F1

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a japán autógyár motorsport részlegével. Ez az új technikai partnerség olyan területeken segíti a csapatot, ahol a szabályok miatt a Ferrari nem tud részt venni.

A Toyotával való kapcsolat azonban nem érinti a Haas meglévő szerződését a Ferrarival. A Ferrari a Haasnak 2016 óta – mikor az F1-be érkezett az amerikai csapat -, gyárt motorokat és egyéb alkatrészeket.

„Ez a csapat nem létezik a Ferrari nélkül.” – kezdte a Haas csapatfőnöke, Ayao Komatsu.

„Amit a Toyota hoz nekünk, az azok a területek, ahol a Ferrari nem tud segíteni nekünk, a szabályok szerint.” – erősítette meg a Ferrarival való kapcsolatot.

Komatsu elmondta, hogy a Toyota kiegészíti a Ferrari erőfeszítéseit, és a csapat még csak most próbálgatja, hogyan lehetne kiterjeszteni a partnerségük hatókörét. A technikai szabályok szerint minden csapatnak saját magának kell megterveznie és megépítenie bizonyos alkatrészeket ahhoz, hogy konstruktőrként szerepelhessen. A további alkatrészeket más alakulatoktól, például a Ferraritól szerezhetnek be.

„Természetesen gondolkodunk azon, hogy mit tudunk tenni rövid, közép- és hosszú távon. Igazából még mindig az egymás megértésének szakaszában vagyunk. Jól halad, de mint minden nagy projekt, minden nagy együttműködés két nagyon különböző céggel, ez is időbe telik. Ahogy egyre jobban megértjük egymást, megértjük egymás képességeit, erősségeit és gyengeségeit, és biztos vagyok benne, hogy több olyan területet fogunk találni, ahol együttműködhetünk.” – mondta Komatsu.

A Haason túl a Toyota is profitálhat a partnerségből, mivel a tervek szerint a csapat mérnökei és szerelői számára tanulópályává válik. A Toyota Gazoo Racing igazgatója, Masaya Kaji úgy érzi, hogy a partnerségnek teljes mértékben lesz értelme az autógyártó számára.

„Kevés emberük van, de az eredmények és a folyamatok szempontjából elképesztő teljesítményt nyújtanak. Így ez nagyon vonzó. Erősségeik és gyenge pontjaik tökéletesen illeszkednek a mi gyenge és erős pontjainkhoz, így erős kapcsolatot tudunk elérni.” – mondta Kaji.

A Toyota korábban 2002-ben szállt be a Forma-1-be egy gyári csapattal. A csapat karrierje azonban nem volt túlzottan hosszú, 2009 végén kivonultak a sportágból. Most, ha nem is teljes csapattal, de visszatértek és úgy néz ki hosszútávra.

Silló Barnabás

Recent Posts

F1 pontverseny: Piastri szorongatja a csapattársát

A Forma-1-es Bahreini Nagydíjon aratott rajt-cél győzelmével Oscar Piastri megközelítette csapattársát az egyéni pontversenyben. Feljött…

21 perc ago

Itt a 3/3, avagy az F1-es tripla hétvége harmadik állomásának programja!

A tripla Forma-1-es hétvége harmadik megállója következik, a Szaúd-arábiai Nagydíj. Esti verseny, mindössze egy óra…

1 óra ago

Hivatalos: Viñales nem tarthatta meg második helyét, Morbidelli a harmadik Katarban

Maverick Viñales drámai módon vesztette el második helyét a Katari Nagydíjon, miután a verseny utáni…

9 óra ago

Nico Hülkenberget kizárták a Bahreini Nagydíjról

Kizárták a futam után Nico Hülkenberget a Bahreini Nagydíjról. Nico Hülkenberg tizenharmadikként végzett a Bahreinben,…

10 óra ago

Martín pechszériája folytatódik, még napokig megfigyelés alatt marad a kórházban

A címvédő Jorge Martín számára drámai véget ért a Katari Nagydíj, miután a vasárnapi versenyen…

10 óra ago

A fordulatokkal teli futamon Marc Márquez új kihívóra talált

Rendkívüli izgalmakat hozott a katari főfutam, ahol Marc Márquez ismét verhetetlennek bizonyult. Ezúttal azonban nem…

11 óra ago