F1

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a japán autógyár motorsport részlegével. Ez az új technikai partnerség olyan területeken segíti a csapatot, ahol a szabályok miatt a Ferrari nem tud részt venni.

A Toyotával való kapcsolat azonban nem érinti a Haas meglévő szerződését a Ferrarival. A Ferrari a Haasnak 2016 óta – mikor az F1-be érkezett az amerikai csapat -, gyárt motorokat és egyéb alkatrészeket.

„Ez a csapat nem létezik a Ferrari nélkül.” – kezdte a Haas csapatfőnöke, Ayao Komatsu.

„Amit a Toyota hoz nekünk, az azok a területek, ahol a Ferrari nem tud segíteni nekünk, a szabályok szerint.” – erősítette meg a Ferrarival való kapcsolatot.

Komatsu elmondta, hogy a Toyota kiegészíti a Ferrari erőfeszítéseit, és a csapat még csak most próbálgatja, hogyan lehetne kiterjeszteni a partnerségük hatókörét. A technikai szabályok szerint minden csapatnak saját magának kell megterveznie és megépítenie bizonyos alkatrészeket ahhoz, hogy konstruktőrként szerepelhessen. A további alkatrészeket más alakulatoktól, például a Ferraritól szerezhetnek be.

„Természetesen gondolkodunk azon, hogy mit tudunk tenni rövid, közép- és hosszú távon. Igazából még mindig az egymás megértésének szakaszában vagyunk. Jól halad, de mint minden nagy projekt, minden nagy együttműködés két nagyon különböző céggel, ez is időbe telik. Ahogy egyre jobban megértjük egymást, megértjük egymás képességeit, erősségeit és gyengeségeit, és biztos vagyok benne, hogy több olyan területet fogunk találni, ahol együttműködhetünk.” – mondta Komatsu.

A Haason túl a Toyota is profitálhat a partnerségből, mivel a tervek szerint a csapat mérnökei és szerelői számára tanulópályává válik. A Toyota Gazoo Racing igazgatója, Masaya Kaji úgy érzi, hogy a partnerségnek teljes mértékben lesz értelme az autógyártó számára.

„Kevés emberük van, de az eredmények és a folyamatok szempontjából elképesztő teljesítményt nyújtanak. Így ez nagyon vonzó. Erősségeik és gyenge pontjaik tökéletesen illeszkednek a mi gyenge és erős pontjainkhoz, így erős kapcsolatot tudunk elérni.” – mondta Kaji.

A Toyota korábban 2002-ben szállt be a Forma-1-be egy gyári csapattal. A csapat karrierje azonban nem volt túlzottan hosszú, 2009 végén kivonultak a sportágból. Most, ha nem is teljes csapattal, de visszatértek és úgy néz ki hosszútávra.

Silló Barnabás

Recent Posts

Felemás hétvége a Ferrarinál: Hamilton csalódott, Leclerc elégedett

A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton letört volt, Charles Leclerc nagyon örült az elért harmadik…

10 perc ago

Heti motorsport kérdés: szavazz a kedvenc bajnokságaiddra!

Újabb hétfő, újabb kérdés a Motorsportol.hu olasóihoz. Ehhez a kérdéshez a Kamion Eb hétvégi, szlovákiai…

1 óra ago

Verstappen az eltiltás küszöbén – 1 pont választja el az F1 legsúlyosabb büntetésétől!

Már korábban is Max Verstappen vezette a büntetőpontok listáját. A Spanyol Nagydíj utolsó köreiben azonban…

3 óra ago

Egyetlen integetés és oda a győzelem: Az F1 történetének egyik legkellemetlenebb esete

A Forma-1 történetének egyik legdrámaibb futamvége 1991. június 2-án történt a Kanadai Nagydíjon, amikor Nigel…

4 óra ago

Egy legenda öröksége – 55 éve hunyt el az autósport egyik úttörője, Bruce Mclaren

Ma, 2025. június 2-án van éppen 55 éve, hogy a motorsport világát Bruce McLaren tragikus…

6 óra ago

Sajtóhír: A Red Bull már döntött Tsunoda utódjáról

Yuki Tsunoda számára katasztrofálisan zárult a spanyol időmérő, ahol a csont utolsó lett. A japán…

16 óra ago