A tavalyi év elején még masszív Red Bull dominancia uralkodott a Forma-1-ben, majd fordult a kocka és a szezon végére úgy megerősödött a McLaren, hogy megnyerték a konstruktőri világbajnoki címet, a Red Bull pedig a harmadik helyre csúszott.
Az idei év is McLarem fölénnyel és egy nehezen kezelhető Red Bullal kezdődött, mely utóbbit csak Max Verstappen képes megfelelően kezelni. Bár Japánban a hollandnak sikerült nyerni, a McLaren továbbra is a legerősebb erő a mezőnyben jelenleg.
Amikor pedig valamely csapat a többiek fölé tornyosul, mindig felmerül a feltételezés a riválisok részéről, hogy talán nem teljesen szabályos az az autó. Erre tett most diszkrét utalást Jos Verstappen, Max édesapja is.
Megosztott ugyanis egy videót, amely összehasonlítja a McLaren és a Red Bull hátsó szárnyának rugalmasságát.
A bahreini, szezon előtti tesztek után már téma volt a McLaren szárnyának hajlékonysága.
Az FIA a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt kiadott egy módosított technikai irányelvet a hátsó szárnyakra vonatkozóan, majd Kínában ezt tovább szigorította. Az új korlátozások szerint a csapatoknak olyan hátsó szárnyakat kell készíteniük, amelyek a fő szárnyelemen végzett 75 kg-os függőleges terheléses teszt során a hajlékonyság határértéke 2 mm-ről 0,5 mm-re csökkent, és az idő rövidsége miatt kizárólag Kínában 0,25 mm-es tűréshatárt határoztak meg.
De Japán után, a harmadik körben, amikor Lando Norrist Oscar Piastri üldözte, a brit hátsó szárnyának kamerájából készült felvételeken látható, hogy a McLaren szárnyán a rés nő és csökken.
Egy X-felhasználó közzétett egy osztott képes videót, melyen egyidejűleg látható a Red Bull és a McLaren hátsó szárnya. Jos Verstappen ezt a videót osztotta meg X-en. Bár megjegyzést nem fűzött hozzá, a közönség számára rögtön világos volt, hogy Jos ezzel arra céloz, szerinte nem feltétlenül felel meg a szabályoknak a papaja-csapat autójának hátsó szárnya.
Ráadásul hamarosan az első szárnyak is szem elé kerülnek majd. Nem sokkal korábban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner már elárulta, hogy szemmel tartja az FIA közelgő technikai direktíváját, amelyet a Spanyol Nagydíjon vezetnek be.
Az FIA szigorúbb statikus terhelési teszteket vezet be az első szárnyakra Barcelonától, június elejétől.