F1

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a japán autógyár motorsport részlegével. Ez az új technikai partnerség olyan területeken segíti a csapatot, ahol a szabályok miatt a Ferrari nem tud részt venni.

A Toyotával való kapcsolat azonban nem érinti a Haas meglévő szerződését a Ferrarival. A Ferrari a Haasnak 2016 óta – mikor az F1-be érkezett az amerikai csapat -, gyárt motorokat és egyéb alkatrészeket.

„Ez a csapat nem létezik a Ferrari nélkül.” – kezdte a Haas csapatfőnöke, Ayao Komatsu.

„Amit a Toyota hoz nekünk, az azok a területek, ahol a Ferrari nem tud segíteni nekünk, a szabályok szerint.” – erősítette meg a Ferrarival való kapcsolatot.

Komatsu elmondta, hogy a Toyota kiegészíti a Ferrari erőfeszítéseit, és a csapat még csak most próbálgatja, hogyan lehetne kiterjeszteni a partnerségük hatókörét. A technikai szabályok szerint minden csapatnak saját magának kell megterveznie és megépítenie bizonyos alkatrészeket ahhoz, hogy konstruktőrként szerepelhessen. A további alkatrészeket más alakulatoktól, például a Ferraritól szerezhetnek be.

„Természetesen gondolkodunk azon, hogy mit tudunk tenni rövid, közép- és hosszú távon. Igazából még mindig az egymás megértésének szakaszában vagyunk. Jól halad, de mint minden nagy projekt, minden nagy együttműködés két nagyon különböző céggel, ez is időbe telik. Ahogy egyre jobban megértjük egymást, megértjük egymás képességeit, erősségeit és gyengeségeit, és biztos vagyok benne, hogy több olyan területet fogunk találni, ahol együttműködhetünk.” – mondta Komatsu.

A Haason túl a Toyota is profitálhat a partnerségből, mivel a tervek szerint a csapat mérnökei és szerelői számára tanulópályává válik. A Toyota Gazoo Racing igazgatója, Masaya Kaji úgy érzi, hogy a partnerségnek teljes mértékben lesz értelme az autógyártó számára.

„Kevés emberük van, de az eredmények és a folyamatok szempontjából elképesztő teljesítményt nyújtanak. Így ez nagyon vonzó. Erősségeik és gyenge pontjaik tökéletesen illeszkednek a mi gyenge és erős pontjainkhoz, így erős kapcsolatot tudunk elérni.” – mondta Kaji.

A Toyota korábban 2002-ben szállt be a Forma-1-be egy gyári csapattal. A csapat karrierje azonban nem volt túlzottan hosszú, 2009 végén kivonultak a sportágból. Most, ha nem is teljes csapattal, de visszatértek és úgy néz ki hosszútávra.

Silló Barnabás

Recent Posts

„Tehetségesebb vagyok” – Aldeguer odaszúrt Acostának, aki nem hagyta ezt annyiban

Fermín Aldeguert és Pedro Acostát arról kérdezték, hogy milyen a kettejük kapcsolata. Olyan kiváltságos helyzetben…

39 perc ago

Piastri cáfolja, hogy trükközne Norrisszal is a versenyhétvégéken

Oscar Piastri azt állítja, hogy nem szándékosan lassú a Forma-1-es hétvégék elején, miután újfent meglepetést…

3 óra ago

Pérez apja nyolcszoros bajnoknak nevezte Hamiltont

Azzal, hogy Sergio Pérez 2026-ban visszatér a Forma-1-be, vele együtt jön vissza az édesapja is,…

5 óra ago

Továbbra sem áll le Villeneuve, folytatta Antonelli kritizálását

Folytatta Andrea Kimi Antonelli szidását Jacques Villeneuve. Jacques Villeneuve a Holland Nagydíj után komoly kritikát…

7 óra ago

Akik kritizálták a Red Bull-os teljesítményét, ma már láthatják, milyen jó is volt ő – állítja Pérez

Sergio Pérez úgy véli, hogy Yuki Tsunoda és Liam Lawson küzdelmei a Red Bull Racingnél…

17 óra ago

Egy IndyCar-győztest is leigazolt a Cadillac F1-es csapata!

A Cadillac Forma-1-es csapata ma bejelentette, hogy Colton Herta, kilencszeres IndyCar-futamgyőztes, tesztpilótaként csatlakozik a gárdához,…

18 óra ago