Categories: F1

Maximális dilemma: Hogyan dönt Verstappen?

Az elmúlt napokban ismét az lett az egyik nagy kérdés a Forma-1 háza táján, hogy mihez kezd jövőre Max Verstappen. Bár a négyszeres világbajnoknak van érvényes szerződése a Red Bull Racinggel 2028 végéig, úgy tudni, hogy abban van olyan záradék, amely lehetővé teszi a holland korábbi távozását.

Ennek eddig nem volt különösebb jelentősége, azonban a tavalyi év második felében, és méginkább idén, már látszik, hogy a Red Bull korábbi dominanciája megtört. Nem csak, hogy megtört, de uralkodó csapatból a harmadik, vagy negyedik erővé estek vissza. Verstappen bár kiprésel mindent az autóból, amit csak lehet – talán többet is –, maga is küszködik. Így aztán nem biztos, hogy olyan nagy kedvvel maradna tovább az energiaitalosoknál, pláne, hogy igazából bármelyik csapat boldogan leigazolná.

Több csapat is szóba jött. Toto Wolf, a Mercedes csapatfőnöke egy éve udvarol a hollandak, mióta kiderült, hogy idén Lewis Hamilton már a Ferrari versenyzője lesz.

Egy másik opciónak az Aston Martint emlegetik, mely bár idén nincs a helyzet magaslatán, a 2026-os autójukon már Adrian Newey dolgozik, akinek autóival korábban Verstappen a világbajnoki címeit nyerte.

De felmerült az Alpine lehetősége is. Ez elsőre nem feltétlenül tűnik logikusnak, de ne feledkezzünk meg Flavio Briatore meggyőzőképességéről.

Aztán ott a McLaren. Ahol bár jelenleg mondhatni nyugalom honol, de egyértelműen két dudás van egy csárdában, és hamarosan Lando Norris és Oscar Piastri ölre fognak menni egymással – remélhetőleg csak a pályán. Az ezzel kapcsolatos pletyka szerint egy Norris-Verstappen helycsere is az opciók között szerepelhet.

Vált egyáltalán?

Más kérdés, hogy van-e értelme épp egy olyan évre új csapathoz igazolni, amely teljesen új szabályokat hoz, így az is könnyen megeshet, hogy a jelenleg ismert erősorrend jövőre teljesen felborul.

Így aztán felmerült annak a lehetősége is, hogy jövőre kihagy egy szezont és több időt tölt hamarosan megszülető gyermekével. Miközben persze szemügyre veszi, hogy melyik csapat tudott a leghatékonyabban alkalmazkodni az új szabályrendszerhez.

De mi van akkor, ha lép egy merészet és úgy, ahogy van, búcsút int a komplett Forma-1-nek? Elvégre többször is elmondta, hogy nem akarja ő ezt olyan sokáig csinálni.

Szerinted melyik opció lesz a befutó?

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Körvonalazódott Zarco jövője, Chantra viszont kikerülhet a MotoGP-ből

Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…

1 óra ago

Colapinto napjai meg vannak számlálva? Briatore nem elégedett vele

Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…

3 óra ago

Az F1-es riportermőt műtéte után támadták kinézete miatt

Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…

5 óra ago

E-sport premier a NET4+-on: jön a GT World Series

A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…

6 óra ago

Lehet, hogy az FIA nem meri majd eltiltani Verstappent?!

A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…

7 óra ago

Red Bull kivételt kér az FIA-tól: Arvid Lindblad már az F1-re készül?

A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…

8 óra ago