F1

Jól halad a Honda az új erőforrással

Jövőre az új szabályváltozások évében a Honda már nem a Red Bull, hanem az Aston Martin partnere lesz. A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe tájékoztatta a közvéleményt az erőforrással kapcsolatos fejleményekről.

A Red Bull-lal való házasság sikersztori volt a Honda számára, ahol két konstruktőri és négy versenyzői bajnoki címet szereztek. 2026-tól már a japán gyártó előre tekint, hogy az Aston Martinnak megfelelő erőforrása legyen.
A japán gyártó saját maga által került ebbe az érdekes helyzetbe, hiszen 2021-ben bejelentették, hogy kivonulnak a Forma-1-ből. Ekkor a Red Bull 2026-ra partnerséget kötött a Forddal a Red Bull Powertrains számára. Amikor azonban bejelentették az új szabályokat, az visszacsábította a Hondát a sportba. Végül a Mercedestől függetlenedő Aston Martinnal kötöttek szerződést.

A Japán Nagydíj hétvégéjén nyilatkozott Watanabe és megerősítette, hogy a 2026-os erőforrás fejlesztése az angol csapat számára sínen van:

„Megszüntettük korábban a projektet a Forma-1-gyel, így 2015-ben felkészületlenek voltunk, a nulláról kezdtük. Most nem a nulláról indulunk, így ez egy simább fejlődés lesz.”

Az Aston Martin háza táján most nagy az érdeklődés, hiszen náluk versenyzik Fernando Alonso és 2026-tól már Adrian Newey kezei alatt lesz az autó fejlesztése. A hatvanhat éves szakember megerősítette, hogy mint ügyvezető technikai igazgató és részvényesként érkezett a csapathoz.

Watanabe és Newey ismét együtt dolgoznak majd. A HRC vezérigazgatója lelkes a projekt kapcsán:

„Megtiszteltetés, hogy újra együtt dolgozhatunk Newey-val az Aston Martinnál. Együtt fogunk dolgozni egy versenyképes F1-es autó megalkotásán.”

Newey az idei év márciusának elején kezdte meg a munkát a csapattal. Andy Cowell csapatfőnök elárulta, hogyan nézett ki Newey első napja az alakulatnál, akkor azt nyilatkozta:

„Besétált az irodájába a gyárban, letette az aktatáskáját, és szinte azonnal egy koncepciós megbeszélésen vett részt. Találkozott az egész vezetői csapatunkkal, és gyorsan elmerült a mérnökeink között. Figyelmesen hallgatta, mit mondanak az emberek az elvégzett munkájukról. Végső soron ő egy mérnök, aki segít a versenyautóink tervezésében. Rögtön belevetette magát a munkába. Kérdéseket tesz fel, véleményt nyilvánít, és új nézőpontot hoz. Örülünk, hogy nálunk van.”

Silló Barnabás

Recent Posts

Wolff a Forma-1 legendáiról: Úgy érezték, hogy a világ ellenük van

Toto Wolff a Mercedes csapatfőnöke a sorozat egyik legsikeresebb, legtapasztaltabb és legelismertebb személyei közé tartozik.…

50 perc ago

Műteni kell, ezért Lance Stroll kihagyja a Spanyol Nagydíjat!

Az Aston Martin hivatalosan is bejelentette, hogy a kanadai Lance Stroll nem áll rajthoz a…

8 óra ago

Az Alpine-nak a bajnoki címért kell harcolnia Briatore szerint

A bajnoki versenyfutásban akar részt venni az Alpine, ezt maga a csapatfőnök Flavio Briatore jelentette…

11 óra ago

Toto Wolff még mindig Verstappennel „flörtöl”

Bár az elmúlt hetekben kissé elült ez a téma, világos, hogy a Mercedes csapatfőnöke, Toto…

13 óra ago

Piastri az utolsó pillanatban vette el a pole-t Norristól

Oscar Piastri szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi Forma-1-es Spanyol Nagydíjra. Mögötte Lando Norris…

13 óra ago

Christian Horner reagált a ferraris pletykákra

Egy ideje téma a sajtóban Christian Horner esetleges távozása a Red Bulltól. A brit sikerkovács…

15 óra ago