválisokhoz képest sokkal változékonyabb kilengéseket váltott ki a versenyképességükben. Leclerc felvetette, hogy a Ferrari nagy sebességben elért javulása az SF-25-nél az elődjéhez képest máshol nyújtott teljesítményének a rovására mehetett:

„Az igazat megvallva, soha nem egy dologról van szó. Ha megnézzük a melbourne-i kvalifikációt, igazán erősek voltak hozzánk képest az utolsó szektorban, ami talán inkább a gumik miatt lehetett. De aztán ha megnézzük a futamot, akkor teljesen más a helyzet, és csak az általános teljesítményről van szó, ahol egyszerűen hiányzott a sebességünk, legyen szó alacsony vagy magas sebességről, vagy degradációról. Alapvetően mégis minden egyben volt. Tudom, és azt hiszem, tudjuk, hogy hol kell nyomulnunk az autó teljesítményéért. A nagy sebességnél szerintem óriási lépést tettünk előre. Az alacsony és közepes sebességű kanyarok az a terület, ahol egyelőre még egy kicsit dolgoznunk kell.”

Leclerc a kínai versenyhétvége során tapasztalt küzdelmeket legyőzve a leggyorsabb Ferrariként került ki a versenyből, annak ellenére, hogy a Hamiltonnal való ütközése miatt egy véglemezzel kevesebbel ment. A monacói, aki a későbbi kizárása előtt az ötödik helyen végzett, elgondolkodott azon, mi lett volna, ha nincs a nyitó körben elszenvedett sérülése:

„Azt hiszem, általában véve gyorsak voltunk. A sprinten is láttuk ezt Lewisszal. Láttuk ezt a stint vége felé, ahol nagyon erős voltam. Összességében azt gondolom, hogy igen jó versenyautónk volt. Tettem előre egy lépést az autóval, és azt hiszem, ez sokkal jobbá tette azt a versenyre is. Úgy éreztem, sokkal több potenciál van még benne. Tönkretettem az elejét, és 30 ponttal kevesebb leszorítóerőm volt, óriási különbség. Nem várom el azt, hogy egy autó így legyen gyorsabb. Máskülönben gondunk lesz.”

Vámosi Péter

Recent Posts

A Ferrari korábbi kollégája Hamilton édesapját méltatta

Lewis Hamilton édesapja, Anthony Hamilton hosszú évek óta szereplője a Forma-1 világának. A hétszeres világbajnok…

3 óra ago

Malajzia szerint hiba volt dobni az F1-et, ezért visszatérnének

Az NST beszámolójában Azhan Shafriman Hanif, a Sepang International Circuit vezérigazgatója megemlítette, hogy hiba volt,…

5 óra ago

Verstappen szerint újra kell építeni a Red Bullt

A négyszeres világbajnok Max Verstappen elismerte, a Red Bull csapatának előbb egy újraépítési fázist kell…

7 óra ago

Te is nyerhetsz, ha az nyeri a MotoGP magyar versenyét, akire tippelsz!

Megérkezett a várva várt hét: a MotoGP magyar hétvégéjének hete! A Balaton Park Circuit-en zajló…

9 óra ago

A Ferrari korábbi pilótája ledobta az atombombát: „Senki sem akarta Hamiltont Maranellóban”

Arturo Merzario őszintén nyilatkozott Lewis Hamilton Ferrari-karrierjéről, és utalt rá, hogy a hétszeres világbajnok a…

11 óra ago

Máris tudni Brad Pitt „F1” filmjének a streaming megjelenési időpontját

A When To Stream jelentése szerint az F1 film várhatóan még ebben az évben megjelenik…

13 óra ago