Az elmúlt napokban ismét az lett az egyik nagy kérdés a Forma-1 háza táján, hogy mihez kezd jövőre Max Verstappen. Bár a négyszeres világbajnoknak van érvényes szerződése a Red Bull Racinggel 2028 végéig, úgy tudni, hogy abban van olyan záradék, amely lehetővé teszi a holland korábbi távozását.
Ennek eddig nem volt különösebb jelentősége, azonban a tavalyi év második felében, és méginkább idén, már látszik, hogy a Red Bull korábbi dominanciája megtört. Nem csak, hogy megtört, de uralkodó csapatból a harmadik, vagy negyedik erővé estek vissza. Verstappen bár kiprésel mindent az autóból, amit csak lehet – talán többet is –, maga is küszködik. Így aztán nem biztos, hogy olyan nagy kedvvel maradna tovább az energiaitalosoknál, pláne, hogy igazából bármelyik csapat boldogan leigazolná.
Több csapat is szóba jött. Toto Wolf, a Mercedes csapatfőnöke egy éve udvarol a hollandak, mióta kiderült, hogy idén Lewis Hamilton már a Ferrari versenyzője lesz.
Egy másik opciónak az Aston Martint emlegetik, mely bár idén nincs a helyzet magaslatán, a 2026-os autójukon már Adrian Newey dolgozik, akinek autóival korábban Verstappen a világbajnoki címeit nyerte.
De felmerült az Alpine lehetősége is. Ez elsőre nem feltétlenül tűnik logikusnak, de ne feledkezzünk meg Flavio Briatore meggyőzőképességéről.
Aztán ott a McLaren. Ahol bár jelenleg mondhatni nyugalom honol, de egyértelműen két dudás van egy csárdában, és hamarosan Lando Norris és Oscar Piastri ölre fognak menni egymással – remélhetőleg csak a pályán. Az ezzel kapcsolatos pletyka szerint egy Norris-Verstappen helycsere is az opciók között szerepelhet.
Vált egyáltalán?
Más kérdés, hogy van-e értelme épp egy olyan évre új csapathoz igazolni, amely teljesen új szabályokat hoz, így az is könnyen megeshet, hogy a jelenleg ismert erősorrend jövőre teljesen felborul.
Így aztán felmerült annak a lehetősége is, hogy jövőre kihagy egy szezont és több időt tölt hamarosan megszülető gyermekével. Miközben persze szemügyre veszi, hogy melyik csapat tudott a leghatékonyabban alkalmazkodni az új szabályrendszerhez.
De mi van akkor, ha lép egy merészet és úgy, ahogy van, búcsút int a komplett Forma-1-nek? Elvégre többször is elmondta, hogy nem akarja ő ezt olyan sokáig csinálni.
Szerinted melyik opció lesz a befutó?