F1

Colapinto szerint a Red Bull bealudt, mielőtt aláírt az Alpine-hoz

Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat.

Sok minden szól Colapintóról úgy, hogy nem is tagja a mezőnynek. Tavaly a Williamsben ejtette meg első Forma-1-es versenyét, miután Logan Sargeantet kitették a csapattól. Kilenc futamon indult, ahol öt pontot szerzett a nem túl acélos konstrukcióval. Maradása viszont nem volt, mert már Carlos Sainz érkezése be volt jelentve. Az argentin versenyző idénre ülés nélkül maradt, de az Alpine a szezon előtt leszerződtette, és a csapat tartalékosa lett. Viszont a versenyző elárulta, hogy nem csak a francia csapat volt képben nála.

Colapinto a Nude Project Podcastnak beszélt a Forma-1-ben elfoglalt jelenlegi helyzetéről. Az argentin pilótát azokról a pletykákról kérdezték, amelyek a Racing Bullshoz kötik.

A tavalyi szezon vége felé Colapintót a Red Bull is opciónak tekintette, most azonban kifejtette:

„Alpine versenyző vagyok. Szerződéssel rendelkezem a csapattal, az Alpine-nal. Velük dolgozom, és remélem, hogy kapok lehetőséget a csapatban. Hatalmas erőfeszítéseket tettek azért, hogy engem kapjanak. Úgy értem, ha a többiek elaludtak, akkor már késő. Szeretnék újra versenyezni.”

Bár Colapintót magasra értékelik az F1 világában olyannyira, hogy sokan Jack Doohan helyén látják. De a tavalyi év végi kilenc futama nem volt zökkenőmentes. A versenyhétvégék nagy részében nem volt olyan gyors, mint csapattársa, Alexander Albon, és több nagy feltűnést keltő balesete is volt. A hírek szerint a Red Bull a Las Vegas-i balesete után véget vetett Colapinto iránti érdeklődésének.

A tapasztalatairól szólva így nyilatkozott:

„A tavalyi év végén összetörtem az autót. Volt néhány nagy ütközésem.”

Majd a huszonegy éves versenyzőt megkérdezték, hogy ki kell-e fizetnie a károkat, ha összetörik valamit, mire ő így válaszolt:

„Szerencsére nem, mert tavaly elszúrtam volna! Úgy értem, tavaly nagyon sokba került a csapatnak, amikor baleset volt. Mert van egy költségvetési korlát, és ha a csapatnak lesz néhány olyan bukása, ami nagyon drága, az sokba kerül. Monzában nagyon jól kezdtem, tizenkettedik lettem és gyorsabban mentem. Aztán Bakuban, ami a második futamom volt, a Q3-ba jutottam. Pontokat is szereztem Bakuban. Az autó nagyon jól ment azon a versenyen, és a kvalifikáción a csapattársam előtt végeztem. Alex egy nagyon jó pilóta, szerencsére elég jól kijöttem Alexszel.”

Silló Barnabás

Recent Posts

Verstappennek balesete volt, de ma folytatná a versenyt

Max Verstappen édesapja, Jos Verstappen szerencséjére sértetlenül úszott meg egy rallybalesetet Svédországban. Autójával felborult az ERC…

2 óra ago

Így állt bosszút Albonon Russell az étteremben

Drága estéje volt Alexander Albonnak, miután meghívta vacsorára George Russellt. A Monacói Nagydíjon a középcsapatok…

4 óra ago

Apja korábbi világbajnok F1-es ellenfele menedzseli tovább Sebastian Montoya-t

Fernando Alonso a Forma-1-ben Juan Pablo Montoya ellen versenyzett, most pedig a fia, Sebastián Montoya…

14 óra ago

Vad teória kapott szárnyra arról, hogy ki lehet Verstappen következő csapattársa

Továbbra is csak egyversenyzős csapatként működik a Red Bull, hiszen amíg Verstappen harcban van a…

15 óra ago

Piastri az élen, pedig driftelt is, Bearman pörög, Stroll dühöng

A Forma-1-es Spanyol Nagydíj második szabadedzésén ismét a McLaren zárt az élen, ám ezúttal nem…

15 óra ago

A Renault vezérigazgatója ismét nyomatékosította a csapatuk szándékát

A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo újra kijelentette, hogy az Alpine Forma-1-es csapata biztonságban van…

18 óra ago