F1

Colapinto szerint a Red Bull bealudt, mielőtt aláírt az Alpine-hoz

Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat.

Sok minden szól Colapintóról úgy, hogy nem is tagja a mezőnynek. Tavaly a Williamsben ejtette meg első Forma-1-es versenyét, miután Logan Sargeantet kitették a csapattól. Kilenc futamon indult, ahol öt pontot szerzett a nem túl acélos konstrukcióval. Maradása viszont nem volt, mert már Carlos Sainz érkezése be volt jelentve. Az argentin versenyző idénre ülés nélkül maradt, de az Alpine a szezon előtt leszerződtette, és a csapat tartalékosa lett. Viszont a versenyző elárulta, hogy nem csak a francia csapat volt képben nála.

Colapinto a Nude Project Podcastnak beszélt a Forma-1-ben elfoglalt jelenlegi helyzetéről. Az argentin pilótát azokról a pletykákról kérdezték, amelyek a Racing Bullshoz kötik.

A tavalyi szezon vége felé Colapintót a Red Bull is opciónak tekintette, most azonban kifejtette:

„Alpine versenyző vagyok. Szerződéssel rendelkezem a csapattal, az Alpine-nal. Velük dolgozom, és remélem, hogy kapok lehetőséget a csapatban. Hatalmas erőfeszítéseket tettek azért, hogy engem kapjanak. Úgy értem, ha a többiek elaludtak, akkor már késő. Szeretnék újra versenyezni.”

Bár Colapintót magasra értékelik az F1 világában olyannyira, hogy sokan Jack Doohan helyén látják. De a tavalyi év végi kilenc futama nem volt zökkenőmentes. A versenyhétvégék nagy részében nem volt olyan gyors, mint csapattársa, Alexander Albon, és több nagy feltűnést keltő balesete is volt. A hírek szerint a Red Bull a Las Vegas-i balesete után véget vetett Colapinto iránti érdeklődésének.

A tapasztalatairól szólva így nyilatkozott:

„A tavalyi év végén összetörtem az autót. Volt néhány nagy ütközésem.”

Majd a huszonegy éves versenyzőt megkérdezték, hogy ki kell-e fizetnie a károkat, ha összetörik valamit, mire ő így válaszolt:

„Szerencsére nem, mert tavaly elszúrtam volna! Úgy értem, tavaly nagyon sokba került a csapatnak, amikor baleset volt. Mert van egy költségvetési korlát, és ha a csapatnak lesz néhány olyan bukása, ami nagyon drága, az sokba kerül. Monzában nagyon jól kezdtem, tizenkettedik lettem és gyorsabban mentem. Aztán Bakuban, ami a második futamom volt, a Q3-ba jutottam. Pontokat is szereztem Bakuban. Az autó nagyon jól ment azon a versenyen, és a kvalifikáción a csapattársam előtt végeztem. Alex egy nagyon jó pilóta, szerencsére elég jól kijöttem Alexszel.”

Silló Barnabás

Recent Posts

Minden győzelmet beárnyékol a tragédia: elhunyt a Superbike-világbajnokság vezérigazgatója

Hosszú betegség után szombaton elhunyt Gian Franco Carloia, aki 1993 óta vett részt a Superbike-világbajnokság…

51 perc ago

Haverja elől happolta el a barátnőjét George Russell

George Russell eddig ugyan nem rendelkezik világbajnoki címmel, és eddig mindössze 3 futamgyőzelme van a…

2 óra ago

Egy váratlan, új név került a Cadillac listájára

A jövőre debütáló Cadillac kapcsán a hírek leginkább a pilótákról szólnak. Az amerikai istálló ugyanis…

3 óra ago

Az FIA megint hibázott, és ezért újra változik a rajtsorrend!

Az FIA elképesztő beismerést tett, miután későn törölték Nico Hülkenberg leggyorsabb körét a Bahreini Nagydíj…

4 óra ago

A lekörözött Verstappen kiütötte, legközelebb világos üzenetet kapott

A 2001-es Brazil Nagydíjon váratlan ütközés történt. A versenyen Juan Pablo Montoya remek teljesítményt nyújtott,…

6 óra ago

Mindkét Mercedes büntetést kapott a boxutcai szabálytalanság miatt

A Mercedes párosa, George Russell és Andrea Kimi Antonelli hátrébbről kezdi meg a holnapi futamot.…

13 óra ago