A Mercedes újonc pilótája, Kimi Antonelli megkapta a vadonatúj Mercedes AMG GT 63 S kulcsát, miután a 2025-ös Forma-1-es szezonra csatlakozott a brackley-i csapathoz.
Bár sokan egyből egy lendületes körre elvinnék ezt a sportkocsit, a 18 éves versenyző még három évig nem vezetheti a hazájában azt. Annak ellenére, hogy olyan versenyautót vezet, amelynek teljesítménye mellett eltörpül bármelyik utcai autó, Antonelli 2028-ig nem vezetheti legálisan az olasz utakon. A bolognai születésű pilóta tavaly augusztusban töltötte be 18. életévét, és csak idén januárban tette le a vizsgát. Mindez az új olasz közúti szabályokat követi, amelyek 2024. december 14-én léptek életbe. Ez megtiltja az új sofőröknek, hogy a jogosítványuk birtoklásának első három évében 75 kW/tonnánál nagyobb teljesítményű gépjárműveket vezessenek. A Mercedes 430 kW/tonnával büszkélkedhet, tehát némileg e fölött helyezkedik el. Korábban a járművezetőknek csak egy évet kellett várniuk ezen korlátozás feloldására.
Antonelli számára ez természetesen azt jelenti, hogy beülhet a volán mögé, és élvezheti az autó 4,0 literes, duplaturbós V8-as motorjának üvöltését, de nem vezetheti közúton. Az autó egyelőre a garázsban marad (vagy Olaszországon kívül), annak ellenére, hogy ő egy képzett autóversenyző, aki az ötödik helyen áll a pilóták tabelláján.
A fiatal olasz elképesztően jól kezdte bemutatkozó szezonját. Lewis Hamilton utódjaként a Mercedesnél nagy nyomás nehezedett rá, de Antonelli megfelelt a kihívásnak, és az első három versenyhétvégén 30 pontot gyűjtött. Ausztrália igazán lenyűgöző volt, ahol a 16. helyre kvalifikálta magát, miután padlólemez-sérülést szenvedett, de a negyedik helyen végzett az esős versenyen. Toto Wolff csapatfőnök az ausztrál teljesítményéről ennyit mondott:
„Az időmérő, az nem az ő hibája volt, egyszerűen csak rossz helyen találta el a rázókövet. Sokkal előrébb is végezhetett volna. A nagydíjon azt láttuk, hogy lassan, de biztosan meg tudott előzni mindenkit anélkül, hogy hibázott volna. Volt egy kis megpördülése, de egyébként a negyedik hely az az eredmény, amit megérdemel.”
A Kínai és a Japán Nagydíjon tovább bizonyította a képességeit, mindkét futamon a hatodik helyen végzett, ezért így folytatta Wolff:
„Azt hiszem, mindig is ismert volt előttünk a potenciálja, már gyerekkora óta. Teher alatt is jól teljesít.”
Miközben a versenypályán harcol, a vizsgákkal is küzd, mivel befejezi az iskolát. Az utolsó tanévében van, és egyensúlyt kell teremtenie a versenyzés valamint a vizsgái között. Antonelli nemrég a The Fast and the Curious podcastnek beszélt erről:
„Ez az utolsó évem az iskolában. Végzős vizsgáim lesznek. Szóval jelenleg próbálok olyan időpontot beilleszteni, amikor meg tudom ezeket csinálni, ami elég nehéz. Kár lenne csak úgy abbahagyni az iskolát az utolsó évben. Ráadásul anyukámnak is fontos, szóval miatta is elvégzem.”
Antonelli máris megdöntött egy korszakos Verstappen rekordot