Categories: F1

Sima rajt-cél győzelmet aratott Verstappen, bár majdnem összeakadt Norrisszal

A Japán Nagydíjat meglepetésre Max Verstappen várta a pole-ból a rajtot, majd az élen is ért célba, miközben a McLareneknek ezúttal be kellett érniük a második és harmadik hellyel.

Verstappen mellett Lando Norris foglalt helyet a rajtrácson, majd következett Oscar Piastri, Charles Leclerc, George Russell, Andrea Kimi Antonelli, Isack Hadjar, Lewis Hamilton.

A pálya alapvetően száraz volt, de voltak rajta vizes foltok. Ennek ellenére mindenki slick gumikat szereltetett fel a rajthoz. A mezőny jelentős része közepes keveréket, míg Hamilton, Bortoleto és Ocon keményet, a mezőny végén Doohan és Stroll lágy keverékeken várta a lámpák kialvását.

Óvatos rajtot teljesített a mezőny, az élen semmilyen sorrendbeli változás nem történt.

Az 53 körös verseny 3. körében Verstappen arra panaszkodott, hogy a felfelés váltások nem jól működnek a Red Bulljában, de a csapat azt közölte vele, hogy ez pér körön belül meg fog szűnni. Később a holland reflektált is, hogy valóban jobbá vált a helyzet.

Verstappen előnye növekedett, a 7. körben már 1,7 másodperccel haladt Norris előtt, miközben a britet csapattársa, Piastri üldözte.

A 10. körben Stroll már érkezett is kerékcserére, és keményekre váltotta a lágy Pirellijeit.

Alexander Albon tőle szokatlan ingerültséggel jelezte rádión a csapatának, hogy a váltásnál komoly problémákat érzékel.

A 20. körben Russell, a 21. körben Piastri váltott keményekre.

A 22. körben Verstappen és Norris egyszerre érkeztek a boxba kerékcserére. Dolguk végeztével a boxutca kijáratánál egymás mellé kerültek és Norris a fűre kényszerült. Norris állította, hogy Verstappen leszorította, noha a holland már a boxutca gyorssávjában volt, mikot a britet kiengedték, így alapvetően övé volt a pozíció. Mindeközben Verstappen arról számolt be rádión, hogy Norris túl korán kapcsolta ki a boxutca limitert.

A versenybírák is megnézték az esetet, de semmilyen irányba nem szankcionálták azt.

Közben meglepően lassú boxkiállások is születtek, például Gasly és Albon cseréje is több, mint 4 másodpercesre sikerült.

Az élmenők kerékcseréjének köszönhetően a 27. körben még Andrea Kimi Antonelli állt az élen. Az olasz így mindenidők legfiatalabbja lett, aki az élen áltt egy F1-es versenyen.

A 31. körben a második helyről Hamilton is kiállt, hogy lecserélje a kemény keverékeket. Ekkor Antonelli még vezetett a közepeseken. Végül a 32. körben ö is cserélt. Ekkor az első 10-ből már csak a 9. helyen haladó Lawson nem cserélt még. Ekkor a sorrend az élen a következő volt: Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton.

A 40. körben Leclerc mérnöke javasolt a versenyzőnek egy motorbeállítást, mire a monacói közölte: „Igen, már mondtad. De okkal nem teszem meg.”

A 42. körben Piastri jeleze a csapatának, hogy ő gyorsabb tudna lenni, mint csapattársa, Norris. Célozva ezzel arra, hogy örülne, ha a McLaren megcseréltetné a pozícióikat. Piastri ezt követően többször is meglehetősen közel került Norrishoz, de sem tiszta előzés, sem csapatutasítás nem történt.

A verseny során végül egyáltalán nem érkezett meg a jósolt eső. Max Verstappen viszonylag kényelmes győzelmet aratott a McLarenek előtt. Kieső pedig nem volt, mind a 20 autó célba ért.

Végeredmény:
# Versenyző Csapat Hátrány
1 Max Verstappen Red Bull Racing
2 Lando Norris McLaren +1.423
3 Oscar Piastri McLaren Mercedes +2.129
4 Charles Leclerc Ferrari +16.097
5 George Russell Mercedes +17.362
6 Kimi Antonelli Mercedes +18.671
7 Lewis Hamilton Ferrari +29.182
8 Isack Hadjar Racing Bulls +37.134
9 Alexander Albon Williams +40.367
10 Oliver Bearman Haas +54.529
11 Fernando Alonso Aston Martin +57.333
12 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +58.401
13 Pierre Gasly Alpine +62.122
14 Carlos Sainz Williams +74.129
15 Jack Doohan Alpine +81.314
16 Nico Hulkenberg Sauber +81.957
17 Liam Lawson Racing Bulls +82.734
18 Esteban Ocon Haas +83.438
19 Gabriel Bortoleto Sauber +83.897
20 Lance Stroll Aston Martin 1 kör
Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Egy bajnok emlékezete – Ma 8 éve hunyt el Nicky Hayden

Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…

7 óra ago

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…

8 óra ago

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…

10 óra ago

Íme az igazság az Aprilia Racing és Jorge Martín szakításáról

A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…

12 óra ago

Wayne Rainey és más legendák újra pályán Laguna Secában – kell ennél több?

Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…

14 óra ago

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

16 óra ago