F1

LEGO Ferrari SF-24: A trükk a részletekben rejlik

Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos mását, tudtam, hogy a rég elveszett legózási mániám vissza fog térni.

Ami így is lett, meg is rendeltem hát a Ferrari tavalyi autóját (mind a hivatalos oldalon, mind a viszonteladóknál is 11 ezer Ft-ba kerül egy-egy autó), és ahogy megérkezett, neki is veselkedtem.

275 elemből álló készlethez közel 100 oldalas összeszerelési útmutató párosult, így biztos volt, hogy ez nem egy félórás történet lesz.

A papír alapú kézikönyv összességében érthetően mutatta be a folyamatokat, ám sokszor szükség volt arra, hogy térben is lássam az elemeket és az épülő autót, így én inkább a LEGO hivatalos applikációját, a LEGO Builder-t használtam, ahol a QR-kód beolvasása után virtuálisan is megjelenik az összeszerelési útmutató. Ami a legfontosabb, hogy 3D-ben ábrázol mindent, így akinek kicsit rosszabb a térlátása, mint nekem, annak ez sokkal inkább előnyére válik.

Azonban még így is voltak pillanatok, amikor vissza kellett bontanom egy-egy elemet, főleg a nagy, sok apróbb kockákból álló részeknél (mint pl. a hátsó szárny), ahol elég hellyel arrébb rakni egy elemet és máris nem adta ki.

A másik nehézség, ami leginkább a kézügyességen múlik, azok a miniatűr szponzor matricák felragasztása. Ez nem tartozik az erősségeim közé, így fordulhatott elő, hogy egy HP-logó fejjel lefelé került fel az autóra, ami ugyan már csak némi esztétikai rontást eredményez… 😀

Összességében azonban remek ötlet volt a dánok részéről, ezért a pénzért pedig megérős, hiszen azért nem egy mini autóról van szó, amikor elkészül, hanem egy olyanról, ami akár egy szekrénytetőn, íróasztalon vagy a lakás bármelyik pontján látványos és jól mutat, főleg akkor, ha valaki az egész készletet kirakta.

A nehézségi szintje megítélésem szerint átlagos, bárki képes kirakni, csak fontos, hogy kellően odafókuszáljon minden egyes apró részletre, időben is kényelmes, nekem 2 óra 27 percet ölelt fel csupán.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Miért vált divatsporttá a Forma-1? A modern rajongói kultúra árnyoldalai

Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…

10 perc ago

Körvonalazódott Zarco jövője, Chantra viszont kikerülhet a MotoGP-ből

Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…

10 óra ago

Colapinto napjai meg vannak számlálva? Briatore nem elégedett vele

Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…

12 óra ago

Az F1-es riportermőt műtéte után támadták kinézete miatt

Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…

14 óra ago

E-sport premier a NET4+-on: jön a GT World Series

A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…

15 óra ago

Lehet, hogy az FIA nem meri majd eltiltani Verstappent?!

A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…

16 óra ago