James Vowles, a Williams csapatfőnöke válaszolt azokra a vad pletykákra, melyek szerint a Carlos Sainz és csapattársa, Alex Albon közötti eddigi teljesítménybeli különbség az idényben annak köszönhető, hogy eltérő specifikációjú autókat használnak.
Sainz érkezését Vowles már régóta hangoztatja, és ragaszkodik ahhoz, hogy a spanyol Ferraritól való átigazolása után a Forma-1 egyik legjobb pilótapárosával rendelkeznek. A spanyolnak azonban nehezen indult az élet a Williamsnél. A szezonnyitó ausztrál futamon Albon lekörözte, és sajnos a vizes verseny első körében egy olyan probléma miatt, amely nem rajta múlt, balesetet szenvedett. Egy héttel később, a Sanghajban Sainz kétszer is kikapott Albontól a sprint és a nagydíj kvalifikációján. A kettőjük közötti átlagos különbség idén eddig 0,452 másodperc. Sainz végül pontot mentett a Kínai Nagydíjról, bár csak a Ferrari duó Lewis Hamilton és Charles Leclerc, valamint az Alpine pilóta, Pierre Gasly kizárása után. Ez arra engedett következtetni, hogy Sainz a tavalyi alvázat használta, Albon pedig egy új specifikációjút. Vowles elárulta, hogy semmi sem áll távolabb az igazságtól:
„Tiszta vizet önthetek a pohárba ez ügyben. Alex és Carlos is pontosan ugyanazt a felszerelést használja, ugyanazt az alvázat, ugyanazokat az első szárnyakat, és ugyanazon váltókat. Minden ugyanolyan specifikációjú és minőségű. Pontosabban az volt ugye a kérdés, hogy a ’24-es vázzal megyünk-e Carlosszal? Kibővítem ezt. Mindkét versenyzőnk a tavalyi váz egy továbbfejlesztett változatát használja, amely ugyanúgy fejlődött. Mindig is az volt a szándékunk, hogy végigmenjünk ezen a szabályzatsorozaton, a szabályzatok utolsó évén, és biztosak legyünk abban, hogy a tavalyi alvázat fejlesztjük tovább, nem pedig újratervezzük azt a nulláról. És ez nagyon fontos, mert lehetővé teszi számunkra, hogy 2026-ra és azutánra is egy befektetési kosárba tegyük a tudományunkat. Ez nem financiális kérdés. Ez egy időbeli forrás, hiszen mindannyian a költséghatárhoz vagyunk kötve. Ez lehetővé teszi nekünk, hogy újraoptimalizáljuk és biztosítsuk, hogy 26-ra mindent kihozzunk magunkból, amit csak lehet.”
Mivel a Williams az idei szezonban két futam alatt ugyanannyi pontot szerzett, mint a tavalyi 24 futamon összesen, Vowles úgy érzi, hogy a tavalyi autójuk evolúciós fejlesztése meghozza gyümölcsét:
„Tudtuk, hogy elég sok potenciál rejlik még benne. Ennek eredményeképpen, mint az látható, előrébb léptünk a mezőnyben, és a jelenlegi csomagunkból még több teljesítményt tudunk kihozni. Azt is hozzátenném, hogy szerintem a mezőnyben számos csapat csinált már valami hasonlót, mint amit most mi csináltunk. Nem mind, de a legtöbbjük igen. Tehát a kérdésre nagyon konkrétan válaszolva, mindkét versenyző pontosan ugyanazt használja – a ’24-es vázunk evolúcióját.”