2009. március 29-én, olyasmi történt, ami örökre bevonult a motorsport történelmébe. Ezen a napon indult el a Brawn GP csapat története, amely bár nem volt hosszú, annál izgalmasabb és eredményesebb volt!
A csapat korábban Hondaként volt ismert, ám a 2008-as szezon után a japán márka úgy döntött, hogy kivonul a Forma-1-ből, és a csapatot eladja. A csapat korábbi vezetője, Ross Brawn, aki egyúttal a csapat technikai igazgatója is volt, merészet álmodott és Paddy Lowe közreműködésével új csapatot alapított a Honda „maradékából”. Így született meg a Brawn GP.
A Brawn GP első versenye a 2009-es Ausztrál Nagydíj volt, Melbourne-ben. Már a szezon előtti tesztelés során is meglepően figyelemre méltó teljesítményt nyújtottak, de a versenyek kezdete előtt senki sem gondolta, hogy a valós erőviszonyokat látja.
A szezonnyitó versenyt Jenson Button uralta, aki a pole pozícióból rajtolt és végül magabiztos győzelmet aratott. Csapattársa, Rubens Barrichello a második helyről indulva a második helyen végzett. Ez nem csupán a verseny kimenetele miatt volt figyelemre méltó, hanem azért is, mert a csapat a 2008 végi teljes kétségbeesésből érkezett, és azonnal sikerült bizonyítania, hogy valós eséllyel pályázhatnak a bajnoki címre.
Button győzelme már önmagában is hatalmas meglepetést okozott, hiszen a Brawn GP 2009-es autója, a Brawn BGP001, amelyet a csapat a Honda előző autójából alakított át, sokak érdeklődését felkeltette. Az új autó aerodinamikai jellemzői, különösen az innovatív dupla diffúzor kialakítás komoly előnyhöz juttatta a csapatot.
Button végül megszerezte a világbajnoki címet, míg a csapat a konstruktőri bajnokságot is megnyerte, ezzel a Forma-1 egyik legizgalmasabb történetét írták meg. A csapat 2010-től kezdődően Mercedes-AMG Petronas F1 Teamként folytatta a versenyzést.
A Brawn GP történetéről kiváló dokumentumfilm sorozat készült, ami megtekinthető a Disney Plus streaming szolgáltató kínálatában.