F1

Mi szüksége van a LEGO-nak a Forma-1-re, mikor már minden piacot lefedtek?

A dán LEGO világméretű, sikeres vállalkozás, amit talán nincs olyan ember a Földön, aki ne ismerne. De talán olyat is nehéz találi, akinek ne lenne a birtokában legalább egy Lego-szett.

A Lego nagy értéket lát a Forma-1-gyel létrejött partneri kapcsolatában – írja a Speedcafe.com.

A tavaly bejelentett együttműködés során a Lego egy teljes F1-es termékvonalat mutatott be, amely különböző életkorú személyeknek szól. A legkisebbeknek a Duplo készletek, az idősebbeknek a Lego City modellek, a komolyabb rajongóknak pedig a Speed Champions és Icons sorozatok készültek.

Lucas Vizcaino, a Lego globális termékfejlesztésért felelős vezetője szerint a cég nemcsak a felnőtt rajongókat célozza meg, hanem a jövő generációit is be szeretné vonni a sport világába. Az F1-es jelenlét nem pusztán eladásokról szól, hanem a közönség eléréséről is.

A Lego idén 21 F1-es eseményen lesz jelen, 14 helyszínen pedig nemcsak boltot, hanem interaktív élményt is kínál. A cég nem drágítja meg termékeit a nagydíjak alatt, ezzel is erősítve a márka pozitív megítélését.

A Lego számára ez a kapcsolat nem a demográfiai terjeszkedésről szól, mivel ezek nagy részét már korábban lefedte. Sokkal inkább a saját imázsába való befektetésről szól ez nekik.

A Lego eddig is kapcsolódott az autósporthoz, ám most először lépett szövetségre minden csapattal.

„Mindig is volt történelmünk és történetünk a járművekkel és az autókkal, ez nem újdonság” – magyarázta Vizcaino.

„Csináltunk néhány Forma-1-es autót a csapatokkal partnerségben, de az F1 egy csodálatos sorozat.”

„Egyre több nézőt vonz, de a fiatalabb közönséget és a gyerekeket is, ezért szerettük volna ezt a szenvedélyt életre kelteni a gyerekek számára szerte a világban.”

„Ez egy nagyszerű szinergia volt.”

És az új F1-es készletek nem merülnek ki pusztén a versenyautókban.

„Amikor a Lego City termékeket nézzük, nem csak az autókról van szó, hanem az egész F1-es világról – a garázsokról, a boxutcáról, a kamionokról, amelyek a pályára szállítják az autókat. Ezért olyan lenyűgöző a gyerekek számára és számunkra is.” – mondta Vizcaino.

A hosszútávú partnerség részeként a Lego további új termékeket és marketingkampányokat tervez, hogy még több rajongót vonzzon be a sportágba. Az első évben az autókra koncentráltak, de a jövőben regionálisan célzott készletek és még több meglepetés is érkezik majd.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Razgatlıoğlu megcsinálta: triplázott és megfordította a tabellát

Toprak Razgatlıoğlu elképesztő teljesítményével összehozta a mesterhármast Donington Parkban. Ezzel átvette a vezetést a tabellán…

42 perc ago

Káosz a Sachsenringen: Marc Márquez nyert jubileumi futamán, a mezőny fele bukott

A roncsderbivel végződő futamon Marc Márquez húzta be a győzelmet 200. királykategóriás versenyén.  A MotoGP…

2 óra ago

Carlos Sainz szerint az édesanyák hősök, teljes munkaidőben, fizetés nélkül

Carlos Sainz beszélt az édesanyja, Reyes Vazquez de Castro, és úgy egyáltalán az édesanyák iránti…

3 óra ago

Százra váltott a BMW – Razgatlıoğlu újabb mérföldkövet ért el

Razgatlıoğlu az elejétől kezdve magabiztosan vezette a Superpole-futamot, ami a BMW számára a 100. dobogót…

4 óra ago

Így lett a Red Bull több, mint egy márka – Egy könyv és egy vélemény

Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…

6 óra ago

„Sokkoló és horrorisztikus” Horner kirúgása, véli egy világbajnok

Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…

6 óra ago