Categories: F1

Hülkenberg az Audi gyárába látogatott, hogy szemmel tartsa a fejlesztéseket

Nico Hülkenberg a Kínai Nagydíj után nemrég szakított időt arra, hogy meglátogassa az Audi F1-es motorgyárát a németországi Neuburgban.

A tapasztalt pilóta első kézből betekintést nyerhetett a márka felkészülésébe a 2026-os, várva várt F1-es debütálásra. Az utazás jelentős pillanat volt Hülkenbergnek, aki a fiatal tehetség Gabriel Bortoleto mellett az Audi élére áll majd a sportágban, miután a vállalat átvette a Sauber-istállót. Neuburgban Hülkenberg belemerült az Audi házon belüli hajtásláncának fejlesztési folyamatába, amely az ambiciózus motorsport-törekvéseik egyik kulcsa. A látogatás során Hulk Adam Baker és Stefan Dreyer kulcsfigurák vezetésével átfogó túrát tartottak a létesítményekben. Lehetőséget kapott arra is, hogy kapcsolatba lépjen az Audi F1-es projektjét előrevivő csapattal. Az élményeiről a Sauber sztárja le volt nyűgözve a látottakkal, és megosztotta a LinkedIn-en a lelkesedését:

„Lenyűgözött az, amit láttam. A létesítmény jól mutatja, hogy az Audi mennyire komolyan veszi a Forma-1-et. Mindent, amit eddig az Audi a motorsportban tett, precízen hajtott végre. Miután Adam Baker és Stefan Dryer körbevezettek a gyárban, izgatott lettem a csapat által a 2026-os erőforrással kapcsolatban elért eredményei miatt.”

Szavai aláhúzzák, mennyire bízik abban, hogy az Audi versenyképes csomagot tud adni, amikor a rajtrácsra gurulnak. Hülkenberg lelkesedése a technikai fejlesztéseken túl a projekt emberi elemére is kiterjedt:

„Öröm volt beszélgetni az emberekkel Neuburgban, és érezni az elhivatottságukat. Mindenki fáradhatatlanul és odaadással dolgozik azon, hogy ez a projekt sikeres legyen. Büszke vagyok arra, hogy részese lehetek ezen útnak, és izgatottan várom az előttünk álló éveket.”

Szavai büszkeséget és optimizmust tükröznek, miközben arra készül, hogy főszerepet játsszon az Audi F1-es útjában, és összekapcsolja széleskörű tapasztalatait a csapat friss ambícióival. A Competence Center Motorsport néven ismert neuburgi létesítményben nem ismeretlen fogalom a siker. A több mint 400 munkatársnak otthont adó létesítmény több mint egy évtizede az Audi motorsport-diadalainak a bölcsője. Itt olyan versenysorozatokban gyártanak nyertes gépeket, mint az LMP1 az Endurance Világbajnokságban, a DTM, a Formula E vagy a Dakar-rali. 2022-ben a telephely komoly bővítésen esett át: egy új, 3000 négyzetméteres épületet adtak át, kifejezetten az F1-projekt számára. Következésképpen a legmodernebb központ lesz az Audi 2026-os motorjainak a szülőhelye, míg a többi a Sauber bevett bázisán, a svájci Hinwilben zajlik majd. Így kettős megközelítést alkalmaznak a Forma-1-es indulásuknál.

A 2026-os előkészületek közepette az Audi nemrégiben ellenezte, hogy az FIA és a Forma-1 az F1 technikai irányvonalának megváltoztatását javasolja. Szóba került ugyanis a V10-es motorok újbóli bevezetése, esetleg már 2028-ban, fenntartható üzemanyagokkal. Ez eltérést jelentene a 2026-ra meghatározott turbóhibrid szabályozástól. Az Audi hangsúlyozta, hogy a közelgő hibrid erőforrás-szabályok voltak az F1-be való belépésük egyik sarokköve, amely összhangban áll az utcai autókkal kapcsolatos technológiai és fenntarthatósági céljaikkal. Ez az álláspontjuk szembeállítja őket olyan csapatokkal, mint a Ferrari vagy a Red Bull, akik állítólag a V10-es koncepciót támogatnák, rávilágítva a sportág jövőjéről szóló szélesebb körű vitára.

Egyelőre az Audi továbbra is elkötelezett a 2026-os feltételek mellett, és ezt az álláspontot Hülkenberg látogatása is megerősíti, hiszen szemtanúja volt a hibrid erőforrásukkal kapcsolatos kézzelfogható fejlesztéseknek.

Vámosi Péter

Recent Posts

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

2 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

4 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

5 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

6 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

8 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

18 óra ago