Categories: F1

Maximális dilemma: Hogyan dönt Verstappen?

Az elmúlt napokban ismét az lett az egyik nagy kérdés a Forma-1 háza táján, hogy mihez kezd jövőre Max Verstappen. Bár a négyszeres világbajnoknak van érvényes szerződése a Red Bull Racinggel 2028 végéig, úgy tudni, hogy abban van olyan záradék, amely lehetővé teszi a holland korábbi távozását.

Ennek eddig nem volt különösebb jelentősége, azonban a tavalyi év második felében, és méginkább idén, már látszik, hogy a Red Bull korábbi dominanciája megtört. Nem csak, hogy megtört, de uralkodó csapatból a harmadik, vagy negyedik erővé estek vissza. Verstappen bár kiprésel mindent az autóból, amit csak lehet – talán többet is –, maga is küszködik. Így aztán nem biztos, hogy olyan nagy kedvvel maradna tovább az energiaitalosoknál, pláne, hogy igazából bármelyik csapat boldogan leigazolná.

Több csapat is szóba jött. Toto Wolf, a Mercedes csapatfőnöke egy éve udvarol a hollandak, mióta kiderült, hogy idén Lewis Hamilton már a Ferrari versenyzője lesz.

Egy másik opciónak az Aston Martint emlegetik, mely bár idén nincs a helyzet magaslatán, a 2026-os autójukon már Adrian Newey dolgozik, akinek autóival korábban Verstappen a világbajnoki címeit nyerte.

De felmerült az Alpine lehetősége is. Ez elsőre nem feltétlenül tűnik logikusnak, de ne feledkezzünk meg Flavio Briatore meggyőzőképességéről.

Aztán ott a McLaren. Ahol bár jelenleg mondhatni nyugalom honol, de egyértelműen két dudás van egy csárdában, és hamarosan Lando Norris és Oscar Piastri ölre fognak menni egymással – remélhetőleg csak a pályán. Az ezzel kapcsolatos pletyka szerint egy Norris-Verstappen helycsere is az opciók között szerepelhet.

Vált egyáltalán?

Más kérdés, hogy van-e értelme épp egy olyan évre új csapathoz igazolni, amely teljesen új szabályokat hoz, így az is könnyen megeshet, hogy a jelenleg ismert erősorrend jövőre teljesen felborul.

Így aztán felmerült annak a lehetősége is, hogy jövőre kihagy egy szezont és több időt tölt hamarosan megszülető gyermekével. Miközben persze szemügyre veszi, hogy melyik csapat tudott a leghatékonyabban alkalmazkodni az új szabályrendszerhez.

De mi van akkor, ha lép egy merészet és úgy, ahogy van, búcsút int a komplett Forma-1-nek? Elvégre többször is elmondta, hogy nem akarja ő ezt olyan sokáig csinálni.

Szerinted melyik opció lesz a befutó?

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Íme a Hyundai 2025-ös háromautós felállása az FIA TCR World Tour szezonra, benne Michelisz Norbival!

A BRC Hyundai N Squadra Corse változatlan háromautós felállást erősített meg a 2025-ös FIA TCR…

2 óra ago

Ienciu János – magyar szakértelem a Ferrari világában

Ami máshol már kiemelkedő teljesítmény, az az olasz istállóban csak a küszöb. Jó bornak nem…

3 óra ago

Puig büszke arra, hogy igazi csapatként definiálhatja a Hondát a hullámvölgyek ellenére is

Alberto Puig szerint a Honda „egy igazi csapat”, mert a tavalyi gyenge MotoGP-szezon után mostanra…

4 óra ago

Alonso így büntetné meg a védencét Bortoletót, a Szaúd-Arábiai Nagydíj után

Fernando Alonso azzal viccelődött, hogy Gabriel Bortoletónak "nem lesz vacsora” a Szaúd-Arábiai Nagydíjról hazafelé tartó…

6 óra ago

20 éve történt Rossi és Gibernau máig vitatott ütközése, a szabálykönyv ma a spanyol mellé állna

Brutális manőver, ádáz párbaj. A MotoGP 2005-ös szezonnyitója ma már történelem. De ki ne emlékezne…

8 óra ago

Sainz nem elégedett a 2026-os szabályokkal, inkább a V10-esekre szavazna

Carlos Sainz azt állítja, hogy nem tetszik neki, amit a 2026-os szabályokból eddig lát. A…

18 óra ago