F1

Jos Verstappen arra célozgat, hogy szabálytalan lehet a McLaren?

A tavalyi év elején még masszív Red Bull dominancia uralkodott a Forma-1-ben, majd fordult a kocka és a szezon végére úgy megerősödött a McLaren, hogy megnyerték a konstruktőri világbajnoki címet, a Red Bull pedig a harmadik helyre csúszott.

Az idei év is McLarem fölénnyel és egy nehezen kezelhető Red Bullal kezdődött, mely utóbbit csak Max Verstappen képes megfelelően kezelni. Bár Japánban a hollandnak sikerült nyerni, a McLaren továbbra is a legerősebb erő a mezőnyben jelenleg.

Amikor pedig valamely csapat a többiek fölé tornyosul, mindig felmerül a feltételezés a riválisok részéről, hogy talán nem teljesen szabályos az az autó. Erre tett most diszkrét utalást Jos Verstappen, Max édesapja is.

Megosztott ugyanis egy videót, amely összehasonlítja a McLaren és a Red Bull hátsó szárnyának rugalmasságát.
A bahreini, szezon előtti tesztek után már téma volt a McLaren szárnyának hajlékonysága.

Az FIA a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt kiadott egy módosított technikai irányelvet a hátsó szárnyakra vonatkozóan, majd Kínában ezt tovább szigorította. Az új korlátozások szerint a csapatoknak olyan hátsó szárnyakat kell készíteniük, amelyek a fő szárnyelemen végzett 75 kg-os függőleges terheléses teszt során a hajlékonyság határértéke 2 mm-ről 0,5 mm-re csökkent, és az idő rövidsége miatt kizárólag Kínában 0,25 mm-es tűréshatárt határoztak meg.

De Japán után, a harmadik körben, amikor Lando Norrist Oscar Piastri üldözte, a brit hátsó szárnyának kamerájából készült felvételeken látható, hogy a McLaren szárnyán a rés nő és csökken.

Egy X-felhasználó közzétett egy osztott képes videót, melyen egyidejűleg látható a Red Bull és a McLaren hátsó szárnya.  Jos Verstappen ezt a videót osztotta meg X-en. Bár megjegyzést nem fűzött hozzá, a közönség számára rögtön világos volt, hogy Jos ezzel arra céloz, szerinte nem feltétlenül felel meg a szabályoknak a papaja-csapat autójának hátsó szárnya.

Ráadásul hamarosan az első szárnyak is szem elé kerülnek majd. Nem sokkal korábban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner már elárulta, hogy szemmel tartja az FIA közelgő technikai direktíváját, amelyet a Spanyol Nagydíjon vezetnek be.

Az FIA szigorúbb statikus terhelési teszteket vezet be az első szárnyakra Barcelonától, június elejétől.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Hivatalos: Gyártót vált a Haas és bejelentette jövő évi felállását

Pénteken jött a hír, hogy a Haas megváltozik jövőre. Szeptember idáig a bejelentések hónapja, mind…

1 óra ago

A McLaren magyarázza a bizonyítványt, hogy miért kaptak ki Verstappentől

A McLaren csapatfőnöke elmagyarázta, miért szenvedett a wokingi csapat hirtelen vereséget Max Verstappentől az Olasz…

2 óra ago

Verstappen az egyik újoncban kicsit a korábbi önmagát látja

Max Verstappen elmagyarázta, mi emlékezteti önmagára a fiatal Kimi Antonelliben. Az olasz pilóta egyetlen F2-es…

3 óra ago

Lando Norris megpróbálja: Nem kell seggfejnek lenni

Lando Norris idén ádáz küzdelmet vív mclarenes csapattársával, Oscar Piastrival, hogy 2025-ben megszerezze első Forma-1-es…

5 óra ago

Ricciardo sehol nem versenyez többé, ám a Red Bull partnerének nagykövete lettt

A Ford Racing bejelentette, hogy a korábbi F1-es Red Bull versenyző, Daniel Ricciardo csatlakozik hozzájuk,…

15 óra ago

Verstappen tört borsot a McLarenek orra alá a Ferrari hazájában szombaton

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésén már majdnem Lando Norris zsebében volt a pole pozíció, de…

18 óra ago