Categories: F1

Az FIA megint hibázott, és ezért újra változik a rajtsorrend!

Az FIA elképesztő beismerést tett, miután későn törölték Nico Hülkenberg leggyorsabb körét a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén.

Hülkenberg eredetileg a kvalifikáció nyitó szakaszában haladt, majd a Q1 legjobb idejét 45 perccel később törölték. Enélkül az idő nélkül a Sauber versenyzőjének már az időmérő első szakaszának végén ki kellett volna esnie, helyette Alex Albonnak kellett volna továbbjutnia. A stewardok kiadtak egy jelentést az esetről, amiben kifejtették, hogy az ügyet csak a Q2 megkezdése után kezdhették meg vizsgálni. A késésre azonban eleve nem adtak magyarázatot. Az FIA azóta kiadott egy közleményt, amelyben magyarázatot adott erre végül, és elismerte, hogy hibázott.

„Számos olyan pályakorlátozási pont van, amelyeket folyamatosan élőben figyelünk. A track limit hot spotok így elsőbbséget élveznek. A korábbi edzések alapján a 11-es kanyart nem tekintették a pályakorlátok szempontjából kiemelt területnek. Utólag belegondolva, mint kanyarnak előrébb kellett volna kerülnie a prioritási listánkon. A pálya olyan területeinek ellenőrzése, mint a 11-es kanyar, kicsit tovább tart, mint a kiemelteké. Sajnos ebben az esetben az ellenőrzés időzítése miatt nem lehetett a Q2 kezdete előtt lépni. Amint tudomást szereztünk az esetről, azonnal cselekedtünk. Megnövelt erőforrások, jobb rendszerek és folyamatok felé törekszünk. Ezúttal azonban hibáztunk.”

Míg Hülkenberg idejét végül törölték és a kvalifikációs besorolás frissítve az új rajtpozícióját, már nem lehetett kezelni ennek a hatásait, ahogy ez eldőlt.

Ez azt jelenti, hogy Hülkenberg a 16. rajtkockából indulhat, Albon a 15., Esteban Ocon pedig, aki piros zászlót váltott ki, amikor a Q2-ben teljesített kör nélkül kiesett, a 14. helyre állhat majd fel.

Vámosi Péter

Recent Posts

Megdőlt egy negatív rekord a MotoGP-ben: Évek óta nem esett ki ennyi versenyző

Évekkel ezelőtt volt olyan a MotoGP-ben, hogy tízen értek célba. Bukásfesztivált hozott a MotoGP-ben a…

1 óra ago

Clark, Hill, McLaren, Lauda? Fittipaldi ettől az ellenfelétől tartott leginkább!

Emerson Fittipaldi volt az első brazil pilóta, aki Forma-1-es világbajnok lett. Az 1972-es és 1974-es…

3 óra ago

A Red Bull több fejlesztési csomagot is bevezet Verstappen bajnoki esélyeinek a növelése érdekében

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko megerősítette, hogy a következő két versenyhétvégén fejlesztéseket mutatnak be,…

5 óra ago

A Williams megtalálhatta a saját Verstappenjét

Max Verstappen igazi úttörő lett hazájában, hiszen a sikerek hatására Hollandiában egyre több gyerek választotta…

15 óra ago

Brutálisan őszinte vallomást tett Antonelli a tavalyi debütálós balesete után

Kissé rázósan indult Andrea Kimi Antonelli karrierje a Forma-1-ben. Andrea Kimi Antonelli a tavalyi Olasz…

17 óra ago

Prost elárulta, hogy ki olyan a jelenlegi mezőnyből, mint volt annak idején ő

A Forma-1-es legenda, Alain Prost bevallotta, hogy lenyűgözte a sportág jelenlegi bajnokságának az éllovasa, Oscar…

19 óra ago