F1

Jos Verstappen arra célozgat, hogy szabálytalan lehet a McLaren?

A tavalyi év elején még masszív Red Bull dominancia uralkodott a Forma-1-ben, majd fordult a kocka és a szezon végére úgy megerősödött a McLaren, hogy megnyerték a konstruktőri világbajnoki címet, a Red Bull pedig a harmadik helyre csúszott.

Az idei év is McLarem fölénnyel és egy nehezen kezelhető Red Bullal kezdődött, mely utóbbit csak Max Verstappen képes megfelelően kezelni. Bár Japánban a hollandnak sikerült nyerni, a McLaren továbbra is a legerősebb erő a mezőnyben jelenleg.

Amikor pedig valamely csapat a többiek fölé tornyosul, mindig felmerül a feltételezés a riválisok részéről, hogy talán nem teljesen szabályos az az autó. Erre tett most diszkrét utalást Jos Verstappen, Max édesapja is.

Megosztott ugyanis egy videót, amely összehasonlítja a McLaren és a Red Bull hátsó szárnyának rugalmasságát.
A bahreini, szezon előtti tesztek után már téma volt a McLaren szárnyának hajlékonysága.

Az FIA a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt kiadott egy módosított technikai irányelvet a hátsó szárnyakra vonatkozóan, majd Kínában ezt tovább szigorította. Az új korlátozások szerint a csapatoknak olyan hátsó szárnyakat kell készíteniük, amelyek a fő szárnyelemen végzett 75 kg-os függőleges terheléses teszt során a hajlékonyság határértéke 2 mm-ről 0,5 mm-re csökkent, és az idő rövidsége miatt kizárólag Kínában 0,25 mm-es tűréshatárt határoztak meg.

De Japán után, a harmadik körben, amikor Lando Norrist Oscar Piastri üldözte, a brit hátsó szárnyának kamerájából készült felvételeken látható, hogy a McLaren szárnyán a rés nő és csökken.

Egy X-felhasználó közzétett egy osztott képes videót, melyen egyidejűleg látható a Red Bull és a McLaren hátsó szárnya.  Jos Verstappen ezt a videót osztotta meg X-en. Bár megjegyzést nem fűzött hozzá, a közönség számára rögtön világos volt, hogy Jos ezzel arra céloz, szerinte nem feltétlenül felel meg a szabályoknak a papaja-csapat autójának hátsó szárnya.

Ráadásul hamarosan az első szárnyak is szem elé kerülnek majd. Nem sokkal korábban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner már elárulta, hogy szemmel tartja az FIA közelgő technikai direktíváját, amelyet a Spanyol Nagydíjon vezetnek be.

Az FIA szigorúbb statikus terhelési teszteket vezet be az első szárnyakra Barcelonától, június elejétől.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

VIDEÓ: Brutális baleset után tűzgolyóvá vált a Lamborghini

Ijesztő balesetnek lehettek szemtanúi a GT World Challenge nézői Misanoban. Egy baleset után valósággal felrobbant…

3 óra ago

Montoya sejti, valójában miért találkozott Verstappen és Wolff Szardínián

Juan Pablo Montoya szerint a pár nappal ezelőtti Max Verstappen és Toto Wolff találkozója Szardínián…

4 óra ago

Danica Patrick egyre kínosabb dolgokkal hívja fel magára a figyelmet

Danica Patrick neve közismert a motorsport világában, ám egyre gyakrabban csapja ki a biztosítékot az…

6 óra ago

Verstappen már külön sajtótájékoztatót tart Belgiumban?

Nelson Valkenburg a Nailing the Apex podcastban beszélt Max Verstappen helyzetéről a Red Bull Racingnél.…

8 óra ago

Továbbra sincs ellenszer Márquez ellen, sorozatban ötödjére nyert, és a bajnokság is eldőlni látszik

Izgalmakban nem volt hiány, de végül minden a szokásossal zárult. Napsütéses idő fogadta a nyári…

9 óra ago

Elárulta Márquez, hogy nem tudott a sprint utáni vizsgálatról

Marc Márquez elismerte nem tudott arról, hogy akár megbüntethetik a sprint után. Marc Márquez meglehetősen…

10 óra ago