Fotó: Williams Racing
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat.
Sok minden szól Colapintóról úgy, hogy nem is tagja a mezőnynek. Tavaly a Williamsben ejtette meg első Forma-1-es versenyét, miután Logan Sargeantet kitették a csapattól. Kilenc futamon indult, ahol öt pontot szerzett a nem túl acélos konstrukcióval. Maradása viszont nem volt, mert már Carlos Sainz érkezése be volt jelentve. Az argentin versenyző idénre ülés nélkül maradt, de az Alpine a szezon előtt leszerződtette, és a csapat tartalékosa lett. Viszont a versenyző elárulta, hogy nem csak a francia csapat volt képben nála.
Colapinto a Nude Project Podcastnak beszélt a Forma-1-ben elfoglalt jelenlegi helyzetéről. Az argentin pilótát azokról a pletykákról kérdezték, amelyek a Racing Bullshoz kötik.
A tavalyi szezon vége felé Colapintót a Red Bull is opciónak tekintette, most azonban kifejtette:
„Alpine versenyző vagyok. Szerződéssel rendelkezem a csapattal, az Alpine-nal. Velük dolgozom, és remélem, hogy kapok lehetőséget a csapatban. Hatalmas erőfeszítéseket tettek azért, hogy engem kapjanak. Úgy értem, ha a többiek elaludtak, akkor már késő. Szeretnék újra versenyezni.”
Bár Colapintót magasra értékelik az F1 világában olyannyira, hogy sokan Jack Doohan helyén látják. De a tavalyi év végi kilenc futama nem volt zökkenőmentes. A versenyhétvégék nagy részében nem volt olyan gyors, mint csapattársa, Alexander Albon, és több nagy feltűnést keltő balesete is volt. A hírek szerint a Red Bull a Las Vegas-i balesete után véget vetett Colapinto iránti érdeklődésének.
A tapasztalatairól szólva így nyilatkozott:
„A tavalyi év végén összetörtem az autót. Volt néhány nagy ütközésem.”
Majd a huszonegy éves versenyzőt megkérdezték, hogy ki kell-e fizetnie a károkat, ha összetörik valamit, mire ő így válaszolt:
„Szerencsére nem, mert tavaly elszúrtam volna! Úgy értem, tavaly nagyon sokba került a csapatnak, amikor baleset volt. Mert van egy költségvetési korlát, és ha a csapatnak lesz néhány olyan bukása, ami nagyon drága, az sokba kerül. Monzában nagyon jól kezdtem, tizenkettedik lettem és gyorsabban mentem. Aztán Bakuban, ami a második futamom volt, a Q3-ba jutottam. Pontokat is szereztem Bakuban. Az autó nagyon jól ment azon a versenyen, és a kvalifikáción a csapattársam előtt végeztem. Alex egy nagyon jó pilóta, szerencsére elég jól kijöttem Alexszel.”
Hosszú betegség után szombaton elhunyt Gian Franco Carloia, aki 1993 óta vett részt a Superbike-világbajnokság…
George Russell eddig ugyan nem rendelkezik világbajnoki címmel, és eddig mindössze 3 futamgyőzelme van a…
A jövőre debütáló Cadillac kapcsán a hírek leginkább a pilótákról szólnak. Az amerikai istálló ugyanis…
Az FIA elképesztő beismerést tett, miután későn törölték Nico Hülkenberg leggyorsabb körét a Bahreini Nagydíj…
A 2001-es Brazil Nagydíjon váratlan ütközés történt. A versenyen Juan Pablo Montoya remek teljesítményt nyújtott,…
A Mercedes párosa, George Russell és Andrea Kimi Antonelli hátrébbről kezdi meg a holnapi futamot.…