Carlos Sainz azt nyilatkozta, hogy a Ferraritól a Williamshez való váltása nem várt bonyodalmakkal járt.
A 2025-ös szezon első két futamán, Carlos Sainz nehezen tudta kihasználni a Williams autójában lévő teljes potenciált. Az eddig eltelt két hétvégén csapattársa, Alexander Albon folyamatosan előrébb végzett. Miután a Kínai Nagydíjat követően mélyen belemerült az adatokba, Sainz és a mérnökei egy döntő problémára bukkantak. Állítása szerint, a Ferrarinál kialakult szokások hátráltatják őt. Mivel a Ferrarinál eltöltött három szezon alatt a kiforrott vezetési stílusa nem működik jól a Williams jelenlegi autóján.
„A Ferrarinál egy bizonyos típusú autóhoz voltam szokva, ami miatt végül, különösen 2022 óta, nagyon specifikus módon vezettem. Szokásokba esel a vezetésedben, amelyeket aztán a következő autóra is alkalmazol. Ez néhány kanyarban működhet, de máshol nagyon gyengévé tesz.” – kezdte a spanyol.
Ez az önismeret vezetett Sainz javulása érdekében. Egyrészt a vezetési technikáját megváltoztatja, másrészt a mérnökeivel együtt dolgozik azon, hogy az autó beállításait úgy alakítsák ki, hogy azok jobban megfeleljenek a természetes stílusának.
„Aztán találtunk a beállításoknak egy olyan oldalát, amely segíthet abban, hogy úgy vezessek, ahogy én szeretek. Mi ezen is dolgozunk. Szóval valószínűleg csak a kettő egyesítéséről van szó.” – mondta.
Sainz és Albon kínai köreinek elemzése a csapat feltárta az éles különbségeket. Sainz agresszívebben támadja a kanyarokat, később fékez, és nagyobb sebességgel halad a csúcspont felé. Albon ezzel szemben némi sebességet áldoz fel a kanyar bejáratánál a tisztább kanyarkijáratért. Ez lehetővé teszi számára, hogy lendületet vegyen az egyenesekben.
„Az autónak teljesen más erősségeit és gyengeségeit lehet felróni, mint annak az autónak, amit három évig vezettem. Szóval nagyjából ez a lényeg. Úgy közelíted meg a kanyart, ahogy elvárod, hogy az autó csináljon valamit, és aztán teljesen vissza kell fordítanod. Ekkor azt kell mondanod: hogy oké, kezdd a nulláról, nem így kell ezt megközelíteni.” – mondta az alkalmazkodásról.
Ezt a kiigazítást könnyebb mondani, mint megcsinálni. Ez igaz különösen a kvalifikációs kör nagy téttel bíró környezetében, ahol az izommemória veszi át az irányítást. Amint a nyomás fokozódik, a berögzült ösztönök hajlamosak újra felszínre törni.
„Vezetési szempontból az a legnagyobb kihívás, hogy egy kicsit újra kell tanulni, hogyan kell megközelíteni egy kanyart. Az agyadban van egy bizonyos szintű izommemória, és különösen a kvalifikáción a nyomás alatt hajlamos vagy visszatérni az izommemóriádhoz, és ahhoz, ahogyan vezetsz. A szabadedzéseken hajlamos vagy arra, hogy változtass a vezetési stílusodon. Emlékszem három éve, amikor egy kicsit küszködtem a Ferrarival, sikerült gyorsnak lennem az edzéseken. Aztán a kvalifikációra érve visszatér a természetes ösztön, és nagyon fegyelmezettnek kell lenned.” – ismerte el Sainz.
Sainz szerint az alkalmazkodásnak idő kell, de ez egy olyan kihívás, amelyet elfogad.
„Ez egy olyan dolog, ami időbe telik. Ez olyasmi, ami mentális és vezetési szempontból is sok erőfeszítést igényel. De egy olyan kihívás, amit mindig is élveztem. Pályafutásom során öt különböző csapatnak az autóját vezettem, különböző szabályrendszerekben. Valószínűleg két verseny még mindig nem elég ahhoz, hogy ezt megértsem. De nagyon élvezem a kihívást.” – bizakodott a négyszeres futamgyőztes.