Categories: F1

Ennyibe fájt az Alpine-nak megjavítani Jack Doohan autóját a legújabb balesete után

Az Alpine újonca, Jack Doohan volt a Japán Nagydíj második szabadedzésének főszereplője, miután nagy sebességű balesetet szenvedett rögtön az első kanyarban Suzukában.

Doohan még nyitott DRS-sel ment egyenesen az első kanyarba. Ennek következtében megpördült és a falnak csapódott egy eléggé sokkoló, 300 km/órás sebességű balesetben. Az esetet követően az Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes megerősítette, hogy Doohan jól van. A baleset azonban úgy tűnt, hogy az istálló költségvetésére és bankszámlájára nézve a legkárosabb volt. A hírek szerint az eset miatt az ausztrálnak 1,6 millió dolláros kártérítést kell fizetnie az idei szezonban mindössze három futamán.

A beszámolók szerint a Japánban történt baleset kijavítása után az ausztrál az első helyen áll a „Baleseti bajnokság” ranglistáján. Ez azt számolja, hogy egy pilóta mennyi kárt okozott az autójában egy szezon alatt. A versenyenkénti 766.000 dolláros átlaggal számolva ez azt jelenti, hogy Doohan 18,4 millió dolláros kárt fog okozni a szezon végéig, ha a jelenlegi ütemben folytatja, amit biztosan nem tehet. A baleset után Doohan ennyit mondott:

„A legfontosabb, hogy jól vagyok az eset után. Súlyos volt, olyasmi, ami váratlanul ért, de tanulni fogok belőle.”

Doohannak nem ez volt az első balesete az idényben. Idei első F1-es versenye egy balesettel és egy DNF-el kezdődött az első kör ötödik kanyarjában, miután megpördült és a falnak csapódott. Az ausztrálnak és autójának sikerült időben felépülnie a harmadik szabadedzésre és a szombati időmérőre. A Q1-ben kiesett, ami azt jelenti, hogy a Japán Nagydíjon a 19. rajtkockából indulhat. Az FP2 után Oliver Oakes megerősítette, hogy ez egy rossz döntés volt, és hogy az újoncnak „van mit megtanulnia”; Doohan ugyanis máris nyomás alatt van a helyén az Alpine-nál, a tartalékpilóta Franco Colapinto valószínűleg a 22 éves pilóta helyére lép, ha folytatódik a csalódást keltő szezonkezdete.

Nem ő lenne azonban az első újonc, akit lecserélnek a száguldó cirkuszban ebben a szezonban: Liam Lawson helyére vitatható módon a Red Bullnál a Japán Nagydíj előtt a hazai hős, Yuki Tsunoda került. A vasárnapi futam tehát igazán fontos lehet Jack Doohan jövője szempontjából az Alpine-nál, hiszen négy tartalékversenyző is várakozik ott. A 19. pozícióból indulva pedig nem állnak jól az ausztrál szénája.

Vámosi Péter

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

5 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

7 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

9 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

11 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

12 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

13 óra ago