Max Verstappen elmagyarázta, miért ad rövid válaszokat a média kérdéseire a büntetésével kapcsolatban.
A holland versenyző az első rajtkockából indulhatott, ám Oscar Piastri jobban kapta el a startot, így a 27 éves pilóta mellé érkezett. Az első kanyarban egymás mellett haladtak, majd a világbajnok elhagyta a pályát és ellenfele előtt jött vissza.
Verstappen az előnyszerzés miatt 5 másodperces időbüntetést kapott (a stewardok szerint 10 másodperc járt volna neki, ha nem a rajt utáni tülekedésről lett volna szó), így a McLaren ausztrál versenyzője a kerékcserék után könnyedén ugrott az élre, és nyerte meg a futamot.
A négyszeres világbajnok a további büntetést elkerülve (8 büntetőpontja van jelenleg) pár szavas mondatokkal reagált az incidenst firtató kérdésekre. A Red Bull pilótája kiemelte, figyelnie kell arra is, mit hogyan közöl.
,,Az ember nem mondhatja el a véleményét, mert úgy tűnik, azt már nem értékelik – vagy csak nem tudják kezelni a teljes igazságot. Őszintén szólva jobb is, ha nem mondok túl sokat. Egyszerűen ilyen lett a világ, mindenki túlérzékeny mindennel kapcsolatban. Ami most a szabályokban le van írva, azt amúgy sem lehet kritizálni. Szóval, minél kevesebbet beszélek, annál jobb nekem” – magyarázta Verstappen a BBC előtt.
A szabály, amire utalt Verstappen:
A holland versenyző nem véletlenül fogalmazott óvatosan. Az FIA ugyanis a téli szünet során módosította a szabálykönyvet, és pontosan meghatározta, milyen büntetésekre számíthatnak azok a pilóták, akik nyilvánosan káromkodnak vagy bírálják a szövetséget. A renitens visszaesők a legrosszabb esetben pontlevonásra és egy hónapos eltiltásra is készülhetnek.
Verstappen tavaly közmunkára is kényszerült, miután Szingapúrban trágár szavakkal illusztrálta helyzetét a sajtótájékoztatón. Las Vegas-ban Charles Leclerc pénzbírságot kapott káromkodásért, emiatt Mohammed Ben Sulayem drasztikus változtatásokat eszközölt.
Emiatt a futami utáni sajtótájékoztatón sem volt bőbeszédű a holland:
„Nem káromkodhatok itt, de közben kritikát sem lehet megfogalmazni semmilyen formában, mivel az ‘árthat vagy veszélyt jelenthet’. Elő kellene kapnom most a szabálykönyvet, tudjátok, rengeteg sor van benne… Ezért jobb, ha nem is beszélek erről, mivel könnyen bajba lehet kerülni, és azt meg senki sem szeretné.”
A 27 éves pilótát szembesítették azzal, hogy az év eleje óta valóban visszafogotabban nyilatkozik. Az érintett így reagált a megállapításra:
,,Ennek inkább a közösségi médiához van köze, és ahhoz, milyenné vált a világ. Inkább nem beszélek sokat, mert kiforgathatják a szavaimat, vagy az emberek egyszerűen máshogy értelmezhetik azokat. Jobb, ha nem beszélek túl sokat.”