Christian Danner szerint Lewis Hamilton megnyilvánulásai nem voltak „túl okosak”.
Az ausztráliai szezonnyitón a frissen a Ferrarihoz igazolt Lewis Hamilton frusztráltnak tűnt az új mérnökével, Riccardo Adamival szemben, azt sugallva, hogy az túl sok információt zúdított rá vezetés közben.
Hamilton a Kínai Nagydíj hétvégéje előtt a sajtót kritizálta. Úgy érezte, manipulálták a rádiós kommunikációját, hogy hamis képet alkossanak a beszélgetésről.
Ez után Hamilton megnyerte a sanghaji sprintet, és utána Adamival nevetgélt a rádióban. A verseny alatt a csapat érdekeit helyezte előtérbe azzal, hogy proaktívan cserét javasolt a gyorsabb csapattársával, Charles Leclerc-rel.
Fred Vasseur csapatfőnök azonban dühös volt az F1-es közvetítésekbe tett rádióbeszélgetések miatt. Úgy érezte, azt a félrevezető benyomást keltették, hogy a Ferrari csapatutasítást kényszerített ki.
Hamiltont később Leclerc-rel együtt kizárták a Kínai Nagydíjról. Legutóbb Japánban egyszerűen hiányzott a tempó, Hamilton a nyolcadik helyre kvalifikálta magát, és a hetedik helyen végzett.
A Sky Sports F1-nek nyilatkozva Hamilton ezt követően azt állította, hogy a Ferrari „talált valamit az autón, ami alulteljesített”.
Az ex-F1-es versenyző Christian Danner úgy érzi, hogy ezek a „rejtélyes” megjegyzések nem voltak túl okosak. Szerinte Hamilton nem a megfelelő módon dolgozta fel a csalódást keltő rajtját. Úgy véli, Vasseurnek reagálnia kell, hogy megvédje a csapatot. A csapatfőnök azt szeretné, ha Hamilton mindent megkapna, de nem szabad elfogadnia a „szemtelen” viselkedését.
„Látszik rajta, hogy egy kicsit nyugtalan, szinte már-már szemtelen, és panaszkodik erre-arra” – mondta Danner.
„Úgy értem, arra számítok – nem feltétlenül Bahreinre, de egy bizonyos ponton mindenképp –, hogy a Ferrari reagálni fog erre. Fred Vasseur nem hagyhatja, hogy a pilóta azt mondja, hogy van egy alkatrész az autón, ami hátráltatja a teljesítményemet.”
„Nem irigylem Fredet, mert ő tényleg azt akarja, hogy ez működjön. Tényleg azt akarja, hogy Lewisnak mindene meglegyen.”
„Nem hiszem, hogy nagyon okos dolog ilyen rejtélyes vádakat megfogalmazni a csapat ellen. Olyan, mintha azt mondanád: ‘Nem adtatok nekem egy adott dolgot, és ezért vagyok lassú.’ Szerintem, bármennyire is nehéz egy ilyen szupersztárnak, össze kell szorítania a fogát, és meg kell nézni, hogyan boldogul.”
A Ferrari egy jelentés szerint a hasmagasság megemelésével „megnyomorítja” az autóját. Ez egy kikényszerített változtatás volt, miután Hamilton emiatt kapott kizárást. Így az autó szabályos, de ez azt jelenti, hogy a Ferrari köridőt veszít a McLarenhez képest. Lehet, hogy erre utalt Hamilton, de nem világos, hogy a Ferrari hogyan javítja ezt úgy, hogy közben a szabályokon belül marad.
A jövő hónapban a Ferrari feladhatja a 2025-ös évre koncentrálást, ha nem javulnak az eredményeik. Elkezdik majd a 2026-os autót előtérbe helyezni, ha az egyéni és konstruktőri bajnokságban is kiesnek a versenyből.