Categories: F1

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior pilótája az FW45-össel debütált, Browningot váltva. Franco-t Doohan lehetséges utódjának tartva képezték már ki?

Miközben a Japán Nagydíjat Suzukában rendezték, a hétvégén Monzában két Forma-1-es autó is tesztelt. Az Alpine és a Williams, valójában egy kétnapos eseményt kombináltak szombatra és vasárnapra. Ezeken régebbi autók, azaz kétéves formaautók tesztelésével képezték a pilótáikat. Szombaton Luke Browning a Williams FW45-össel és Paul Aron az Alpine A523-assal, míg vasárnap Victor Martins a Groveban készült autóval míg Franco Colapinto az enstone-i autóval volt soron.

Martins és Colapinto napján egymás mellett találták a boxban korábbi csapataikat. Mindkettőjük számára ez egyben boldog visszatérés is volt korábbi időkbe. Az argentin tavaly szeptemberben itt futotta első versenyét, a francia pedig 2023 tavaszán itt végezte első F1-es tesztjét. A másik brit tesztpilótához hasonlóan Martins is az autó és az istállója megismerését célzó programot hajtott végre. Bár az időjárási körülmények nem voltak azonosak, a két pilóta időeredményei némi támpontot adtak: a száraz körön Browning 0,13 másodperccel volt jobb, míg versenytempóban Martins volt egyenletesebb, és átlagosan 0,12 másodperccel gyorsabb.

A francia számára azért volt fontos, hogy vezetési időt szerezzen, mert a Williams újoncaként két szabadedzésen is részt vehet: Victor közel 450 kilométert teljesített, mintegy 50 kilométerrel többet, mint Browning.

Colapinto, amikor megérkezett a pályára, nem volt hajlandó szelfit készíteni a rajongókkal, azzal magyarázva, hogy jelenlétét titokban kell maradnia. Vasárnap az ebédszünetben aztán felfedte a nyílt titkot azzal, hogy a közösségi médiában megosztott egy videót a tesztjéről. Ezután fotózkodott azzal a pár rajongóval, akik tömegesen jelentek meg (néhányan még Argentínából is), hogy láthassák őt. Franco programja megegyezett Aronéval: délelőtt beállítási és autóismereti munka, ebéd előtti időmérő szimuláció, délután pedig hosszú etapok. Az argentin előnye a tapasztalat volt, így a kvalifikációs eredmények egyértelműen neki kedveztek.

Az időmérős szimuláción Colapinto 0,5 másodperccel gyorsabb időt ért el Aronnál, míg versenytempóban az előnye körönként 0,7 másodpercre nőtt. Az egyetlen szépséghiba a napjában az volt, hogy az első hosszú etap második körében Ascarinál elakadt és kavicságyba csúszott. A javítás alatt több mint egy órán keresztül a boxban kellett maradnia. Franco az öt hosszú stintből csak hármat tudott teljesíteni, de a nap végére 540 kilométert tudott a háta mögött, szemben Aron 650 kilométerével, aki még csak nem is hibázott.

Vámosi Péter

Recent Posts

VIDEÓ: Brutális baleset után tűzgolyóvá vált a Lamborghini

Ijesztő balesetnek lehettek szemtanúi a GT World Challenge nézői Misanoban. Egy baleset után valósággal felrobbant…

6 óra ago

Montoya sejti, valójában miért találkozott Verstappen és Wolff Szardínián

Juan Pablo Montoya szerint a pár nappal ezelőtti Max Verstappen és Toto Wolff találkozója Szardínián…

7 óra ago

Danica Patrick egyre kínosabb dolgokkal hívja fel magára a figyelmet

Danica Patrick neve közismert a motorsport világában, ám egyre gyakrabban csapja ki a biztosítékot az…

9 óra ago

Verstappen már külön sajtótájékoztatót tart Belgiumban?

Nelson Valkenburg a Nailing the Apex podcastban beszélt Max Verstappen helyzetéről a Red Bull Racingnél.…

11 óra ago

Továbbra sincs ellenszer Márquez ellen, sorozatban ötödjére nyert, és a bajnokság is eldőlni látszik

Izgalmakban nem volt hiány, de végül minden a szokásossal zárult. Napsütéses idő fogadta a nyári…

12 óra ago

Elárulta Márquez, hogy nem tudott a sprint utáni vizsgálatról

Marc Márquez elismerte nem tudott arról, hogy akár megbüntethetik a sprint után. Marc Márquez meglehetősen…

13 óra ago