Categories: F1

Beleszólhat-e a Honda az Aston Martin versenyzői felállásába?

A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll is szerződésben áll 2026-ig, amikor is az első Adrian Newey által tervezett Aston Martinban versenyezhetnek.

Azonban az a pletyka járja, hogy a Honda minél hamarabb szeretné, ha Yuki Tsunoda ülne a zöld autóban. A 43 éves Alonso jövője körül is elkezdődtek a korai találgatások. Továbbá az is, hogy a Suzukában feltűnően lassú Stroll meddig maradhat még, annak ellenére, hogy édesapja, Lawrence a csapat tulajdonosa. A Holland Nagydíj főnöke, Jan Lammers elismerte a Ziggo Sportnak, hogy el tudja képzelni, hogy Alonso az idény végén kiszáll az F1-ből:

„Már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy Max Verstappen és az Aston Martin csinálhatna valamit együtt. Amint Lawrence Strollnak az az ötlete támad, hogy meg tudja szöktetni Maxot a Red Bulltól, szerintem meg fogja tenni, amit kell. Egyszerűen megvan benne ez a hozzáállás, ami kell.”

Jelenleg a Hondának is van beleszólása a Red Bullnál a pilóták kiválasztásába. Négy pilótafülkét tudnak ugyanis betölteni mind a főcsapatnál, mind a Racing Bullsnál. De mivel a 26 éves Strollt úgy tűnik, hogy az apja védi, így csak egy Aston Martin versenyülés marad, amire a Honda befolyással lehet a jövő évtől. A Japan Timesnak nyilatkozva a Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe ezt elismerte:

„A versenyülések száma csökkenni fog. Nyilvánvalóan a csapaté a végső szó abban, hogy melyik pilóta kerüljön az istállóhoz. A helyzet azonban ugyanaz lesz mint a Red Bullnál, ahol nekünk is lesz beleszólásunk.”

Eközben Watanabe világossá tette, hogy a közelgő bahreini találkozón határozottan ki fog állni amellett, hogy a Forma-1 a tervek szerint haladjon a 2026-os motorszabály-változtatással – miközben a V10-es erőforráshoz való visszatérésről is pusmognak:

„Nem változott az álláspontunk. Az elektromosság fontos nekünk, és ez az oka annak, hogy továbbra is csatlakozunk.”

A japán biztos benne, hogy a Honda versenyképes lesz 2026-ban. Pedig a McLarennek 2015-től szállított első hibrid erőforrásuk totális kudarcot vallott:

„Megszüntettük korábban a projektet a Forma-1-gyel, így 2015-ben felkészületlenek voltunk, a nulláról kezdtük. Most nem a nulláról indulunk, így ez egy simább fejlődés lesz.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Ezért támogatja Sergio Pérez visszatérését a Sauber csapatfőnöke!

Sergio Pérez a Forma-1-be való visszatérés küszöbén áll, ha hinni lehet a pletykáknaj. A mexikóinak…

2 óra ago

Több statisztikai mutató alapján Oscar Piastri lesz 2025 világbajnoka

Idén hengerel a McLaren, és két pilótája Oscar Piastri és Lando Norris. Sokan a britet…

4 óra ago

Így küzdi le Lando Norris a mentális nehézségeket, aminek már látszik is az eredménye

Lando Norris elárulta, hogyan változott a mentalitása a versenyhétvégéken az elmúlt hat évben, amióta Forma-1-es…

6 óra ago

Pénteki motorsport puzzle: A képen egy autót is „elrejtettünk”

Nincs olyan Forma-1-mentes péntek, melyen kikapcsolódás nélkül hagynánk titeket, így ma is hoztunk egy pénteki…

8 óra ago

Sorozat készült Alonsóról, ami már augusztusban megjelenik

Az örökifjú Fernando Alonso sem marad ki a sorból, sorozat készült a pályafutásáról, ami még…

9 óra ago

Vettelt akarja-e még Marko helyére a Red Bull?

"Valószínűtlen” az, hogy Sebastian Vettel hamarosan átveszi Dr. Helmut Marko helyét a Red Bullnál. A…

10 óra ago