Fotó: McLaren
Olyan aerodinamikai megoldást villantott a McLaren, amit eddig még senki sem alkalmazott.
A regnáló bajnok istálló szinte mindenkit beelőzve mutatott felvételeket a bejáratásról és a forgatási napról. Ugyan ,,álcafestéssel” és fekete overállal lopakodtak Silverstone-ban, ám a szemfülesek egy-két érdekességet észrevehettek a száguldozó konstrukción.
Árnyaltabb képet az erősorrendről, és arról, hol helyezkednek el, csak a bahreini teszt után kaphat a wokingi istálló, míg a valódi erőviszonyokról Ausztráliában hullhat le a lepel. Andrea Stella, a brit alakulat csapatfőnöke kihangsúlyozta, tisztában vannak azzal, hogy a 2024-ben megszerzett ,,csekély” előnyük nem lesz elég arra, hogy 2025-ben is az élre kerüljenek.
Ennél fogva a McLaren egy bátor döntést hozott, és a kevés tesztlehetőség miatt olyan elemeket is villantott, amik felkeltették a szakértők figyelmét.
Craig Scarborough, szakíró ki is szúrt egy érdekes aerodinamikai megoldást, amit meg is osztott X-en a követőivel:
,,Az első lengőkar dőlésszöge! A kormányösszekötő még mindig a lengőkar mögött van. Még senki sem másolta le ezt az aerodinamikai áramlási trükköt.”
Patryk Sokolowski, a Forma-1-ben dolgozó korábbi aero mérnök hozzátette:
,,Az MCL39 rejteget valamit az első felfüggesztésében, ám az még rejtély, hogy pontosan mit.”
A bejegyzéséhez még a következő hozzászólás érkezett:
,,Ez őrület. A felső lengőkar szinte érinti a padlólemez élét.”
A McLaren 2024 elején visszafogottabb megközelítést alkalmazott. A Miamiban bevetett fő fejlesztési csomagjuk fordulópontot jelentett, azonban Stella elhalasztotta a padlólemez frissítését, miután látta, hogy a rivális csapatok küszködnek az extra leszorítóerő kinyerésével.
2025-ben a fejlesztések és változtatások már a 2026-os szabályváltozásokat is figyelembe veszik, ám úgy tűnik, hogy a McLaren a szezon elején kisebb kockázatot is vállal, miközben tisztában vannak azzal, hogy szükség esetén visszatérhetnek egy bevált koncepcióhoz.
A Miami Nagydíj után Red Bull óvást nyújtott be George Russell ellen, aki Oscar Piastri…
Elhunyt a korábbi F1-es futamgyőztes és Le Mans-i győztes Jochen Mass, 78 évesen. A németországi…
Oscar Piastri nyerte a Miami Nagydíjat, a második helyen Lando Norris látta meg a kockás…
A Miami Nagydíj kezdete előtt a Forma-1-es versenyzőknek – és általuk a közöbségnek is –…
2011-et írtunk, és Marco Simoncelli már kiérdemelte a helyét a MotoGP-ben. Nemcsak a pályán mutatott…
Chrstian Horner és Dr. Helmut Marko szerint Max Verstappen apasága nincs befolyással a versenyzésére. A…