Fotó: Peter Fox/LAT Images/McLaren
Oscar Piastri elismerte, hogy nyitott lenne arra, hogy a McLarennel induljon a Le Mans-i 24 órás versenyen.
A McLaren csütörtökön jelentette be, hogy 2027-ben visszatér a hosszútávú világbajnokságba a Hypercar osztályban. Ez a projekt már régóta napirenden van, a megfelelő motor kiválasztása azonban eddig akadálynak bizonyult. Arról, hogy melyik autójukat vagy motort használ majd a csapat, egyelőre nem árultak el részleteket. A lépéssel a McLaren lesz az egyetlen olyan versenyistálló, amely a Forma-1-ben, a Formula E-ben, az IndyCarban és a World Endurance Championshipben is jelen van. Ez egyben megnyitja az utat Piastri és csapattársa, Lando Norris előtt is, hogy a legendás francia hosszútávú klasszikus versenyen induljanak. Az ausztrál a kilátásokról így beszélt:
„Egy nap igen, de egy ideig még nem. Jelenleg igazán boldog vagyok a Forma-1-ben.”
Míg korábban gyakori volt, hogy a pilóták több bajnokságban is indulnak, ma már ez egyre ritkább. Nico Hülkenberget 2015-ben a Porsche szerződtette, és méltán nagy győzelmet aratott Earl Bamber és Nick Tandy mellett egy Porsche 919-essel, miközben a Force Indiánál is versenyzett az F1-ben. Fernando Alonso is eltöltött már időt sportkocsik világában, kétszer nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt a Toyotával, és a 2018-19-es világbajnokságot Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima oldalán szerezte meg. Így 2018-ban a királykategóriában és a hosszútávú világbajnokságban is ment. Piastri arról, hogy megismétli-e spanyol riválisa bravúrját, ennyit mondott:
„Nem hiszem, hogy egyik bajnokságnak is jót tennél azzal, ha mindkettőben zsonglőrködni próbálsz. Feltehetően nem annyira káros az F1-es bajnokságodra nézve, de amikor sok minden forog kockán, mint most… És emellett egyszerűen nem adnád meg Le Mans-nak azt a tiszteletet, amit felkészülési szempontból megérdemelne. Szerintem ez nem olyasmi, amibe úgy akarsz belemenni, hogy nem vagy kellően felkészült. Szóval megvárom, amíg végigcsinálom, amit a száguldó cirkuszban akarok, és aztán elgondolkodom azon, hogy Zak Brown meghagyja nekem, hogy Le Mans körül felégessem az aszfaltot.”
Évekkel ezelőtt volt olyan a MotoGP-ben, hogy tízen értek célba. Bukásfesztivált hozott a MotoGP-ben a…
Emerson Fittipaldi volt az első brazil pilóta, aki Forma-1-es világbajnok lett. Az 1972-es és 1974-es…
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko megerősítette, hogy a következő két versenyhétvégén fejlesztéseket mutatnak be,…
Max Verstappen igazi úttörő lett hazájában, hiszen a sikerek hatására Hollandiában egyre több gyerek választotta…
Kissé rázósan indult Andrea Kimi Antonelli karrierje a Forma-1-ben. Andrea Kimi Antonelli a tavalyi Olasz…
A Forma-1-es legenda, Alain Prost bevallotta, hogy lenyűgözte a sportág jelenlegi bajnokságának az éllovasa, Oscar…