Fotó: Williams Racing
Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior pilótája az FW45-össel debütált, Browningot váltva. Franco-t Doohan lehetséges utódjának tartva képezték már ki?
Miközben a Japán Nagydíjat Suzukában rendezték, a hétvégén Monzában két Forma-1-es autó is tesztelt. Az Alpine és a Williams, valójában egy kétnapos eseményt kombináltak szombatra és vasárnapra. Ezeken régebbi autók, azaz kétéves formaautók tesztelésével képezték a pilótáikat. Szombaton Luke Browning a Williams FW45-össel és Paul Aron az Alpine A523-assal, míg vasárnap Victor Martins a Groveban készült autóval míg Franco Colapinto az enstone-i autóval volt soron.
Martins és Colapinto napján egymás mellett találták a boxban korábbi csapataikat. Mindkettőjük számára ez egyben boldog visszatérés is volt korábbi időkbe. Az argentin tavaly szeptemberben itt futotta első versenyét, a francia pedig 2023 tavaszán itt végezte első F1-es tesztjét. A másik brit tesztpilótához hasonlóan Martins is az autó és az istállója megismerését célzó programot hajtott végre. Bár az időjárási körülmények nem voltak azonosak, a két pilóta időeredményei némi támpontot adtak: a száraz körön Browning 0,13 másodperccel volt jobb, míg versenytempóban Martins volt egyenletesebb, és átlagosan 0,12 másodperccel gyorsabb.
A francia számára azért volt fontos, hogy vezetési időt szerezzen, mert a Williams újoncaként két szabadedzésen is részt vehet: Victor közel 450 kilométert teljesített, mintegy 50 kilométerrel többet, mint Browning.
Colapinto, amikor megérkezett a pályára, nem volt hajlandó szelfit készíteni a rajongókkal, azzal magyarázva, hogy jelenlétét titokban kell maradnia. Vasárnap az ebédszünetben aztán felfedte a nyílt titkot azzal, hogy a közösségi médiában megosztott egy videót a tesztjéről. Ezután fotózkodott azzal a pár rajongóval, akik tömegesen jelentek meg (néhányan még Argentínából is), hogy láthassák őt. Franco programja megegyezett Aronéval: délelőtt beállítási és autóismereti munka, ebéd előtti időmérő szimuláció, délután pedig hosszú etapok. Az argentin előnye a tapasztalat volt, így a kvalifikációs eredmények egyértelműen neki kedveztek.
Az időmérős szimuláción Colapinto 0,5 másodperccel gyorsabb időt ért el Aronnál, míg versenytempóban az előnye körönként 0,7 másodpercre nőtt. Az egyetlen szépséghiba a napjában az volt, hogy az első hosszú etap második körében Ascarinál elakadt és kavicságyba csúszott. A javítás alatt több mint egy órán keresztül a boxban kellett maradnia. Franco az öt hosszú stintből csak hármat tudott teljesíteni, de a nap végére 540 kilométert tudott a háta mögött, szemben Aron 650 kilométerével, aki még csak nem is hibázott.
Yuki Tsunoda számára katasztrofálisan zárult a spanyol időmérő, ahol a csont utolsó lett. A japán…
A Spanyol Nagydíjon kettős győzelmet aratott a McLaren, ezzel 197 pont az előnyük a konstruktőri…
Charles Leclerc elmondta a véleményét a spanyolországi biztonsági autós fázis újraindításakor, amikor Max Verstappen-nel ütköztek.…
Unalmasan kezdődött, majd a végén egy káosz "sprintversennyel" ért véget a Spanyol Nagydíj, amit Oscar…
Verschoor győzött a barcelonai F2-es sprintversenyen, Lindblad pedig megszerezte első F2-es főfutam-győzelmét. Richard Verschoor okos…
Ivan Domingues megszerezte első Formula 3-as sikerét szombaton, Câmara pedig harmadik győzelmét aratta vasárnap. Felejthetetlen…