A Ferrari már Bahreinben előrébb tudott lépni a fejlesztéseinek köszönhetően, de most a sajtó szerint kihívó lehet Szaúd-Arábiában.
Lewis Hamilton és Charles Leclerc Ferrarija jelentős frissítéseket kapott Bahreinben. Komolyan átdolgozták az autó padlólemezét, továbbá a diffúzort és a hátsó szárnyat. A változtatások célja pedig az volt, hogy a nehéz évkezdet után jobbá tegyék a Ferrari szezonját. Az új csomag teljesítménynövekedést hozott, Leclerc és Hamilton egyaránt az első ötben végzett. Leclerc előrébb is végezhetett volna, ha a biztonsági autó nem kavart volna be a Ferrari stratégiájába.
A Gazzetta dello Sport szerint a Ferrari az idei autójának, az SF-25-nek a teljesítményének tartományát közel kétszeresére tudta növelni a korábbi futamokhoz képest. Ez nagyrészt az új padlólemeznek köszönhető, amely lehetővé teszi, hogy az autó a változatos körülmények között teljesítsen.
Amit az olasz lap kiemel, hogy Jeddah-i aszfalt simább, mint a bahreini, erősen kopott felület. A Pirelli olyan kevés gumikopásra számít a pályán, hogy a három leglágyabb gumikeveréket viszi el a kínálatából. Ez még tovább tágíthatja a Ferrari teljesítményablakát, becslések szerint mintegy harminc százalékos növekedés várható Bahreinhez képest.
A Ferrari továbbá egy alacsony terhelésű, minimális szárnyszögű aerodinamikai konfigurációt kíván alkalmazni Jeddahban. A hasmagasságot is csökkentik, így a Ferrari teljes mértékben kihasználhatja a ground effect hatást. A szaúdi pálya elrendezése is jól illeszkedik majd az idei autójukhoz, amely különösen alkalmas a gyors kanyarokra. A szimulátorban a Ferrari különösen nagy figyelmet fordított az autó mechanikai tapadásának javítására.
A Bahreinben a csapat már rátalált a megfelelő ösvényre, és most Szaúd-Arábiában további előrelépést várnak.
A Ferrari a Szaúd-arábiai Nagydíj előtt a negyedik helyet foglalja el a konstruktőri táblázaton, ötvenhét ponttal.
Leclerc a Ferrari eddigi teljesítményéről: „Nem vagyunk elég gyorsak”