Fotó: Williams Racing
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat.
Sok minden szól Colapintóról úgy, hogy nem is tagja a mezőnynek. Tavaly a Williamsben ejtette meg első Forma-1-es versenyét, miután Logan Sargeantet kitették a csapattól. Kilenc futamon indult, ahol öt pontot szerzett a nem túl acélos konstrukcióval. Maradása viszont nem volt, mert már Carlos Sainz érkezése be volt jelentve. Az argentin versenyző idénre ülés nélkül maradt, de az Alpine a szezon előtt leszerződtette, és a csapat tartalékosa lett. Viszont a versenyző elárulta, hogy nem csak a francia csapat volt képben nála.
Colapinto a Nude Project Podcastnak beszélt a Forma-1-ben elfoglalt jelenlegi helyzetéről. Az argentin pilótát azokról a pletykákról kérdezték, amelyek a Racing Bullshoz kötik.
A tavalyi szezon vége felé Colapintót a Red Bull is opciónak tekintette, most azonban kifejtette:
„Alpine versenyző vagyok. Szerződéssel rendelkezem a csapattal, az Alpine-nal. Velük dolgozom, és remélem, hogy kapok lehetőséget a csapatban. Hatalmas erőfeszítéseket tettek azért, hogy engem kapjanak. Úgy értem, ha a többiek elaludtak, akkor már késő. Szeretnék újra versenyezni.”
Bár Colapintót magasra értékelik az F1 világában olyannyira, hogy sokan Jack Doohan helyén látják. De a tavalyi év végi kilenc futama nem volt zökkenőmentes. A versenyhétvégék nagy részében nem volt olyan gyors, mint csapattársa, Alexander Albon, és több nagy feltűnést keltő balesete is volt. A hírek szerint a Red Bull a Las Vegas-i balesete után véget vetett Colapinto iránti érdeklődésének.
A tapasztalatairól szólva így nyilatkozott:
„A tavalyi év végén összetörtem az autót. Volt néhány nagy ütközésem.”
Majd a huszonegy éves versenyzőt megkérdezték, hogy ki kell-e fizetnie a károkat, ha összetörik valamit, mire ő így válaszolt:
„Szerencsére nem, mert tavaly elszúrtam volna! Úgy értem, tavaly nagyon sokba került a csapatnak, amikor baleset volt. Mert van egy költségvetési korlát, és ha a csapatnak lesz néhány olyan bukása, ami nagyon drága, az sokba kerül. Monzában nagyon jól kezdtem, tizenkettedik lettem és gyorsabban mentem. Aztán Bakuban, ami a második futamom volt, a Q3-ba jutottam. Pontokat is szereztem Bakuban. Az autó nagyon jól ment azon a versenyen, és a kvalifikáción a csapattársam előtt végeztem. Alex egy nagyon jó pilóta, szerencsére elég jól kijöttem Alexszel.”
Max Verstappen édesapja, Jos Verstappen szerencséjére sértetlenül úszott meg egy rallybalesetet Svédországban. Autójával felborult az ERC…
Drága estéje volt Alexander Albonnak, miután meghívta vacsorára George Russellt. A Monacói Nagydíjon a középcsapatok…
Fernando Alonso a Forma-1-ben Juan Pablo Montoya ellen versenyzett, most pedig a fia, Sebastián Montoya…
Továbbra is csak egyversenyzős csapatként működik a Red Bull, hiszen amíg Verstappen harcban van a…
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj második szabadedzésén ismét a McLaren zárt az élen, ám ezúttal nem…
A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo újra kijelentette, hogy az Alpine Forma-1-es csapata biztonságban van…