Carlos Sainz azt állítja, hogy nem tetszik neki, amit a 2026-os szabályokból eddig lát. A spanyol versenyző ezért inkább a V10-es motorok visszatérését támogatná.
A bajnokság a következő szezonban új korszakba lép az erőforrás- és kaszniszabályok terén. Ennek megfelelően az autók jelentősen átalakulnak majd a jelenlegiekhez képest.
Az F1-es paddockon belül azonban egyre nagyobb ellenállás tapasztalható ezekkel a szabályokkal szemben. Ez a Bahreini Nagydíj hétvégéjének pénteki napján az FIA, az F1 és a motorgyártók közötti válságtárgyalásokhoz vezetett.
Mint lehetséges alternatíva, felmerült az 1996 és 2005 között használt V10-es motorokhoz való visszatérés, de fenntartható üzemanyagokkal, az egyre inkább hibrid megközelítés helyett. Bár az F1 később arról számolt be, hogy elkötelezettek a hibrid irány mellett, és nincs realitása (pláne 2026-ra) a V10-esekhez való visszatérésnek, Sainz mégis azzal szimpatizálna – kényszerből.
„Nem támogatnám túlságosan a V10-es motor visszatérését, ha tetszene az, amit 2026 kapcsán látok” – idézi Sainz szavait a RacingNews365.
„De mivel nem igazán tetszik, amit 2026 kapcsán látok – ami az autó, a motor, és az egész működésének módját illeti – azt mondanám, hogy igen, szeretném, ha a V10-es motor néhány finomítással inkább előbb, mint, de visszatérne.”
Egyesek azzal érveltek, hogy az F1-nek már 2027-ben vagy 2028-ban fontolóra kellene vennie az újbóli bevezetést, de a szakhiri találkozót követően úgy tűnik, ez egyelőre nincs terítéken.
Sainz hangsúlyozta, hogy a paddockon belül egyre nagyobb az aggodalom.
„Ugyanakkor nem fair, hogy nem adunk egy kis esélyt ezeknek a szabályoknak, ha mindenki úgy gondolja, hogy annyira jók.”
„De úgy tűnik, mindenki úgy gondolja, hogy már nem is olyan jók, ezért beszél mindenki újra erről. Szóval ez egy kicsit furcsa.”
„Meglátjuk, hova fog ez vezetni. Nem rajtam múlik. Ez a politika. A nagyfőnökök fognak dönteni.”