Categories: F1

Sainz nem elégedett a 2026-os szabályokkal, inkább a V10-esekre szavazna

Carlos Sainz azt állítja, hogy nem tetszik neki, amit a 2026-os szabályokból eddig lát. A spanyol versenyző ezért inkább a V10-es motorok visszatérését támogatná.

A bajnokság a következő szezonban új korszakba lép az erőforrás- és kaszniszabályok terén. Ennek megfelelően az autók jelentősen átalakulnak majd a jelenlegiekhez képest.

Az F1-es paddockon belül azonban egyre nagyobb ellenállás tapasztalható ezekkel a szabályokkal szemben. Ez a Bahreini Nagydíj hétvégéjének pénteki napján az FIA, az F1 és a motorgyártók közötti válságtárgyalásokhoz vezetett.

Mint lehetséges alternatíva, felmerült az 1996 és 2005 között használt V10-es motorokhoz való visszatérés, de fenntartható üzemanyagokkal, az egyre inkább hibrid megközelítés helyett. Bár az F1 később arról számolt be, hogy elkötelezettek a hibrid irány mellett, és nincs realitása (pláne 2026-ra) a V10-esekhez való visszatérésnek, Sainz mégis azzal szimpatizálna – kényszerből.

„Nem támogatnám túlságosan a V10-es motor visszatérését, ha tetszene az, amit 2026 kapcsán látok” – idézi Sainz szavait a RacingNews365.

„De mivel nem igazán tetszik, amit 2026 kapcsán látok – ami az autó, a motor, és az egész működésének módját illeti  – azt mondanám, hogy igen, szeretném, ha a V10-es motor néhány finomítással inkább előbb, mint, de visszatérne.”

Egyesek azzal érveltek, hogy az F1-nek már 2027-ben vagy 2028-ban fontolóra kellene vennie az újbóli bevezetést, de a szakhiri találkozót követően úgy tűnik, ez egyelőre nincs terítéken.

Sainz hangsúlyozta, hogy a paddockon belül egyre nagyobb az aggodalom.

„Ugyanakkor nem fair, hogy nem adunk egy kis esélyt ezeknek a szabályoknak, ha mindenki úgy gondolja, hogy annyira jók.”

„De úgy tűnik, mindenki úgy gondolja, hogy már nem is olyan jók, ezért beszél mindenki újra erről. Szóval ez egy kicsit furcsa.”

„Meglátjuk, hova fog ez vezetni. Nem rajtam múlik. Ez a politika. A nagyfőnökök fognak dönteni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Jön a 1000. futam – de tudod, ki volt az első Superbike-világbajnok?

A Superbike-világbajnokság 2025-ös szezonja már javában zajlik, és hét forduló már mögöttünk van. A nyolcadik…

23 perc ago

„Ez a pletyka olyan, mint az, hogy Fernando Alonso Taylor Swifttel randizik” – Egy valaki biztosan nem lesz Cadillac pilóta

Érdekes hasonlattal példálózott Patricio O’Ward, mikor arról kérdezték lehet-e Cadillac pilóta jövőre. Továbbra sem tudni…

2 óra ago

„Hol hagytad a kutyáidat, Ozzy?” – a néhai zenészlegenda frappánsan válaszolt

Bombaként robbant a hír kedd este, mely megerősítette, hogy Ozzy Osbourne örökre lehunyta a szemét.…

11 óra ago

Egy ismerős arc lehet Verstappen utódja a Red Bullnál

A Forma-1 egyik központi témája Max Verstappen jövője. A címvédő holland ugyanis egyre nagyobb eséllyel…

12 óra ago

Barrichello 2011 óta nem járt Magyarországon, most csak nekünk nyilatkozott

Rubens Barrichello igazán hosszú, 19 évnyi Forma-1-est pályafutást tudhat magáénak, ezzel továbbra is negyedik az…

13 óra ago

Komoly esőzés lehet Belgiumban, ami még a Pirelli terveit is átírhatja

Egy hosszabb szünet után a legendás spái pályán folytatóik a Forma-1-es szezon. A belga futam…

14 óra ago