F1

Olyan trükkel próbálkozik a McLaren, amit eddig még senki sem használt

Olyan aerodinamikai megoldást villantott a McLaren, amit eddig még senki sem alkalmazott.

A regnáló bajnok istálló szinte mindenkit beelőzve mutatott felvételeket a bejáratásról és a forgatási napról. Ugyan ,,álcafestéssel” és fekete overállal lopakodtak Silverstone-ban, ám a szemfülesek egy-két érdekességet észrevehettek a száguldozó konstrukción.

Árnyaltabb képet az erősorrendről, és arról, hol helyezkednek el, csak a bahreini teszt után kaphat a wokingi istálló, míg a valódi erőviszonyokról Ausztráliában hullhat le a lepel. Andrea Stella, a brit alakulat csapatfőnöke kihangsúlyozta, tisztában vannak azzal, hogy a 2024-ben megszerzett ,,csekély” előnyük nem lesz elég arra, hogy 2025-ben is az élre kerüljenek.

Ennél fogva a McLaren egy bátor döntést hozott, és a kevés tesztlehetőség miatt olyan elemeket is villantott, amik felkeltették a szakértők figyelmét.

Craig Scarborough, szakíró ki is szúrt egy érdekes aerodinamikai megoldást, amit meg is osztott X-en a követőivel:

,,Az első lengőkar dőlésszöge! A kormányösszekötő még mindig a lengőkar mögött van. Még senki sem másolta le ezt az aerodinamikai áramlási trükköt.”

Patryk Sokolowski, a Forma-1-ben dolgozó korábbi aero mérnök hozzátette:

,,Az MCL39 rejteget valamit az első felfüggesztésében, ám az még rejtély, hogy pontosan mit.”

A bejegyzéséhez még a következő hozzászólás érkezett:

,,Ez őrület. A felső lengőkar szinte érinti a padlólemez élét.”

A McLaren 2024 elején visszafogottabb megközelítést alkalmazott. A Miamiban bevetett fő fejlesztési csomagjuk fordulópontot jelentett, azonban Stella elhalasztotta a padlólemez frissítését, miután látta, hogy a rivális csapatok küszködnek az extra leszorítóerő kinyerésével.

2025-ben a fejlesztések és változtatások már a 2026-os szabályváltozásokat is figyelembe veszik, ám úgy tűnik, hogy a McLaren a szezon elején kisebb kockázatot is vállal, miközben tisztában vannak azzal, hogy szükség esetén visszatérhetnek egy bevált koncepcióhoz.

Csonka Nikolett

Recent Posts

Bagnaia Dall’Ignával való beszélgetése Aragónban: ”Nyolc sprint és k*rvára semmi sem változik!”

Pecco Bagnaia mostanában nagyobb reflektorfényt kapott, mint valaha. A Sisak alatt című dokumentumfilm-sorozat harmadik epizódja,…

2 óra ago

Tátott szájjal ámulnak az Aston Martin dolgozói Newey-n

Jó pár hónap eltelt azóta, mióta hivatalosan is elkezdte a munkát az Aston Martinnál Adrien…

4 óra ago

Puzzle péntek: Kamionverseny az esőben – vajon te is elsőként végzel?

A mai pénteki motorsport puzzle-n egy jó kis versenyjelenetet rakhatsz ki, amint a Kamion Eb…

6 óra ago

Ingyenes szurkolói fesztivált tartanak a MotoGP- és Superbike-rajongóknak

Különleges nyár vár a motorversenyek hazai rajongóira, hiszen július 25-27. között Superbike, augusztus 22-24. között…

8 óra ago

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója megerősítette: Érkezik a Hamilton dokumentumfilm!

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója elárulta, hogy dokumentumfilm készül Lewis Hamiltonról, amelynek ihletője az a…

10 óra ago

300 km/h-val száguldó gondolatok: Így hatott rám az új F1 film

E sorok írásakor alig pár órája jöttem ki az F1 film vetítéséről és még mindig…

12 óra ago