Categories: F1

Beleszólhat-e a Honda az Aston Martin versenyzői felállásába?

A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll is szerződésben áll 2026-ig, amikor is az első Adrian Newey által tervezett Aston Martinban versenyezhetnek.

Azonban az a pletyka járja, hogy a Honda minél hamarabb szeretné, ha Yuki Tsunoda ülne a zöld autóban. A 43 éves Alonso jövője körül is elkezdődtek a korai találgatások. Továbbá az is, hogy a Suzukában feltűnően lassú Stroll meddig maradhat még, annak ellenére, hogy édesapja, Lawrence a csapat tulajdonosa. A Holland Nagydíj főnöke, Jan Lammers elismerte a Ziggo Sportnak, hogy el tudja képzelni, hogy Alonso az idény végén kiszáll az F1-ből:

„Már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy Max Verstappen és az Aston Martin csinálhatna valamit együtt. Amint Lawrence Strollnak az az ötlete támad, hogy meg tudja szöktetni Maxot a Red Bulltól, szerintem meg fogja tenni, amit kell. Egyszerűen megvan benne ez a hozzáállás, ami kell.”

Jelenleg a Hondának is van beleszólása a Red Bullnál a pilóták kiválasztásába. Négy pilótafülkét tudnak ugyanis betölteni mind a főcsapatnál, mind a Racing Bullsnál. De mivel a 26 éves Strollt úgy tűnik, hogy az apja védi, így csak egy Aston Martin versenyülés marad, amire a Honda befolyással lehet a jövő évtől. A Japan Timesnak nyilatkozva a Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe ezt elismerte:

„A versenyülések száma csökkenni fog. Nyilvánvalóan a csapaté a végső szó abban, hogy melyik pilóta kerüljön az istállóhoz. A helyzet azonban ugyanaz lesz mint a Red Bullnál, ahol nekünk is lesz beleszólásunk.”

Eközben Watanabe világossá tette, hogy a közelgő bahreini találkozón határozottan ki fog állni amellett, hogy a Forma-1 a tervek szerint haladjon a 2026-os motorszabály-változtatással – miközben a V10-es erőforráshoz való visszatérésről is pusmognak:

„Nem változott az álláspontunk. Az elektromosság fontos nekünk, és ez az oka annak, hogy továbbra is csatlakozunk.”

A japán biztos benne, hogy a Honda versenyképes lesz 2026-ban. Pedig a McLarennek 2015-től szállított első hibrid erőforrásuk totális kudarcot vallott:

„Megszüntettük korábban a projektet a Forma-1-gyel, így 2015-ben felkészületlenek voltunk, a nulláról kezdtük. Most nem a nulláról indulunk, így ez egy simább fejlődés lesz.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Tsunoda méretével poénkodott Monaco kapcsán Alonso

Minden monacói futam után visszatérő téma, hogy mennyire nehéz rajta előzni. A probléma természetesen az…

44 perc ago

Verstappennek balesete volt, de ma folytatná a versenyt

Max Verstappen édesapja, Jos Verstappen szerencséjére sértetlenül úszott meg egy rallybalesetet Svédországban. Autójával felborult az ERC…

3 óra ago

Így állt bosszút Albonon Russell az étteremben

Drága estéje volt Alexander Albonnak, miután meghívta vacsorára George Russellt. A Monacói Nagydíjon a középcsapatok…

5 óra ago

Apja korábbi világbajnok F1-es ellenfele menedzseli tovább Sebastian Montoya-t

Fernando Alonso a Forma-1-ben Juan Pablo Montoya ellen versenyzett, most pedig a fia, Sebastián Montoya…

15 óra ago

Vad teória kapott szárnyra arról, hogy ki lehet Verstappen következő csapattársa

Továbbra is csak egyversenyzős csapatként működik a Red Bull, hiszen amíg Verstappen harcban van a…

16 óra ago

Piastri az élen, pedig driftelt is, Bearman pörög, Stroll dühöng

A Forma-1-es Spanyol Nagydíj második szabadedzésén ismét a McLaren zárt az élen, ám ezúttal nem…

16 óra ago