F1

Colapinto szerint a Red Bull bealudt, mielőtt aláírt az Alpine-hoz

Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat.

Sok minden szól Colapintóról úgy, hogy nem is tagja a mezőnynek. Tavaly a Williamsben ejtette meg első Forma-1-es versenyét, miután Logan Sargeantet kitették a csapattól. Kilenc futamon indult, ahol öt pontot szerzett a nem túl acélos konstrukcióval. Maradása viszont nem volt, mert már Carlos Sainz érkezése be volt jelentve. Az argentin versenyző idénre ülés nélkül maradt, de az Alpine a szezon előtt leszerződtette, és a csapat tartalékosa lett. Viszont a versenyző elárulta, hogy nem csak a francia csapat volt képben nála.

Colapinto a Nude Project Podcastnak beszélt a Forma-1-ben elfoglalt jelenlegi helyzetéről. Az argentin pilótát azokról a pletykákról kérdezték, amelyek a Racing Bullshoz kötik.

A tavalyi szezon vége felé Colapintót a Red Bull is opciónak tekintette, most azonban kifejtette:

„Alpine versenyző vagyok. Szerződéssel rendelkezem a csapattal, az Alpine-nal. Velük dolgozom, és remélem, hogy kapok lehetőséget a csapatban. Hatalmas erőfeszítéseket tettek azért, hogy engem kapjanak. Úgy értem, ha a többiek elaludtak, akkor már késő. Szeretnék újra versenyezni.”

Bár Colapintót magasra értékelik az F1 világában olyannyira, hogy sokan Jack Doohan helyén látják. De a tavalyi év végi kilenc futama nem volt zökkenőmentes. A versenyhétvégék nagy részében nem volt olyan gyors, mint csapattársa, Alexander Albon, és több nagy feltűnést keltő balesete is volt. A hírek szerint a Red Bull a Las Vegas-i balesete után véget vetett Colapinto iránti érdeklődésének.

A tapasztalatairól szólva így nyilatkozott:

„A tavalyi év végén összetörtem az autót. Volt néhány nagy ütközésem.”

Majd a huszonegy éves versenyzőt megkérdezték, hogy ki kell-e fizetnie a károkat, ha összetörik valamit, mire ő így válaszolt:

„Szerencsére nem, mert tavaly elszúrtam volna! Úgy értem, tavaly nagyon sokba került a csapatnak, amikor baleset volt. Mert van egy költségvetési korlát, és ha a csapatnak lesz néhány olyan bukása, ami nagyon drága, az sokba kerül. Monzában nagyon jól kezdtem, tizenkettedik lettem és gyorsabban mentem. Aztán Bakuban, ami a második futamom volt, a Q3-ba jutottam. Pontokat is szereztem Bakuban. Az autó nagyon jól ment azon a versenyen, és a kvalifikáción a csapattársam előtt végeztem. Alex egy nagyon jó pilóta, szerencsére elég jól kijöttem Alexszel.”

Silló Barnabás

Recent Posts

Meglátogattam az Audi gyárat és ezt te is megteheted (fényképekkel és videóval)

Csak egy átlagos csütörtöki nap az irodában: az Audi frissített Q3-as modelljének gyártásindítási ünnepségén vettem…

43 perc ago

Vettel továbbra is kötődik az egyik korábbi csapatához, pedig nem távozott tőlük elegánsan

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel elmondta, hogy soha nem bánta meg a Ferrarihoz való átigazolását.…

3 óra ago

Márquez még egy Aprilia nyergében is világbajnok lenne, mert ő ébren van, míg a többiek alszanak

Marc Márquez jelenlegi hegemóniája a MotoGP-ben nemcsak a több mint 80 pontos előnyében tükröződik a…

4 óra ago

Nem volt jogos Piasti silverstone-i büntetése?

Bár a Brit Nagydíjat követően mindenki Nico Hülkenberg dobogójáról és Lando Norris hazai győzelméről beszélt,…

5 óra ago

Téves volt a diagnózis Bastianini vakbélgyulladását illetően, valójában egy csirke tett neki keresztbe

Enea Bastianini sachsenringi betegségének oka egy gyomor-bélrendszeri baktérium volt, amelyet csirkehús fogyasztásával szerzett. Nem is…

14 óra ago

Horner fő problémája, hogy irigy Toto Wolffra és Adrian Newey-ra?

A korábbi F1-es kommentátor, James Allen úgy véli, hogy a Red Bull nemrég menesztett csapatfőnöke,…

15 óra ago