F1

Képekkel szemléltette Horner, miért nekik van igazuk

Christian Horner nyomtatott képekkel magyarázta el a médiának, miért született hibás döntés a Szaúd-Arábiai Nagydíjon.

Jól kapta el a rajtot Oscar Piastri, így az első helyről induló Max Verstappen mellé ugrott. Az első kanyarba egymás mellett hajtottak be, majd a holland kiszélesítette a pályát, és így került teljesen az ausztrál elé.

A stewardok jogtalan előnyszerzésnek minősítették a manővert, így 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a négyszeres világbajnokot. Ám Verstappen és a Red Bull úgy érezte, nem döntöttötek jól a stewardok. Igazuk bizonyításaként a brit csapatfőnök képekkel szemlélte álláspontjukat a sajtónak a futam után.

Horner a fotók segítségével elmonda, az 1-es kanyar bejáratánál egymás mellett volt a két versenyző, majd a kanyarcsúcspontnál Verstappen autója egy kicsivel előrébb volt. Emiatt vélték úgy, hogy nem volt szabálytalan a következő kanyar levágása és nem kell visszaadni a pozíciót.

,,Úgy gondolom, ez elég kemény büntetés volt. Nem engedtük el a pozíciót, mert nem gondoltuk, hogy bármi rosszat tett (Verstappen). Elég világosan látszik itt, hogy a kanyar csúcspontjánál Max megelőzte őt (Piastrit). A korábban megbeszélt irányelvek tükrében ez durva döntés volt. Ha a pozíciót feladjuk, akkor piszkos levegőbe kerül és George (Russell) is gondot okozott volna nekünk”magyarázta a Red Bull csapatvezetője.

Horner úgy érezte, büntetés nélkül sima Verstappen győzelem született volna:

,,A legjobb amit tehettünk, hogy elfogadjuk a büntetést, leszegjük a fejünket és megyünk tovább. Jó volt a tempónk a McLarenhez képest az első etapban, de sajnos a büntetést is ebben a szakaszban kellett letöltenünk. 2,6 másodperccel végzett előttünk Oscar, ha nincs a szankció, akkor ez sima győzelem lett volna, de egy ilyen esetnél mindig megoszlanak a vélemények. Őszintén nem értem, hogyan jutottak erre a döntésre a stewardok. Mindketten ugyanolyan tempóval mentek be a kanyarba, Oscar mélyebben érkezett,  Max pedig nem tud csak úgy eltűnni onnan. Talán újra kellene gondolni ezeket a szabályokat. Egyszerűen nem tudom, mi történt azzal az elvvel, hogy ‘hagyjuk őket szabadon versenyezni az első körben’. Úgy tűnik, ezt már teljesen elfelejtették.”

Csonka Nikolett

Recent Posts

Álomból valóság – Egy Formula Renault-kör a Hungaroringen

Mindig közhelynek tűnt számomra, hogy „merj nagyot álmodni”, mert az álom definíciója szerint már alapvetően…

57 perc ago

Magyar Nagydíj – Ideiglenes rendőrőrs működik Mogyoródon a Forma-1-es futam idején

Ideiglenes rendőrőrsöt működtet Mogyoródon a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság…

2 óra ago

Hungaroring emlékérem és forgalmi sor a 40. Magyar Nagydíj alkalmából – itt veheted meg!

A Magyar Pénzverő Zrt. sajtóközleménye: A 2025. évi HUNGARORING forgalmi sor 2025. augusztus 1. 8.00 órától…

4 óra ago

A Renault bejelentette új vezérigazgatóját a Magyar Nagydíj előtt

Az Alpine anyavállalata, a Renault a Forma-1 Magyar Nagydíj előtt bejelentette, hogy Francois Provostot nevezték…

6 óra ago

Tavaszra költözik a Balaton Park-i Superbike-futam 2026-ban

Napvilágot látott a a 2026-os Superbike-világbajnokság előzetes versenynaptára: a világ leggyorsabb sorozatgyártású motorjait felvonultató bajnokság…

7 óra ago

Kiderült melyik F1 pálya lehet a beugró, ha helyettesíteni kellene bármely versenyhelyszínt 2026-ban

Törökország vissza szeretne kerülni a Forma-1-es naptárba, és felajánlotta az Istanbul Park szolgáltatásait 2026-ra, ha…

8 óra ago