F1

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a japán autógyár motorsport részlegével. Ez az új technikai partnerség olyan területeken segíti a csapatot, ahol a szabályok miatt a Ferrari nem tud részt venni.

A Toyotával való kapcsolat azonban nem érinti a Haas meglévő szerződését a Ferrarival. A Ferrari a Haasnak 2016 óta – mikor az F1-be érkezett az amerikai csapat -, gyárt motorokat és egyéb alkatrészeket.

„Ez a csapat nem létezik a Ferrari nélkül.” – kezdte a Haas csapatfőnöke, Ayao Komatsu.

„Amit a Toyota hoz nekünk, az azok a területek, ahol a Ferrari nem tud segíteni nekünk, a szabályok szerint.” – erősítette meg a Ferrarival való kapcsolatot.

Komatsu elmondta, hogy a Toyota kiegészíti a Ferrari erőfeszítéseit, és a csapat még csak most próbálgatja, hogyan lehetne kiterjeszteni a partnerségük hatókörét. A technikai szabályok szerint minden csapatnak saját magának kell megterveznie és megépítenie bizonyos alkatrészeket ahhoz, hogy konstruktőrként szerepelhessen. A további alkatrészeket más alakulatoktól, például a Ferraritól szerezhetnek be.

„Természetesen gondolkodunk azon, hogy mit tudunk tenni rövid, közép- és hosszú távon. Igazából még mindig az egymás megértésének szakaszában vagyunk. Jól halad, de mint minden nagy projekt, minden nagy együttműködés két nagyon különböző céggel, ez is időbe telik. Ahogy egyre jobban megértjük egymást, megértjük egymás képességeit, erősségeit és gyengeségeit, és biztos vagyok benne, hogy több olyan területet fogunk találni, ahol együttműködhetünk.” – mondta Komatsu.

A Haason túl a Toyota is profitálhat a partnerségből, mivel a tervek szerint a csapat mérnökei és szerelői számára tanulópályává válik. A Toyota Gazoo Racing igazgatója, Masaya Kaji úgy érzi, hogy a partnerségnek teljes mértékben lesz értelme az autógyártó számára.

„Kevés emberük van, de az eredmények és a folyamatok szempontjából elképesztő teljesítményt nyújtanak. Így ez nagyon vonzó. Erősségeik és gyenge pontjaik tökéletesen illeszkednek a mi gyenge és erős pontjainkhoz, így erős kapcsolatot tudunk elérni.” – mondta Kaji.

A Toyota korábban 2002-ben szállt be a Forma-1-be egy gyári csapattal. A csapat karrierje azonban nem volt túlzottan hosszú, 2009 végén kivonultak a sportágból. Most, ha nem is teljes csapattal, de visszatértek és úgy néz ki hosszútávra.

Silló Barnabás

Recent Posts

Visszavonul az F1-es világbajnok, de nem teljesen

Visszavonul a teljes szezonos versenyzéstől Jenson Button. A 2009-es Forma-1-es világbajnok, Jenson Button második éve…

39 perc ago

Ezért támogatja Sergio Pérez visszatérését a Sauber csapatfőnöke!

Sergio Pérez a Forma-1-be való visszatérés küszöbén áll, ha hinni lehet a pletykáknaj. A mexikóinak…

11 óra ago

Több statisztikai mutató alapján Oscar Piastri lesz 2025 világbajnoka

Idén hengerel a McLaren, és két pilótája Oscar Piastri és Lando Norris. Sokan a britet…

13 óra ago

Így küzdi le Lando Norris a mentális nehézségeket, aminek már látszik is az eredménye

Lando Norris elárulta, hogyan változott a mentalitása a versenyhétvégéken az elmúlt hat évben, amióta Forma-1-es…

15 óra ago

Pénteki motorsport puzzle: A képen egy autót is „elrejtettünk”

Nincs olyan Forma-1-mentes péntek, melyen kikapcsolódás nélkül hagynánk titeket, így ma is hoztunk egy pénteki…

17 óra ago

Sorozat készült Alonsóról, ami már augusztusban megjelenik

Az örökifjú Fernando Alonso sem marad ki a sorból, sorozat készült a pályafutásáról, ami még…

18 óra ago