Fotó: Andy Hone/LAT Images/McLaren
Oscar Piastri és a McLaren nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíjat. Utána George Russell és Lando Norris zárta a top 3-at.
A Bahreini Nagydíj kezdetén már sötétedni kezdett, majd a verseny kezdetén teljesen besötétedett.
Az első rajthelyet Oscar Piastri foglalta el, mellette Charles Leclerc állt, mögöttük pedig George Russell és Pierre Gasly sorakozott fel. Őket Andrea Kimi Antonelli követte, és csak utána jött Lando Norris, ami kisebb meglepetés volt. A negyedik sorban Max Verstappen és Carlos Sainz foglalt helyet, a top 10 rajthelyet pedig Lewis Hamilton és Yuki Tsunoda zárta. A top 10-ből a két ferraris kezdett közepes gumikeverékeken, míg a többiek a lágyakat választották.
Az 57 körös verseny rajtját Russell és Norris kapta el a legjobban. Russell azonnal letudta Leclerc-t és kis ideig még Piastrira is veszélyes volt. Közbeb Norris rögtön feljött a 3. helyre. De Sainz is két helyet javított.
A 20. helyről rajtoló Bearman pedig a 2. körben már a 15. helyen haladt.
Antonelli előre menekült Verstappen elől, és megelőzte Sainzot az 5. körben, de rögtön utána a holland is így tett.
A 8. körben Norrisnak 5 másodperces büntetést osztottak ki, mert nem jól állt fel a rajtrácsra a rajt előtt. A visszajátszásból az látszott, hogy először jó helyen állt, de utána valamiért előrébb gurult.
A 9. körben Hamilton megelőzte Sainzot, ám először a spanyol visszaelőzte. Utána azonban sikerrel kivitelezte a menővert, míg Sainz már küszködött a gumikkal és Tsunoda is meg tudta előzni.
Ezt követően Antonelli előzött. Bár Gasly remekül védekezett, az Alpine-hoz képest nagyon előkelő helyen, de nem tudta sokáig tartani az olaszt. Ezt követően Gasly és az őt követő Verstappen is kiment kerékcserére. A holland nem tudott jó ütemben elindulni a boxból, így sok időt veszített. A lámpája valamiért nem váltott zöldre, miután az új kerekek felkerültek, ezért torpant meg a holland.
A 15. körben a lágyon rajtolók közül már csak az épp a 4. helyen haladó Albon nem cserélr még kereket. Az élen a két közepes gumikon rajtoló Ferrari állt, Leclerc-Hamilton sorrendben. Őket Piastri és Russell követte.
Albon a 17. körben cserélte le a Pirelliket. Egy körrel később dupla kiállást teljesített a Ferrari, egymás után érkezett kerékcserére Leclerc és Hamilton, noha a monacói alapvetően még nem akarta a cserét.
Antonelli pedig hamarosan támadni kezdte Vestappent a 7. helyért, majd a 20. körben sikerült is neki az előzés. Verstappen sokat panaszkodott rádión, úgy fogalmazott, hogy „minden túlmelegszik”.
A 22. körben Hamilton megelőzte Doohant, majd rögtön utána a köszködő Verstappent is, aki már borzalmasnak nevezte a Red Bull fékjeit.
A 24. körben Leclerc előzéssel próbálkozott Norrisszal szemben, ami kis híján sikerült is, de végül mégsem. Egy körrel később azonban sikerrel abszolválta a manővert.
A 27. körben Verstappen ismét kerékcserére érkezett, de a jobb első kerék nehezen jött le, így ismét időt veszített és az utolsó helyre esett vissza. Ezt követően Antonelli is érkezett, lágyakat kapott, majd érkezett a két Alpine is dupla kiállással, ám ők kemény keveréket kaptak.
A 32. körben pályára küldték a biztonsági autót, míg a törmeléket eltakarították a pályáról. Ezt kihasználta kerékcserére szinte mindenki, köztük Piastri, Russell, Leclerc, Norris és Hamilton is.
A 35. kör végén távozott a safety car. Leclerc nem jól kapta el az újraindítást, Norris és Hamilton is támadta őt, de végül Norris került Hamilton mögé. Visszaelözte ugyan a ferrarist, de ezt a pályán kívül sikerült kiviteleznie, ezért a csapat szólt neki, hogy engedje vissza maga elé, mielőtt büntetést kapna.
Lawson egy Hülkenberg megkoccolásért kapott 5 másodperces büntetést. Majd Saint kapott 10 másodpercet, a Tsunoda-előzésért.
Sainz a 45. körben műszaki okokból kiállni kényszerült a versenyből.
A 47. körben Norris próbálta megelőzni Leclerc-t, de elfékezte magát, így ez nem sikerült. A 49. körben újabb próbálkozás következett, de a monacói nagyon szélesen fordult, hogy ne legyen lehetősége Norrisnak.
Az 52. körben Norris sikerrel járt és átvette a harmadik helyet.
Russellt DRS-szabálysértés miatt jegyezték fel a versenybírák, miközben ő a rádión a sebességváltója miatt panaszkodott. Norris és Tsunoda közben a túl sok pályaelhagyásért kapott figyelmeztetést.
Lawson közben újabb büntetést kapott, ezúttal 10 másodpercet.
Az utolsó 2 körben Norris Russellt próbálta előzni, de a Mercedes versenyzője kivédekezte a támadásokat és megtarotta a második helyet. Így Norris a dobogó harmadik fokát szerezte meg.
# | Versenyző | Csapat | Hátrány |
---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | McLaren | |
2 | George Russell | Mercedes | +15.499 |
3 | Lando Norris | McLaren | +16.273 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | +19.679 |
5 | Lewis Hamilton | Ferrari | +27.993 |
6 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +34.395 |
7 | Pierre Gasly | Alpine | +36.002 |
8 | Esteban Ocon | Haas | +44.244 |
9 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +45.061 |
10 | Oliver Bearman | Haas | +47.594 |
11 | Kimi Antonelli | Mercedes | +48.016 |
12 | Alexander Albon | Williams | +48.839 |
13 | Nico Hulkenberg | Sauber | +53.472 |
14 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +56.314 |
15 | Jack Doohan | Alpine | +57.806 |
16 | Fernando Alonso | Aston Martin | +60.340 |
17 | Liam Lawson | Racing Bulls | +64.435 |
18 | Lance Stroll | Aston Martin | +65.489 |
19 | Gabriel Bortoleto | Sauber | +66.872 |
– | Carlos Sainz | Williams | kiesett |
Christian Horner elárulta, hogy miért romlott el a boxutcai jelzőlámpa Red Bull garázsánál, a Bahreini…
Franco Colapinto bocsánatot kért Uruguaytól. Az argentin egy podcastban "vicces" jellemzést adott a dél-amerikai országról, amelyekkel…
Az FC Internazionale Milano és a Nike örömmel jelentett be új és kivételes együttműködését a…
Robog tovább a Forma-1 mezőnye, és a tripla hétvége harmadik állomása következik, a Szaúd-arábiai Nagydíj.…
Oscar Piastri szerint nagyszerű fejlesztéseket kapott az MCL39, ám a csapattársa küszködik az új iránnyal.…
Nagyon régóta nem volt ilyen nehéz futama Max Verstappennek. A regnáló világbajnok sokszor képre került…