A Japán Nagydíjat meglepetésre Max Verstappen várta a pole-ból a rajtot, majd az élen is ért célba, miközben a McLareneknek ezúttal be kellett érniük a második és harmadik hellyel.
Verstappen mellett Lando Norris foglalt helyet a rajtrácson, majd következett Oscar Piastri, Charles Leclerc, George Russell, Andrea Kimi Antonelli, Isack Hadjar, Lewis Hamilton.
A pálya alapvetően száraz volt, de voltak rajta vizes foltok. Ennek ellenére mindenki slick gumikat szereltetett fel a rajthoz. A mezőny jelentős része közepes keveréket, míg Hamilton, Bortoleto és Ocon keményet, a mezőny végén Doohan és Stroll lágy keverékeken várta a lámpák kialvását.
Óvatos rajtot teljesített a mezőny, az élen semmilyen sorrendbeli változás nem történt.
Az 53 körös verseny 3. körében Verstappen arra panaszkodott, hogy a felfelés váltások nem jól működnek a Red Bulljában, de a csapat azt közölte vele, hogy ez pér körön belül meg fog szűnni. Később a holland reflektált is, hogy valóban jobbá vált a helyzet.
Verstappen előnye növekedett, a 7. körben már 1,7 másodperccel haladt Norris előtt, miközben a britet csapattársa, Piastri üldözte.
A 10. körben Stroll már érkezett is kerékcserére, és keményekre váltotta a lágy Pirellijeit.
Alexander Albon tőle szokatlan ingerültséggel jelezte rádión a csapatának, hogy a váltásnál komoly problémákat érzékel.
A 20. körben Russell, a 21. körben Piastri váltott keményekre.
A 22. körben Verstappen és Norris egyszerre érkeztek a boxba kerékcserére. Dolguk végeztével a boxutca kijáratánál egymás mellé kerültek és Norris a fűre kényszerült. Norris állította, hogy Verstappen leszorította, noha a holland már a boxutca gyorssávjában volt, mikot a britet kiengedték, így alapvetően övé volt a pozíció. Mindeközben Verstappen arról számolt be rádión, hogy Norris túl korán kapcsolta ki a boxutca limitert.
A versenybírák is megnézték az esetet, de semmilyen irányba nem szankcionálták azt.
Közben meglepően lassú boxkiállások is születtek, például Gasly és Albon cseréje is több, mint 4 másodpercesre sikerült.
Az élmenők kerékcseréjének köszönhetően a 27. körben még Andrea Kimi Antonelli állt az élen. Az olasz így mindenidők legfiatalabbja lett, aki az élen áltt egy F1-es versenyen.
A 31. körben a második helyről Hamilton is kiállt, hogy lecserélje a kemény keverékeket. Ekkor Antonelli még vezetett a közepeseken. Végül a 32. körben ö is cserélt. Ekkor az első 10-ből már csak a 9. helyen haladó Lawson nem cserélt még. Ekkor a sorrend az élen a következő volt: Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton.
A 40. körben Leclerc mérnöke javasolt a versenyzőnek egy motorbeállítást, mire a monacói közölte: „Igen, már mondtad. De okkal nem teszem meg.”
A 42. körben Piastri jeleze a csapatának, hogy ő gyorsabb tudna lenni, mint csapattársa, Norris. Célozva ezzel arra, hogy örülne, ha a McLaren megcseréltetné a pozícióikat. Piastri ezt követően többször is meglehetősen közel került Norrishoz, de sem tiszta előzés, sem csapatutasítás nem történt.
A verseny során végül egyáltalán nem érkezett meg a jósolt eső. Max Verstappen viszonylag kényelmes győzelmet aratott a McLarenek előtt. Kieső pedig nem volt, mind a 20 autó célba ért.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány |
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | |
2 | Lando Norris | McLaren | +1.423 |
3 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | +2.129 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | +16.097 |
5 | George Russell | Mercedes | +17.362 |
6 | Kimi Antonelli | Mercedes | +18.671 |
7 | Lewis Hamilton | Ferrari | +29.182 |
8 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +37.134 |
9 | Alexander Albon | Williams | +40.367 |
10 | Oliver Bearman | Haas | +54.529 |
11 | Fernando Alonso | Aston Martin | +57.333 |
12 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +58.401 |
13 | Pierre Gasly | Alpine | +62.122 |
14 | Carlos Sainz | Williams | +74.129 |
15 | Jack Doohan | Alpine | +81.314 |
16 | Nico Hulkenberg | Sauber | +81.957 |
17 | Liam Lawson | Racing Bulls | +82.734 |
18 | Esteban Ocon | Haas | +83.438 |
19 | Gabriel Bortoleto | Sauber | +83.897 |
20 | Lance Stroll | Aston Martin | 1 kör |