Fotó: Renault Group
Fernando Alonso nincs meggyőződve arról, hogy a V10-es motorok visszaállítása a Forma-1-be jó irány lenne a sportágnak.
A sorozat jövőre új motor-szabályzatot vezet be. A jelenlegi V6-os hibridek lecserélésének terveiről három évvel ezelőtt állapodtak meg, hogy új, erősebb kinetikus energiával rendelkező változatokkal váltják le a jelenlegieket. A múlt hónapban azonban Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke felvetette annak lehetőségét, hogy teljesen elhagynák a hibrideket, és újra hagyományos motorokat vezetnének be. A sportot irányító testület most annak a lehetőségét vizsgálja, hogy már 2028-ban áttérjenek ismét a V10-es motorokra. Alonso, az utolsó olyan pilóta, aki 20 évvel ezelőtt V10-es motorral nyert világbajnokságot, elismerte, hogy a hangosabb és könnyebb motorokhoz való visszatérés gondolata egyértelműen vonzó:
„Nyilvánvalóan szeretem a V10-es korszakot és a V8-asokat, és azoknak a versenyautóknak a hangját, ami mindannyiunknak hiányzik.”
De nem hiszi, hogy a királykategóriának vissza kellene lépnie az autókban használt technológia tekintetében:
„Most már egy másik világban élünk. A technológia fejlődött, és ma már elképesztően hatékony motorjaink vannak, amelyek körülbelül harmadannyi üzemanyagot használnak, mint korábban. Nem mehetünk szembe a jelennel és a hibrid korszakunkkal. Nem felejthetjük el, hogy ezek az autók mennyire hatékonyak most a múlthoz képest. Ez valami igazán pozitív dolog, amivel rendelkezünk. Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy a Halo nélkül is mehetünk megint, és veszélyesebbé tehetnénk az autókat, mert több adrenalint teremthetnénk a rajongóknak. Ennek így semmi értelme. Továbblépünk bizonyos dolgokon, és ami most van, az egy nagyon jó Forma-1 és egy nagyon jó pillanat a sportágnak. Szóval nehéz is újra feltalálni valamit; mehetnénk megint az ismeretlenbe. Nehéz erre válaszolni.”
Az F1 jövőbeli erőforrás-formátuma inkább a felső vezetés – a FOM, az FIA és a gyártók – döntése, árulta el végül Alonso:
„Mi versenyzőként egyszerűen csak a lehető leggyorsabb autókkal akarunk versenyezni, függetlenül a motorjától. Talán a szurkolóknak is van erről véleményük.”
Ben Sulayem elődje, az FIA korábbi elnöke, Jean Todt állt a jelenlegi erőforrás-szabályzat 13 évvel ezelőtti bevezetése mögött. Todt 2017-ben elvetette a V10-es motorokhoz való visszatérés gondolatát, mert úgy vélte, hogy „sok gyártó nem támogatna egy ilyen lépést”.
A Honda és az Audi jövőre csatlakozik a száguldó cirkuszhoz motorgyártóként. A Ford szintén a Red Bull új erőforrás részlegével partnerségben érkezik majd, míg a Cadillac egy későbbi időpontban kíván saját motorral előállni. A Renault viszont az év végén megszünteti a Forma-1-es motorjainak a gyártását.
Zaklatottan hagyták el az Alpine versenyzői a Red Bull Ringet. Nehéz futama volt az Alpine-nak…
Eredetileg találkozásom története, és az interjúm Michael Madsennel még a Vas Népénél jelent meg, ahol…
Álvaro Bautista felemelte hangját a Superbike-világbajnokságon a motorok minimális súlyát meghatározó szabályozás ellen, amely szerinte…
Hatalmas a bizonytalanság a Red Bullnál a versenyzőket illetően. Főszerepben: Verstappen, Tsunoda és Lawson. Izgalmasnak…
Joseph Kosinski, az F1 film rendezője azt állította, hogy minden fél tudta, hogy van rá…
Lassan nincs olyan Forma-1-es személy, aki még ne lett volna gyűlölködő, minősíthetetlen kommentek áldozata. Sőt…