Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos mását, tudtam, hogy a rég elveszett legózási mániám vissza fog térni.
Ami így is lett, meg is rendeltem hát a Ferrari tavalyi autóját (mind a hivatalos oldalon, mind a viszonteladóknál is 11 ezer Ft-ba kerül egy-egy autó), és ahogy megérkezett, neki is veselkedtem.
275 elemből álló készlethez közel 100 oldalas összeszerelési útmutató párosult, így biztos volt, hogy ez nem egy félórás történet lesz.
A papír alapú kézikönyv összességében érthetően mutatta be a folyamatokat, ám sokszor szükség volt arra, hogy térben is lássam az elemeket és az épülő autót, így én inkább a LEGO hivatalos applikációját, a LEGO Builder-t használtam, ahol a QR-kód beolvasása után virtuálisan is megjelenik az összeszerelési útmutató. Ami a legfontosabb, hogy 3D-ben ábrázol mindent, így akinek kicsit rosszabb a térlátása, mint nekem, annak ez sokkal inkább előnyére válik.
Azonban még így is voltak pillanatok, amikor vissza kellett bontanom egy-egy elemet, főleg a nagy, sok apróbb kockákból álló részeknél (mint pl. a hátsó szárny), ahol elég hellyel arrébb rakni egy elemet és máris nem adta ki.
A másik nehézség, ami leginkább a kézügyességen múlik, azok a miniatűr szponzor matricák felragasztása. Ez nem tartozik az erősségeim közé, így fordulhatott elő, hogy egy HP-logó fejjel lefelé került fel az autóra, ami ugyan már csak némi esztétikai rontást eredményez… 😀
Összességében azonban remek ötlet volt a dánok részéről, ezért a pénzért pedig megérős, hiszen azért nem egy mini autóról van szó, amikor elkészül, hanem egy olyanról, ami akár egy szekrénytetőn, íróasztalon vagy a lakás bármelyik pontján látványos és jól mutat, főleg akkor, ha valaki az egész készletet kirakta.
A nehézségi szintje megítélésem szerint átlagos, bárki képes kirakni, csak fontos, hogy kellően odafókuszáljon minden egyes apró részletre, időben is kényelmes, nekem 2 óra 27 percet ölelt fel csupán.
Mi szüksége van a LEGO-nak a Forma-1-re, mikor már minden piacot lefedtek?